Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         OS X vs Windows 7: nek aan nek  

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 16:02 - 15-08-2011

Citaat: MacFrankie om 10:37, 15-08-2011
Eigenlijk een open deur. De hardware is in beide gevallen gelijk, alleen de applicaties verschillen.

Wanneer de applicaties initieel voor Windows ontwikkeld zijn, en later naar OS X zijn geport, dan is de Windows versie sneller, en wanneer de applicaties voor OS X ontwikkeld zijn, dan, heel verrassend, is de OS X versie sneller. Wat ook in de conclusie van T.net staat.

Windows 7 is een goed OS. Maar toch geef ik de voorkeur aan OS X, omdat Apple de hardware, het OS en de applicaties perfect op elkaar heeft afgestemd. Dat gevoel van perfecte integratie is in Windows geheel afwezig.

sorry maar kon het lachen niet laten gezien de overduidelijke vooringenomenheid inzake Mac OSX. Is niet erg,integendeel..maar de manier hoe mooi jij je nobel verweer omschrijft vond ik gewoon te leuk om te laten passeren.   

iPoemelke
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 112 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 16:42 - 15-08-2011
Zo eenkennig vind ik OS X niet: als ik zo rondneus op www.apple.nl kan ik uit heel veel verschillende soorten computers kiezen waarop OS X draait en die hebben (gelukkig) allemaal een     logo.

Macbook pro 13" 2.4 ghz 4 GB ram, iPhone 4 (black) iPhone 4 (white) Apple tv 2, iPad 2

mick de ruiter
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 927 | Lid sinds: 04-08-2010 | Geplaatst om: 16:50 - 15-08-2011
En welke grafische kaarten kun je daar allemaal bij kiezen? USB3 interface, eSata?, SCSI? om maar eens wat te noemen. . . . . .

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 16:59 - 15-08-2011
@markof: Ja, gek he, dat je hier op een Mac forum mensen vindt die pro-Mac zijn!    

@Mick: je favoriete grafische kaart, SCSI, USB3 en eSATA kun je in een Mac Pro krijgen, op de consumentenmachines heb je ThunderBolt. Wat mis je in het dagelijks leven? Wil je nog meer interfaces, met de daarbij behorende drivers, die je toch niet gebruikt?!?!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 17:18 - 15-08-2011
@Frank: Mijn volgende MacBook Pro (2012) heeft USB-3 support dankzij Panther Point. Voor opslagdoeleinden heb je nu zeker meer aan USB-3 dan aan Thunderbolt wat keuzes betreft.

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

iPoemelke
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 112 | Lid sinds: 03-10-2010 | Geplaatst om: 17:18 - 15-08-2011
Best Mick,

Gelukkig kunnen we in Nederland kiezen uit duizenden systemen en zijn we niet verplicht iets van Apple te kopen.

Willen we een lekker goed lopend systeem met de keuze uit veel hardware en dat nooit vast loopt en zo open is als het maar kan? Dan kiezen we natuurlijk voor Windows.

Wil je een systeem helemaal naar je eigen wensen maken? Kiezen we natuurlijk Linux.

Willen we een bagger systeem dat alleen maar draait op die  kloten Apple machines met al die beperkingen? Kiezen we voor OS X.

Voor elke wat wils zou ik zeggen. We hebben de keuze, gelukkig maar....!

Macbook pro 13" 2.4 ghz 4 GB ram, iPhone 4 (black) iPhone 4 (white) Apple tv 2, iPad 2

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 17:21 - 15-08-2011
En vanaf hier weer on-topic s.v.p. (verdere off-topic wordt zonder commentaar gewist).

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media