|
|
Rdekleyn
Niet Aanwezig
Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 24-10-2009 | Geplaatst om: 23:04 - 20-07-2010
Hellup!!! Ik ben echt een nerd als het gaat om pc's maar heb een probleem / vraag. Helaas is het voor mij niet mogelik om te blijven werken met OS X. We hebben diverse pc's op windows draaien en ik moet over. Als ik windows installeer blijven al mijn bestanden e.d. dan op mijn pc staan? tx |
|
|
|
|
fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1236 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 23:15 - 20-07-2010
OS X gebruikt een heel ander bestandssysteem, dan Windows. als je Windows op een harde schijf wilt installeren, die geformateerd voor OS X, dan MOET die schijf bij de installatie opnieuw geformateerd worden. normaal zal het bestandssysteem dan NTFS worden. dus er zal niet veel anders opzitten, om alle bestanden, die je wilt bewaren, elders onder te brengen en later weer terug te zetten. als je diverse PC's hebt, die van OS X naar Windows moeten, dan kun je de gegevens op een andere PC zetten en daarna teurg halen. zo kun je ze één voor één ombouwen naar Windows. je kunt ook overwegen om BootCamp te gaan gebruiken, maar dan zul je partities moeten maken.
|
MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.3 Airport Extreme - Time Capsule 1 TB iPad - 64 Gb - Wifi
|
|
|
|
SteefJoops
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 1342 | Lid sinds: 26-12-2005 | Geplaatst om: 23:16 - 20-07-2010
Kun je je vraag iets verder specificeren? Je kan virtueel Windows draaien op je Mac. (wat eigenlijk beter draait in sommige gevallen dan op een PC zelf)
|
--- Don't panic Volg MacFreak.nl via de RSS-feed en via http://twitter.com/macfreaknl
|
|
|
|
Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4061 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 03:30 - 21-07-2010
Wie zijn 'we' in de in 'We hebben diverse pc's op windows staan'? Is dat je bedrijf, je huishouden je werkgever, etc.. Er zijn namelijk allerhande gemakkelijke manier om je Mac in een eenvoudig PC-netwerk te hangen, maar als het om een groot zakelijk netwerk gaat, kan dat moeilijker blijken.
|
My band online: http://settuno.com/
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 10:33 - 19-08-2010
Iets besluipt mij dat we hier te maken hebben met vervelende administrators van een bedrijf waar hij bijwerkt die geen zin hebben om hem toegang te verlenen tot het netwerk/database o.i.d ( te omslachtig) en daardoor de druk op hem heeft opgevoerd om maar met een Windows computer te werken en zijn Mac voor andere doeleinden te gebruiken. Als dat zo is, dan zou ik weleens met die administrator willen praten en vragen wat er dan zo moeilijk aan is om een Mac in een netwerk te hangen met een bijbehorend useraccount.
|
|
|
|
|
jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 10:49 - 19-08-2010
Of is Rdekleyn zelf die administrator? Hij geeft immers aan een nerd op pc's te zijn. Maar het is ondertussen alweer een oud draadje waarop TS niet meer gereageerd heeft. |
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 13:12 - 19-08-2010
 |
Citaat: Als dat zo is, dan zou ik weleens met die administrator willen praten en vragen wat er dan zo moeilijk aan is om een Mac in een netwerk te hangen met een bijbehorend useraccount. |
 |
| Kom maar op... Als je 'n avondje de tijd hebt zal ik wel koffie zetten. Of je gebruikt de search en zoekt naar de jaarlijkse flame fest die hier op MF en op OMT voorbij komen. Jaarlijks worden door beide kampen meer dan tien pagina's vol geschreeuwd over het onderwerp. Aan de ene kant de mensen-die-geen-kaas-hebben-gegeten-van-systeembeheer en de prima-donnas-die-een-Mac-eisen en aan de andere kant de mensen-die-wel-weten-hoe-beheer-werkt en de starre-ik-moet-geen-Mac-in-mijn-netwerk-zeurders. (Bewerkt door Cailin Coilleach om 13:14, 19-08-2010) |
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 11:40 - 21-08-2010
Bedankt voor je tip inzake de geschiedenis van hetgeen ik aanhaalde. Ik wist niet dat men daar zo een herrie overmaakte...
|
|
|
|
|
Cailin Coilleach
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2764 | Lid sinds: 16-08-2004 | Geplaatst om: 14:13 - 21-08-2010
Hey, als jij vind dat X niet zo moeilijk moet zijn, dan zullen tig mensen dat met jou vinden. Je staat dus niet alleen. Maar, de koffie staat warm hoor |
|
|
|
|
Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2717 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 18:09 - 21-08-2010
 |
Citaat: Aan de ene kant de mensen-die-geen-kaas-hebben-gegeten-van-systeembeheer en de prima-donnas-die-een-Mac-eisen en aan de andere kant de mensen-die-wel-weten-hoe-beheer-werkt en de starre-ik-moet-geen-Mac-in-mijn-netwerk-zeurders. |
 |
| Ik neem aan dat jij tot groep 3 behoort Cailin? Gezien het feit dat die groep in jouw lijstje de enige groep is welke niet sarcastisch is omschreven? Wat mij betreft; Ik vind het wel zonde dat het te veel moeite gevraagd is om een golden triangle-achtige oplossing te vinden binnenin elk willekeurig bedrijf om zo een Mac op te kunnen nemen in het netwerk. De TCO is lager, de productiviteit schiet omhoog en uiteindelijk is het uitvalpercentage ook nog eens lager. Alleen ja... ineens heb je geen tientallen MCSE'ers meer nodig in een organisatie om het allemaal draaiende te houden dus wordt er her en der flink tegen gewerkt... Enerzijds begrijpelijk anderzijds zonde dus. Oh, zonder suiker maar met wat melk alsjeblieft... |
iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4
|
|
|
|
|
|