|
|
|
|
odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2145 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 18:39 - 14-10-2011
Zo zal het inderdaad wel gaan. Ik vind het ook niet echt prettig van Apple dat ze iCloud zo gekoppeld hebben aan 10.7 terwijl er technisch niet eens beperkingen voor zijn. Maar of dit echt bewuste tactiek is om mensen te laten upgraden weet ik niet. voorlopig hou ik alles bij het oude en heb alleen mijn MBP naar 10.7 laten gaan. Ik merk al dat bepaalde zaken (nog) niet werken op 10.7 Cisco VPN. Nog afgezien van de mogelijkheid om Rosetta te kunne gebruiken en wat andere Software incompatabilities blijft 10.6 nog even mijn hoofdsysteem. |
|
|
|
|
boelman
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 38 | Lid sinds: 01-02-2004 | Geplaatst om: 19:32 - 14-10-2011
wat wel werkt is de ical-sync met icloud en ical in snow leopard. Ik heb dit http://forums.macrumors.com/showthread.php?t=1249141 gevonden In ical maak je een nieuwe account aan van het type caldav. De server die je moet ingeven is p06-caldav.icloud.com en je icloud gebruikersnaam en paswoord. En dat werkt! zelfs op een IPHONE 3G Met adresboek lukt het me nog niet, heb niet de juiste server. (Bewerkt door boelman om 19:36, 14-10-2011) |
|
|
|
|
Joop van Gemerden
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 546 | Lid sinds: 23-10-2002 | Geplaatst om: 20:30 - 15-10-2011
Nou ik kan misschien een aantal mensen uit de droom helpen IK heb Mac Os 10.7.2 jawel en wat is mijn conclusie tot nu toe: iCloud doet bij mij niets maar dan ook helemaal niets. ik heb mijn iPhone versie 3GS vandaag geupdate naar versie 5 van software en kan niets anders dan concluderen dat er eigenlijk op mijn iPhone dan, niks is veranderd behalve, dat er een paar apps zijn bijgezet: video's; herinneringen; en kiosk maar wat ik er mee moet is me nu nog niet duidelijk. Verder zou er volgens videos, die ik had bekeken voor dat ik ging updaten, een knop in Safari verschijnen, waarmee je inhoud van websites kan toevoegen aan de leeslijst. welnu ik moet de knop nog wel vinden want ik zie hem niet, in een ander draadje klaag ik over het feit dat ik niet kan synchroniseren via wifi, kortom ik weet niet wat er allemaal meer nog niet werkt bij mij, maar need I go on???? Ik moet zeggen dat deze updates mij althans erg is tegenvallen al was het alleen al de manier waarop e.e.a. in zijn werk ging. ik neem 1 voorvalletje, ik had eerst mijn iMac een software update laten uitvoeren, hierin zat ook een update van iTunes! naar versie 10.5 welnu tijdens de update van mijn Phone kreeg ik een bericht waarin stond te lezen dat de boel niet verder kon omdat ik een te oude versie van iTunes had terwijl ik de laatste versie kort daarvoor net had binnen gehaald en geinstalleerd! Ik kan niet anders zeggen dan dat deze hele hype omtrent versie 5 van de iPhone wat mij althans betreft zwaar door de mand is gevallen ik ga voortaan pas weer eens iets updaten wanneer alle rumoer omtrent die nieuwe update een half jaartje of zo oud is. ik vind deze gang van zaken erg Apple onwaardig het lijkt wel of ik terug ben bij af, als men begrijpt wat ik bedoel voor degenen die dit niet begrijpen het lijkt wel of ik weer op dat andere systeem aan het tobben ben! Sorry maar ik moest dit toch even kwijt En nee ik heb geen citroenen gegeten! |
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 20:35 - 15-10-2011
TNX @boelman Na wat speurwerk is de server blijkbaar "eenvoudig" te herleiden: ga op je Lion machine naar Apple mail Mail > Voorkeuren > Account > Icloud Kijk naar de Server voor inkomende post. Daar staat iets als p03-imap.mail.me.com neem het nummer p03 over en maak in je Snow Leopard iCal een Caldav account aan met je Apple ID en wachtwoord als inloggegevens en p03-caldav.icloud.com als server. Uit bovenstaande gegevens zijn dus ook je iCloud Mailgegevens te gebruiken. Werkt Prima (Bewerkt door Feek om 20:40, 15-10-2011) |
iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2
|
|
|
|
Jurriaan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1600 | Lid sinds: 25-12-2002 | Geplaatst om: 09:17 - 13-03-2012
Een ouder topic, weet iemand war de server instellingen zijn voor adresboek? iCal synct nu met 10.6.8 en 3gs, enkel adresboek niet. |
24 uur per dag bent u welkom in onze gemeenschap waar onze voorganger u van harte welkom heet http://www.macfreak.nl
|
|
|
|
Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2730 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 12:55 - 13-03-2012
|
|
|
JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 13:08 - 13-03-2012
 |
Citaat: Sypie om 12:22, 14-10-2011
 |
Citaat: odo om 11:30, 14-10-2011 Beetje teveel citroenen gegeten Sypie? |
 |
| Valt mee. Iedereen reageert altijd op andere bedrijven als die dit soort ongein uithalen. |
 |
| "Iedereen" ? Zucht...generaliseren is zo makkelijk...
 |
Citaat: Op het moment dat het bij "ons" Apple gebeurt worden de oogkleppen opgezet. |
 |
| Nee hoor, volgens mij is bijna iedereen het met jou eens... Volgens mij ben jij bang voor iets wat er niet (altijd) is. |
Mac-musician
|
|
|
|
JH
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7021 | Lid sinds: 03-03-2003 | Geplaatst om: 13:23 - 13-03-2012
| Hoe dan ook, ik zit met hetzelfde dilemma: productiemachine die prima draait op 10.6, maar ik heb ook iCloud nodig. Ik heb als MobileMe-gebruiker nog tot juni de tijd, maar toch, erg lastig... |
Mac-musician
|
|
|
|
Ronald92
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 27-03-2012 | Geplaatst om: 10:38 - 27-03-2012
iMessage werkt op oudere apparaten. Siri is alleen voor de iPhone 4S. iCloud voor 10.7 En het is zeer waarschijnlijk dat je straks weer gedwongen gaat worden om voor OS X 10.8 te kiezen vanwege de verbeterde iCloud integratie in Mountain Lion. |
|
|
|
|
Freejax
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 472 | Lid sinds: 10-07-2002 | Geplaatst om: 03:12 - 28-03-2012
Dit gedoe doet me een beetje denken aan de overgang van OS9 naar OSX, het heeft toen lang geduurd voordat ik helemaal over kon gaan naar X, allerlei hard en software liep langs elkaar heen, een heel a-synchroon gebeuren wat de nodige tijd en geld koste voordat het weer soepeltjes functioneerde. Draai hier ook nog op 10.6 en een iPad 1 op 4.3 alles mooi en aardig maar ik zit ook met een MobileMe account en voel me dus behoorlijk gedwongen naar Lion en iOS5 op te schalen terwijl ik daar niet echt behoefte aan heb, waarbij ik me zelfs afvraag of ik er qua iPad zelfs niet op achteruit ga. Heel onprettig. Maar goed, is dus niet de eerste keer, en gek genoeg hopelijk ook niet de laatste keer, if you get my drift. |
Heeel soms, mis ik m'n Atari, soms... Powermac G4 400 PCI / ibook 700 12"/imac 2 Ghz 19"/ Ipad wifi/3G 64 GB 1 gen.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|