Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Office voor Mac loopt vast op Time Capsule

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 534 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 10:40 - 03-08-2010
mmm vervelend.

Ik neem overigens aan dat je eerst via een test account aan het proberen bent en dat je een goede 'kloon'/back-up gemaakt hebt.....   

Even voor de goede orde:
- heb je wel alles opnieuw opgestart? Dus ook TC en andere mac's
- heb je ook het sudo commando uitgevoerd? Want dan worden de rechten (op je mac) weer goed gezet (dus de bestanden op je mac krijgen het juiste UID); kan overigens lang duren
- een PRAM reset doet ook wel eens wonderen

succes!!

(Bewerkt door Feek om 10:41, 3-08-2010)

iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2

frederike Demmers
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 9 | Lid sinds: 02-08-2010 | Geplaatst om: 10:58 - 03-08-2010
Dank Feek voor je aanvullende opmerkingen. We gaan ermee aan de slag.

Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 534 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 09:56 - 12-08-2010
@frederike,
was benieuwd of je één en ander hebt kunnen oplossen

iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 12:26 - 12-08-2010
Voor de goede orde: de Time Capsule is niet bedoeld als 'normale' server. Je kunt er wel bestanden op parkeren, als je even enorm verlegen zit om centrale opslagruimte, maar ik zou daar zeker geen gewoonte van maken of gegarandeerd probleemloze werking van verwachten. De Time Capsule is speciaal voor het constant 'spiegelen' van de werkmachines. Hang liever een extra HD aan de Time Capsule, en laat die níet door Time Machine gebruiken. Deze kan je dan benutten voor andere zaken.

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 12:34 - 12-08-2010
@Peter: Het is niet de TC die dit probleem veroorzaakt. Het is inherent aan het gebruik van office documenten op een netwerk volume.

Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9494 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 13:18 - 12-08-2010
Dat klopt, maar ik meldde het ook "voor de goede orde".
Gebruikers die graag bestanden op servers laten staan terwijl ze erin werken, veroorzaken meestal nog wel wat lastigere problemen die eventueel het werken van de Time Capsule kunnen gaan storen...

Studea — Advies - Training - Begeleiding.  Ook op Twitter.com/studea !

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 16:07 - 12-08-2010
Dan ook maar een 'voor de goede orde' van mijn kant: Een TC laat zich aan de gebruiker zien als een fileserver (in de navigatiekolom van een venster). Een TC gedraagt zich als een fileserver. Het is dan ook een fileserver. En het lijkt mij dat je wel degelijk een probleemloze werking van de TC mag verwachten. Dit geldt ook voor software. Er blijkt alleen dat dit niet voor alle software zo maar opgaat getuige de problematiek van TS. Daarnaast is het volkomen gebruikelijk om documenten op een fileserver te laten staan wanneer men deze bewerkt. Dat dit niet altijd handig is ben ik zonder meer met je eens. Zodra een bedrijf echter wat groter is, is dit de normale manier van werken. Doe je dit niet dan ben je zelf verantwoordelijk voor integriteit en backups. Bedrijfskritische bestanden mag je dan vaak niet eens naar je eigen (werk)computer overhalen. De werkwijze van TS zou dan ook mogelijk moeten zijn. Office onder windows heeft deze problematiek overigens niet.

Josh
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 920 | Lid sinds: 19-03-2008 | Geplaatst om: 13:18 - 13-08-2010
Als je slechts met een paar collega's samenwerkt, lijkt het mij vrij simpel
om de tweede collega een tweede account op zijn Mac te laten aanmaken en van daaruit
op kantoor te werken. Dit account krijgt immers UID 502.
Is er nog een derde collega, dan maakt die voor zichzelf een derde account aan, zodat
dit account een UID van 503 krijgt. Voor een beperkt aantal mensen niet zo'n probleem lijkt me.

frederike Demmers
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 9 | Lid sinds: 02-08-2010 | Geplaatst om: 10:03 - 30-08-2010
@ Feek Beetje late reactie ivm vakantie. We hebben idd een van de hoofdaccounts een ander nummer gegeven. Vervolgens gezorgd dat dat nummer toegang kreeg met TC. Alles opgeslagen en opnieuw opgestart en het probleem lijkt opgelost. Ik heb geen crashes mee gehad. Dank!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media