Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

    Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Kan ik een ander besturings systeem op mijn iPad zetten?
                
Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

      Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

    

       
HEXDIY
Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3364 | Lid sinds: 19-04-2013 | Geplaatst om: 01:52 - 07-12-2017
Luister, ik begrijp de OP helemaal, ben namelijk al van kleins af aan gegrepen door het recycling/reparatie virus.
Bij zwerfvuil en grof huisvuil kan ik nog steeds mijn fikken niet thuishouden. PC op straat? Fijn, HDD eruit en block wissen die boel.
Vroeger kwam ik wel vaker met evenveel spullen terug van het recyclagepark terug dan dat ik er heen voerde...
Vind ik een USB stick op mijn werk of op straat, probeer ik aan de hand van diens inhoud te achterhalen van wie die moge zijn ( op het werk is dat natuurlijk makkelijker, want daar kan ik onze zaalverhuur agenda raadplegen, en zo aanwijzingen vinden).

@ Hylomantis: vind je écht niks meer terug van gegevens van de vorige eigenaar? Of heb je die iPad al volledig gewist? Of is ie gelocked?

Hier enkele eenvoudige suggesties:

https://www.igeeksblog.com/how-to-find-the-owner-of-lost-iphone-ipad/

Vind je de vorige eigenaar of zijn email adres zou ik het niet te beroerd vinden om die te benaderen en beleefd te vragen zijn ex-iPad naar behoren af te loggen zoals het moet, prima uitgelegd in de link van
forumlid puk.

Zo mogelijk ook eens met (het serienummer van) die iPad naar een Apple Store of AASP gaan en daar bij de reparatiedienst beleefd je verhaal doen, met de vraag of zij je mogelijk met de vorige eigenaar in contact kunnen brengen.
Op een discrete manier, bv. door je eigen emailadres achter te laten, zodat zij de vorige eigenaar voor jou kunnen contacteren met de vraag om jou te mailen daarover.

Enfin, mogelijkheden genoeg. Succes!




If it ain't broke, don't fix it!

pjottervmr
Niet Aanwezig



MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 882 | Lid sinds: 24-01-2009 | Geplaatst om: 12:03 - 07-12-2017

 
Citaat: HEXDIY om 1:52, 7-12-2017

Knip
@ Hylomantis: vind je écht niks meer terug van gegevens van de vorige eigenaar? Of heb je die iPad al volledig gewist? Of is ie gelocked?

Knip

Zo mogelijk ook eens met (het serienummer van) die iPad naar een Apple Store of AASP gaan en daar bij de reparatiedienst beleefd je verhaal doen, met de vraag of zij je mogelijk met de vorige eigenaar in contact kunnen brengen.
Op een discrete manier, bv. door je eigen emailadres achter te laten, zodat zij de vorige eigenaar voor jou kunnen contacteren met de vraag om jou te mailen daarover.

Enfin, mogelijkheden genoeg. Succes!


Ben bangdat dit een lastig verhaal wordt.
Als hij gewist is of gelocked en hij is op iCloud aangemeld zal dus alleen de vorige eigenaar die kunnen afmelden op iCloud. De vraag is daarbij of de eigenaar nog weet hoe dit moet....
Heel veel iPad eigenaren hebben alleen een iPad en hebben die ooit eens automatisch aangemeld zonder echt te begrijpen wat ze doen op dat moment. ALs je toevallig dus een iPad van zo'n eigenaar treft zal ook hij die dus niet weten hoe deze is af te melden. En aangezien Apple niet erg makkelijk meewerkt om in zo'n geval te resetten zijn veel van die apparaten onbruikbaar geworden.

Apple kan dit natuurlijk maar doet dit niet tenzij je kunt aangeven dat er bijzondere omstandigheden zijn en dan via een omweg je iPad weer vrij geven.
Ik heb voor iemand dit moeten regelen en ben totaal 3 weken bezig geweest samen met de eigenaar...... Zelfs de Apple Store medewerker en een medewerker van een AASP gaven mij aan dat dit nooit ging lukken. Het is dus uiteindelijk gelukt door een behulpzame medewerker bij Apple die de bijzondere omstandigheden begreep en die uit de diverse antwoorden van de eigenaar begreep dat hij met de originele eigenaar te maken had. De eigenaar heeft er gelukkig nog 4 weken mee kunne werken voor overleden.

peerzwart
Niet Aanwezig



Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 03-12-2017 | Geplaatst om: 12:14 - 07-12-2017
Ik heb je verhaal aandachtig gelezen pjotter. Dit omdat ik een vergelijkbare situatie heb. Enige tijd geleden met de iPad van een dementerende kennis aan de gang geweest. Na 3 sessies met een medewerker van AppleCare waarbij ook de controlevragen niet correct meer beantwoord konden worden zijn de pogingen om de iPad te unlocken opgegeven.

