Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Probleem met Boot Camp

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

stafvm
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 04-01-2012 | Geplaatst om: 16:42 - 04-01-2012
Ik ben in het bezit van een wat oudere IMac 6.1 met OS X 10.7  Lion.
Ik zou graag windows op mijn toestel hebben om de data van mijn werk thuis te kunnen bewerken.
De installatie van W7 (32 bit) loopt echter niet zo goed.
Wanneer de partitie en de installatie is gebeurd en Windows start de eerste maal, dan gaat de Imac na de "welkom" groet naar een keuzescherm met startmogelijkheden: veilige modus, met of zonder eigen voortgang enz..
Na een keuze komt er EVENTJES een blauw scherm waar ik onderaan snel kan lezen:"Dumping fysica memory".
Er begint een optelling en bij "100" begint het starten opnieuw.
Zou dat iets te maken kunnen hebben met mijn NVIDIA GeForce 7300 GT, waarvoor normaal de Grafische Firmware update 1.0 zou moeten voor gedowload worden. (wat met OS X 10.7 niet mogelijk is).
Om die reden probeerde ik De Lion 10.6 terug op mij Mac te zetten maar dat lukt ook niet meer.

Hoe krijg ik in godsnaam die dekselse W7 op mijn Mac.
Ik werk nu met een Desktop PC en een IMAC en wil mijn Desktop de deur uit..

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 17:01 - 04-01-2012
Welkom stafvm!

Waarom wil je je Mac vervuilen met Windows? Welke data wil je thuis kunnen bewerken? Er is een Mac versie van MS Office, dus als het om Word, Excel of PowerPoint gaat, dan heb je geen Windows nodig.

Er zijn overigens voor veel meer PC programma's Mac versies. Laat even weten waar het omgaat!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Goodheart
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 142 | Lid sinds: 11-03-2010 | Geplaatst om: 18:09 - 04-01-2012
Er staat me vaag iets bij dat je onder Lion Bootcamp alleen een 64 bits versie kunt installeren. Handiger in dit geval is misschien VirtualBox of VMWare, daar kun je alle Windows versies onder draaien. Maar zoals hierboven al gezegd: de beste Windows is geen Windows.

stafvm
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 04-01-2012 | Geplaatst om: 19:08 - 04-01-2012
Dank voor de snelle reactie.
Enkele bijkomende aanvullingen:
Voor mijn job werken we met eigen software voor boekhouding en materiaalbeheer die op W draaien, vandaar dat ik ook Windows thuis nodig heb.

Met de  andere programma's draait Windows virtueel, ik zou liever met opstartkeuze willen werken.

Met W7 64Bit kon mijn al wat oudere IMac niet terecht.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 19:24 - 04-01-2012
Een Mac zet je nooit uit (behalve misschien als je op vakantie gaat). BootCamp gebruik je dus alleen in noodgevallen, als het niet anders kan, bv met games. In alle andere gevallen is virtueel beter: je hebt geen herstart nodig.

greatgriffin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 687 | Lid sinds: 04-07-2007 | Geplaatst om: 09:13 - 05-01-2012

Citaat: MacFrankie om 19:24, 4-01-2012
Een Mac zet je nooit uit

Dat lijkt me toch een opmerking open voor discussie, bovendien maakt een ieder dat voor zich zelf uit!   

Citaat: MacFrankie om 19:24, 4-01-2012
In alle andere gevallen is virtueel beter: je hebt geen herstart nodig

Kan ik me ook niet in vinden. Het is dus beter, omdat je geen herstart nodig hebt?
Erg kort door de bocht!   

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 09:52 - 05-01-2012
Je moet boekhouden. Dus stop je al je programma's (je iTunes muziek waar je naar luistert, je mail, je browser met allerlei discussies op MacFreak, ...), je herstart in Windows, je start je boekhoudpakket, je gaat boekhouden.

Je bent klaar met boekhouden. Je stopt je boekhoudpakket, je herstart in OS X. Je start iTunes, en ... oeps, iets vergeten! Stop iTunes, je herstart in Windows, je start je boekhoudpakket, je gaat boekhouden.

Je bent klaar met boekhouden. Je stopt je boekhoudpakket, je herstart in OS X. Je start iTunes, en ...

Is dat makkelijk? Neen! Een iMac is gemak, het bovenstaande is geen gemak. Niet moeten herstarten is bijna altijd beter.

En een Mac zet je inderdaad zelden uit, die laat je sluimeren. Dat is geen discussie, dat is een mening die door velen hier gedeeld wordt.

peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 16:46 - 05-01-2012
en om op de oorspronkelijke vraag van TS terug te komen: er is duidelijk iets mis gegaan bij installatie, als je iedere keer een blauw scherm met physical memory dump krijgt.

Mijn idee:
    de bootcamp partitie eraf jassen met Schijfhulp.
    daarna de bootcamp installatie opnieuw uitvoeren
    windows installeren
    en dan de bootcamp drivers installeren (RTFM)
    ik denk dat je dat de eerste keer niet gedaan hebt, maar ik kan het mis hebben.

als eenmaal alles werkt, kun je altijd nog met Parallels je Bootcamp partitie gaan gebruiken, want dat is echt sneller dan iedere keer herstarten voor een beetje boekhouden    

Groet,
Peter

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 17:00 - 05-01-2012
Met boekhouden wordt het geld verdiend   

Een andere, vergelijkbare oplossing is via VMware Fusion. Ook dit programma kan met een BootCamp partitie werken, maar dat hoeft natuurlijk niet (evenmin als Parallels). Persoonlijk vind ik Fusion prettiger werken dan Parallels. Het voelt iets 'snappier' aan en heeft minder (in mijn ogen) onnodige tierlantijntjes en features die je toch niet gebruikt. Daarbij komt dat de updates van Parallels een tijdje terug vrijwel wekelijks kwamen waardoor je de indruk had een stukje shareware te hebben aangeschaft. Fusion lijkt wat stabieler.

macquarius
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1065 | Lid sinds: 29-12-2006 | Geplaatst om: 17:08 - 05-01-2012
Ik snap ook niet zo goed waarom je voor je boekhoudsoftware Bootcamp wil gebruiken en je voor alle ander Windows programma's wel virtueel aan de gang gaat.

Boekhoudsoftware is nu niet echt vreselijk zwaar om te draaien dus de virtuele hardware die Parallels of VMWare biedt is ruimschoots voldoende. Ook het continu opnieuw opstarten omdat je de ene keer moet boekhouden en de andere keer een muziekje wil luisteren of in iPhoto bezig wil zijn is niet echt handig.

Mijn advies is dan ook net als die van eerdere reageerders, lekker virtueel Windows 7 gaan draaien voor je boekhoudsoftware.

iPhone 4S / Apple TV (3rd Generation) / Next on the list is the iPad 3.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media