Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Ik heb weer lopen kloten met iTunes

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

speedyf
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 18:38 - 29-01-2012
Daar gaan we,,,,,

Net een LaCie 2 TB gekocht, op Mac Mini aangesloten.
Toen heel mijn map Itunes drag and drop op Lacie gezet
Vervolgens van Mac gedelete.
Herkent de weg naar Lacie niet als je Itunes opent, dus ik denk ok sleep origineel weer terug.
Maar nu komt in Itunes overal een uitroep teken voor dat ie het niet kan localiseren.
Kan wel map voor map terug slepen, maar is er geen makkelijkere oplossing ?
Want met slepen moet ik ook alles gaan ontdubbelen

thanks

MBP - 15" RETINA Mountain Lion -
Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

denisvr
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 397 | Lid sinds: 11-04-2010 | Geplaatst om: 19:01 - 29-01-2012
Kun je niet gewoon in iTunes op archief klikken en dan op voeg toe aan bibliotheek en dan de map selecteren? Daarna waarschijnlijk nog selecteren op uitroepteken en die allemaal selecteren en verwijderen indien nodig    

MacBook Pro 13" I5 2,5GHz 16Gb 256Gb SSD 10.8.3  iMac 24" C2D 2,8GHz 4Gb 320Gb 10.8.3  iPhone 4S 16Gb wit 6.1.2 JB  iPad 3 16GB zwart 6.1.2 JB  Airport Extreme 3rd Gen.  2x Apple TV2 5.2 JB  Apple TV3 5.0  Synology DS210j 2x3TB

speedyf
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 19:09 - 29-01-2012
Itunes Archief ?

Iphoto werkte trouwens perfect ....

Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

Brinky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2219 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 19:26 - 29-01-2012
Staan de nummers nog wel op de lacie? Gooi  alles uit itunes en sleep alle nummers in 1 keer naar het itunes symbool.

speedyf
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 19:33 - 29-01-2012
Alles staat op Lacie
Ik heb / had inmiddels al weer alles terug gesleept, maar dan kan die het dus niet localiseren ?

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5322 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 20:07 - 29-01-2012
sluit iTunes en open iTunes opnieuw met de alt toets ingedrukt deze keer.
klik dan 'kies' en navigeer naar de itunes map op je lacie en klaar is speedy.

(Bewerkt door boni om 20:08, 29-01-2012)

Trage Mac? Klik > HIER. *** Vragen? Klik > Macwiki.nl OF Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips
*** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. *** Mijn Mac(speel)hoek.

speedyf
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 20:41 - 29-01-2012
Gedaan,

Eerst zelfs alles weer van HD Mac Mini gegooid.
Itunes afgesloten, ALT opstarten, Choose new Library
Dan naar LaCie
Zelfde probleem helaas....

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3461 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 20:45 - 29-01-2012
Wat exact heb je gekopieerd? Uit je gebruikersmap/Muziek...  en dan?

Dat is namelijk best wel even van belang om te weten om te kijken wat je gaat doen.

Powerball kopen?

speedyf
Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 21:04 - 29-01-2012
In de meest linker kolom (blauw, snow leopard), staat onder "places" ----- "Music" met zo een notenbalkje ervoor.
Alles na Music, dus de eerste witte kolom ( heette in mijn geval Itunes) heb ik naar mijn LaCie gesleept.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5322 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 22:25 - 29-01-2012
volgende keer plaats je hier maar meteen een screenshot van hoe je aan het kloten bent, want toen ik dit las:

Citaat: speedyf om 18:38, 29-01-2012
Toen heel mijn map Itunes drag and drop op Lacie gezet

ging ik er van uit dat je de map 'iTunes' gekopieerd had die in de map muziek in je thuisfolder staat.

Wat je nu beschrijft gaat helemaal niet over een map, maar over bestanden die je zo rechtstreeks vanuit een open itunes programma ergens naar toe sleept (map op je lexterne lacie) wat sowieso kopiëren inhoudt van losse muziek bestanden.
Itunes is een database die je kan automatiseren. Op deze manier ga je weer over op manueel losse bestanden in een map zetten.

bestudeer eerst  even deze tekst vooral je verder gaat lopen kloten met itunes.

'Het fenomeen 'databasing' (wat iPhoto en iTunes feitelijk doen) maakt het  mogelijk dat je diezelfde data in andere programma's -o.a.Garageband, iWeb, iDVD, Pages, Keynote, onder handbereik hebt zonder omslachtig via de Finder te hoeven zoeken. Ook syncen naar je ipod, iphone & mobileme gallery is een fluitje van een cent.

Het nadeel van databases is dat manueel georiënteerde gebruikers -niet zelden gebruikers die al lang meedraaien en nog geleerd hebben bestanden netjes in mapjes te organiseren- het gevoel krijgen geen controle meer te hebben over de data. "Waar staan die bestanden dan..?" is dan een veel gehoorde vraag. Het punt is dat dit er in feite niet meer toe doet, en er staan flink wat voordelen tegenover. Met name omdat de hoeveelheden bestanden fors zijn toegenomen en manueel werken niet flexibel en daardoor enorm tijdrovend is geworden. 

Ik kan niet anders aanraden om in databases zoals iPhoto of iTunes te werken. 't Is wellicht even wat oude gewoontes afleren die jarenlang een (onterecht) veilig gevoel hebben gegeven, maar je kunt daarna al jouw data benaderen en bekijken op de manier die je op dat moment het beste schikt. De ene keer wil je de artiesten op alfabetische volgorde, de andere keer de albumtitels of alle liedjes op basis van lengte van de track. Probeer dat maar 'ns met een manuele mapjesstructuur zonder bestanden te verslepen... 

Met name voor voormalig Windows georiënteerde gebruikers goed om even te vermelden: Apple gebruikt geen gesloten databases. Elke foto, mailtje of muziekbestand wordt gewoon in een mapjesstructuur als een normaal bestand weggeschreven, eigenlijk precies hetzelfde als je manueel zou doen. En dus ook net zo recoverable als altijd, mocht zich een probleem voordoen. 

Van voormalig Windows gebruikers kan ik mij heel goed voorstellen dat ze schrikken van databases. Microsoft schrijft heel graag in onbenaderbare piles data weg, zoals bij Outlook. Die piles zijn met normale software niet te openen omdat ze een totaal eigen bestandsstructuur en extensie kennen. 

Als zo'n pile met al jouw e-mails corrupt raakt kun je helemaal niets meer. Bij Outlook op Windows gebeurde dat in een bepaalde periode vrijwel standaard door een bug, zodra de pile groter werd dan Microsoft ooit had voorzien. Dat heeft veel gebruikers hoofdpijn bezorgd en het begrip database kreeg daarvan onterecht de schuld. 

Dat soort taferelen kunnen met de wijze waarop Apple databases heeft geïmplementeerd niet gebeuren: het zijn -zoals gezegd- open structuren met normale, benaderbare bestanden. '

(Bewerkt door boni om 22:32, 29-01-2012)

Trage Mac? Klik > HIER. *** Vragen? Klik > Macwiki.nl OF Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips
*** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a. *** Mijn Mac(speel)hoek.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media