Op mijn vraag of er nog andere mogelijkheden waren werd ontkennend geantwoord. Ook het feit dat ik alle gewenste persoonsgegevens van de persoon kan overleggen én de iPad achterop gegraveerds is met naam en adres gegevens (wat men bij AppleCare ook in de computer kon zien staan) kon ik niet verder geholpen worden.

Jouw verhaal geeft aan dat dit dus wel degelijk mogelijk is. Welke weg moet ik nu bewandelen? Met het paspoort van de eigenaar en de iPad naar een Apple reparatiedienst gaan?

pjottervmr
Niet Aanwezig



MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 882 | Lid sinds: 24-01-2009 | Geplaatst om: 12:55 - 07-12-2017

 
Citaat: peerzwart om 12:14, 7-12-2017

knip
Jouw verhaal geeft aan dat dit dus wel degelijk mogelijk is. Welke weg moet ik nu bewandelen? Met het paspoort van de eigenaar en de iPad naar een Apple reparatiedienst gaan?


Ik geef aan was inderdaad zeer lastig en de experts (Apple zelf) gaven me weinig kans. Mijn geluk was dat de eigenaar niet dement was en wel antwoord wist op de beveiliging vragen ook op degene die niet getoond werden. . (althans ze leken er op hadden dezelfde strekking) Het was bovendien een geluk dat ik wel "ongeveer" het originele email adres wist van het account. Het was dus deze combinatie die de medewerker er van overtuigde dat ik met de originele eigenaar aan de telefoon zat. Bovendien was dit de derde keer dat ik belde en ik misschien net die ene medewerker trof die zich kon voorstellen hoe het zat. Een voorbeeld van de beveiliging vraag was op: Wat was je droombaan?" hij als antwoord gaf eigenaar sport visboot en het was kapitein op een schip. Een andere was wat was je eerste school en daar had hij de naam van verkeerd ingevoerd en dat ziet die medewerker dus wel.

Uit je verhaal kan ik me maar een ding bedenken:
Ga met de eigenaar , aankoopbon! en iPad naar de Apple store , leg het verhaal uit aan de medewerker en je hebt kans dat die medewerker dan iemand treft bij Apple die dit wil en kan vrijgeven. Je kunt vooraf kijken welke beveiligngs vragen er gesteld worden en je daarop voorbereiden met wat hij eventueel zal hebben ingevuld op die vragen.
Succes

peerzwart
Niet Aanwezig



Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 03-12-2017 | Geplaatst om: 16:30 - 07-12-2017
Dank voor je aanvulligen. Ik vrees dan andermaal dat het niet gaat lukken. Net als jij heb ik 3 x met een AppleCare medewerker die beveiligingsvragen doorgenomen. Daarvan moesten minimaal 2 antwoorden van de 3 vragen correct zijn. Hier was het bv. favoriete leraar. Geen enkel gegeven antwoord werd goed bevonden want ook de plaatsing van hoofd- en kleine letters was belangrijk. Ik had dus niet de indruk dat de Apple medewerker de juiste antwoorden kon zien. Het originele email adres is trouwens wél bekend.

Een aankoopbon is overigens ook niet meer beschikbaar. De gravering aan de achterkant leek mij daarentegen voldoende bewijs dat de persoon de rechtmatige eigenaar is, maar daar werd niet op ingegaan.

Ik zal zien dat ik de eigenaar een dagje mee krijg vanuit het verzorgingstehuis en dat we dan samen naar een AppleStore gaan om te proberen dit alsnog op te lossen.
I.i.g. bedankt zover.

mayo
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1213 | Lid sinds: 07-06-2007 | Geplaatst om: 15:53 - 10-12-2017
   ik vind nou nooit zoiets,

hou nou toch er es op zeg.

het enige wat je hier te horen zou moeten krijgen, loop er even meer naar de apple store, misschien dat zij je kunnen helpen.

Wij kunnen hier niet zien hoe je aan dat ding komt en dat niet kunnen omzeilen zit er niet voor niets op!!






It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so - Mark Twain

cyrano
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 872 | Lid sinds: 31-08-2005 | Geplaatst om: 16:57 - 10-12-2017
Probeer Apple. Vang je daar bot, kunnen sommige 3rd party repair centers dit ook wissen. Kost tegenwoordig nog 30 euro, duurt een half uurtje.

       

Spring naar onderwerp
« Ouder
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media