Aantal berichten: 259 | Lid sinds: 06-12-2006 | Geplaatst om: 13:24 - 17-02-2007
Mac os-x op een PC willen snap ik gelijk. Windows op een Mac willen zie ik als violatie van je Mac.
Ik zie het zo, je koopt een Mercedes maar je gooit er Aldi motorolie in.
michielkorff Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 364 | Lid sinds: 23-12-2003 | Geplaatst om: 14:22 - 17-02-2007
Wat is er mis met aldi motor olie?
HOMO SUM ET NIL HUMANI A ME ALIENUM PUTO Ik ben een mens en ik beschouw niets menselijks als vreemd aan mij
Robert Niet Aanwezig
Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 14:44 - 17-02-2007
# Moderator Modus
On-topic blijven s.v.p., dus geen discussies over het al dan niet wenselijk zijn van Windows op een Mac.
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
mattiman Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 203 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 14:36 - 18-02-2007
Ik ben het met jaq eens, dat we het virusgevaar van Windows niet moeten overdrijven. Een virus binnenhalen is namenlijk in de meeste gevallen mensenwerk. Een email met attachment openen, allerlei software downloaden, geen (goede) firewall hebben, etc.
Ik heb ook jarenlang zonder virusscanner rondgesurfd en toch echt maar een enkele keer een virus gehad (via een Word-document, dus niet eens via internet).
Het belang van die scanners wordt vooral opgeblazen door de producenten die regelmatig persberichten de wereld insturen met angstaanjagende verhalen die de kranten maar al te graag publiceren. Ze hebben er natuurlijk alle belang bij dat mensen erg bang zijn en al die software kopen.
Voor mijn gevoel is je eigen gedrag veel belangrijker voor de veiligheid. Download je onbekende software? Open je die leuke mailtjes van kennisen? Bezoek je dubieuze websites? Heb je javascript aanstaan in je browser? Welke browser gebruik je? Hoe up-to-date is die? Wissel je regelmatig documenten uit met anderen?
Als je met al die dingen rekening houdt, is het echt wel veilig een up-to-date XP te draaien zonder virusscanner.
ernst Niet Aanwezig
Account inactief
Aantal berichten: 703 | Lid sinds: 06-08-2004 | Geplaatst om: 10:45 - 20-02-2007
Doe simpel: Helemaal geen windows op je Mac installeren!