Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Windows games zonder Windows op de Mac

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 11:20 - 25-08-2010

Citaat: MikevdHeuvel om 15:10, 23-08-2010
Hai,

Ten eerste mijn excuus al dit een repost is.

Ik heb sinds een week een macbook pro 17 inch  (had ik eerder moeten doen) en nu vraag ik mij iets af betreft emulatie. Ik lees hier
en daar dat voor bv games het beste is om bootcamp te gebruiken.

Als jij een Windows game op high settings wilt spelen (zoals op een Windows
game machine) en je wil liever geen BootCamp gebruiken (lees= helemaal
geen Windows) dan vrees ik dat je van een koude kermis zult thuiskomen
want de meeste games zijn speciaal geschreven voor het Windows platform
en alles wat niet direct daarmee heeft te maken,zoals virtual/crossover
programma's o.i.d,zullen het spel niet in zijn volle glorie en zonder problemen
weergeven,uitzonderingen daargelaten.

marksch
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 591 | Lid sinds: 09-10-2007 | Geplaatst om: 14:11 - 25-08-2010
MikevdHeuvel,

Nog even ter volledigheid, CrossOver is gebaseerd op WINE, wat je gratis kunt downloaden, installeren en gebruiken. WINE draait in de X11-omgeving.

Groet,

Mark

Economy-x-Talk Consultancy & Software Engineering
Nieuw: Color Converter 4!

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 09:23 - 25-09-2010
Op mijn site www.paulthetall.com help ik mensen om hun pc games werkend te krijgen op hun Mac   site net geopend! Komt allen! Er moet natuurlijk nog veel bij op zoals de videogalerij en heb nog maar een aantal screenshots, komt er allemaal nog bij, maar de basis is er  

Macbook 13.3 inch, 2.0 Ghz, Unitbody, 4GB
Live the life!

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 09:28 - 25-09-2010

Citaat: marksch om 14:11, 25-08-2010
MikevdHeuvel,

Nog even ter volledigheid, CrossOver is gebaseerd op WINE, wat je gratis kunt downloaden, installeren en gebruiken. WINE draait in de X11-omgeving.

Groet,

Mark

Yup, Crossover gebruikt wine en ondersteund ook het wine project wat opensource is. Bij crossover betaal je eigenlijk voor de support die het programma met zich mee brengt en de ondersteuning van wine. Ben al meer dan een jaar "Topadvocate" daar, heb veel games aan de praat gekregen met wine.

Live the life!

ApplePunt NL
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 834 | Lid sinds: 06-03-2005 | Geplaatst om: 09:34 - 25-09-2010

Citaat: paulthetall om 9:23, 25-09-2010
Op mijn site www.paulthetall.com help ik mensen om hun pc games werkend te krijgen op hun Mac :) site net geopend! Komt allen! Er moet natuurlijk nog veel bij op zoals de videogalerij en heb nog maar een aantal screenshots, komt er allemaal nog bij, maar de basis is er :)

Paul, wat een leuk initiatief (!) Doorgaan...

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 09:43 - 25-09-2010

Citaat: ApplePunt NL om 9:34, 25-09-2010

Citaat: paulthetall om 9:23, 25-09-2010
Op mijn site www.paulthetall.com help ik mensen om hun pc games werkend te krijgen op hun Mac   site net geopend! Komt allen! Er moet natuurlijk nog veel bij op zoals de videogalerij en heb nog maar een aantal screenshots, komt er allemaal nog bij, maar de basis is er  

Paul, wat een leuk initiatief (!) Doorgaan...

Als er programma's of games zijn welke je op de Mac wil spelen/gebruiken laat het op de site weten, misschien kan ik je erbij helpen. dat programma om te zetten als net als de rest van je apps waar je alleen nog maar op hoeft dubbel te klikken..

Live the life!

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 10:14 - 25-09-2010

Citaat: markof om 11:20, 25-08-2010

Citaat: MikevdHeuvel om 15:10, 23-08-2010
Hai,

Ten eerste mijn excuus al dit een repost is.

Ik heb sinds een week een macbook pro 17 inch  (had ik eerder moeten doen) en nu vraag ik mij iets af betreft emulatie. Ik lees hier
en daar dat voor bv games het beste is om bootcamp te gebruiken.

Als jij een Windows game op high settings wilt spelen (zoals op een Windows
game machine) en je wil liever geen BootCamp gebruiken (lees= helemaal
geen Windows) dan vrees ik dat je van een koude kermis zult thuiskomen
want de meeste games zijn speciaal geschreven voor het Windows platform
en alles wat niet direct daarmee heeft te maken,zoals virtual/crossover
programma's o.i.d,zullen het spel niet in zijn volle glorie en zonder problemen
weergeven,uitzonderingen daargelaten.

Daar ben je onjuist in, er zijn al een flink aantal games, die hetzelfde of zelfs sneller werken op de Mac OSX dan in Windows (Platinum waardering). Zoals Call of duty, Call of duty 2, Medal of Honor, C&C generals C&C Renegade, Red alert 2 enz. en daarnaast, je kan al je golden oldies van win98 en windows xp spelen die je op je vista of Windows 7 machine niet meer kunt draaien  

(Bewerkt door paulthetall om 10:15, 25-09-2010)

(Bewerkt door paulthetall om 10:16, 25-09-2010)

Live the life!

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 22:31 - 25-09-2010

Citaat: JH om 16:50, 23-08-2010
De beste optie is gewoon Bootcamp: dat is 100% Windows. En je hoeft het alleen maar op te starten als je een Windows-game wilt spelen :-)
Kost je alleen, net als Fusion en Parallels, wel schijfruimte...

Dit hoeft niet met de oplossing die ik al gemeld heb  

Live the life!

paulthetall
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 233 | Lid sinds: 28-04-2009 | Geplaatst om: 20:08 - 26-09-2010
Heb gratis spel Onescapee ter download beschikking gesteld die Mac Klaar is   Dan zie je gelijk hoe het werkt (al is dit een gouden oudje en 800*600 resolutie, mag de pret niet drukken!) Link: www.paulthetall.com

(Bewerkt door paulthetall om 20:21, 26-09-2010)

Live the life!

Dick
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 457 | Lid sinds: 17-10-2003 | Geplaatst om: 10:16 - 27-09-2010
Ik heb Crossover uitgeprobeerd (jaar geleden) en Parralels. Mij is het niet gelukt om er stevige game's op een behoorlijke setting te draaien. Daarnaast voelen de programma's naar mijn smaak niet Mac-Os aan. Reageren soms een beetje onduidelijk. Zeker bij crossover moet je toch veel uitzoeken zelf.

Als je de wens hebt om de laatste windows games te spellen op max. setting (ik heb Masseffect 2 gespeeld) dan raad ik je aan om bootcamp te gebruiken in cm. Xp of W7. Je hoeft verder toch niks met het Ms systeem op zich. Dit bespaart je denk ik een hoop ergernis. Mij in ieder geval wel.

Grts Dick.

http://www.methoutenziel.nl
meubel ontwerp en maak.
iMac 24", Macbook black, Ipod 4eG 20gb en Iphone3G 8gb.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media