Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie
         Ik heb weer lopen kloten met iTunes

Welkom bij Vragen: Alternatieve OS'en en emulatie 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 283 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 23:41 - 29-01-2012
OK, tsja, ik noem(de) dat een map    
Ja ik ben dit verhaal ooit tegen gekomen, maar dat biedt me geen oplossing ?
Het rare is, ik heb gister hetzelfde gedaan met Iphoto, hetgeen hier in 1 adem genoemd wordt en dat werkt nog steeds perfect, incl. al mijn indelingen etc.

Maar goed, de oplossing voor nu als die er is ?

Thnx

Ja zie het verschil, Iphoto heb ik echt helemaal van links, incl. icoontje opgepakt.

(Bewerkt door speedyf om 23:46, 29-01-2012)

MBP - 15" RETINA Mountain Lion -
Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5262 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 00:07 - 30-01-2012
al 'klotend' leert men    

de moraal van het iTunes verhaal is dat je het best alle (muziek)bestanden  door iTunes zelf laat beheren.

de oplossing is nu dat je alle losse muziekbestanden in de map op je externe lacie weer importeert in itunes.
Zodat ALLES zich in één map bevindt. Te weten de map 'iTunes' die zich bevind in de map muziek in je thuisfolder.
Die map kopieer je nu in haar geheel naar je externe HD en dan doe je de option truuk die ik je aangaf.

Succes

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips (over HD bij punt 6). *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.***
Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 283 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 09:18 - 30-01-2012
We komen er wel, vannacht alle lossen 'mappen' van de meest rechter kolom rechtstreeks in Itunes gesleept. Dwz in de werkbalk onderin.
Alles werkt weer zover alleen mijn map links / thuisfolder is nog helemaal leeg. Klopt ook want nog steeds 25GB winst op mijn local HD.

Maar krijg ik dieze nu terug met de ALT option, just to be sure. ( moet ook niet teveel kloten;-)

Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5262 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 11:09 - 30-01-2012
'je thuisfolder nog helemaal leeg'?
hm...frons frons...

Om volledig met een veilige propere iTunes lei te beginnen zou je itunes met alt ingedrukt kunnen starten. Selecteer dan 'Maak bibliotheek aan...' en noem / bewaar de bibliotheek hoe en waar je wil.
Importeer nu je muziekbestanden.
Om te controleren waar je muziek bestanden nu eigenlijk staan selecteer je in iTunes (geopend programma) een liedje en klik je rechtermuisknop en selecteer je 'Toon in finder'.

De iTunes bibliotheek die je nu net gemaakt hebt kan je eender waar plaatsen / Kopiëren. Als je dat doet, vergeet dan niet via iTunes / option toets ingedrukt-(her)start de bibliotheek te 'volgen'.

ps: Je kan meerdere iTunes bibliotheken maken en er tussen switchten via Tunes / option toets ingedrukt-(her)start.

(Bewerkt door boni om 11:30, 30-01-2012)

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips (over HD bij punt 6). *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.***
Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3354 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 00:44 - 31-01-2012
@ speedyf:

Jeetje, wat een gerommel en inderdaad geklooi , zeg...

Ik krijg de indruk dat je een aantal dingen echt goed door elkaar haalt en veel te gemakkelijk dingen doet die je 'ergens opgevangen' hebt.

a. Een iTunes bibliotheek ziet er in de Finder heel
   anders uit dan een iPhoto bibliotheek. Kijk
   maar eens in de betreffende folder van een
   systeem waarmee nog niet geklooid is.
   De iTunes folder bestaat uit een reeks folders ,  
   allemaal belangrijk. De iPhoto-bieb is één
   bestand (met alle onderdelen verstopt
   -rechtsklik maar een op de iPhotobieb en
   ga dan naar pakketinhoud> dan zie je weer
   hoe die bieb opgebouwd is.
   De iPhotobieb verslepen is dus heel wat
   anders dan wat jij gedaan hebt met iTunes.
b. De originele onderverdeling in submappen
   van de hoofdmap bij het geopende
   iTunesvenster ben je door jouw
   manier van slepen en vooral door het
   deleten van de originele iTunes map
   'voorgoed kwijt' (tenzij je een
   Backup van die originele iTunes map nog  
   hebt...
   Dus: alle geklooi ongedaan maken door
   de mogelijke back-up terug te zetten
   of alle onderverdelingen in sub-
   mappen handmatig weer herstellen.
   Al naar gelang de grootte van je iTunes-bieb
   een pokkenkarwei.
   Wat je helemaal in het begin hebt weggegooid
   is een van die belangrijke bestandjes in de
   originele iTunes map,
   nl. het bestandje 'iTunes library' en
   'iTunes library.xml"

c. Als je zoiets als een foto- danwel muziek-
   verzameling, toch een waardevol iets
   overzet van een interne naar
   een externe schijf, dan wis je het origineel
   nooit meteen,
   maar pas als de kopie goed werkt.

Vraagje dus: had je een back-up van de originele
iTunes bieb ?

psychomac

iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch,  Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 283 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 13:04 - 31-01-2012
Hi,

Ja ik heb een back up, maar wat veroudert. Ik zat in Zwitzerland dit weekeinde en had eindelijk weer eens snel internet hier, dus had mijn mac mini meegenomen vanuit Afrika.

Maar hier heb ik mijn TC staan, die heeft een back up, maar inmiddels wel wat veroudert omdat ik in swiss veel nieuwe muziek heb gedownload.

Tips ?
Mijn Itunes op mijn mac mini is leeg hij zoekt nu zijn muziek op LaCie
Daarnaast dus oudere back up op mijn TC.

Itunes is trouwens 25GB, vandaar dat ik ook de ruimte snel nodig had op dat moment omdat ik films aan het downloaden was. Nog eens een 50GB totaal.

(Bewerkt door speedyf om 13:07, 31-01-2012)

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3354 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 16:17 - 31-01-2012
Heb je de gedownloade muziek nog ergens anders staan dan in iTunes op je LaCie Disk? In een downloadfolder of zo iets?

Zo neen, wil je dit opnieuw downloaden  en gewoon van de oude muziek bieb uitgaan?  Of kun je ze alsnog makkelijk uit de oude bieb halen?

Heb je op je Mini nog een iTunes bieb staan ? Zo ja , is ie nu leeg ?

Beantwoord deze vragen eerst maar eens, dan kijken we verder..

Je kunt wel al vast de TC aansluiten op de Mac Mini , kijken of Time Machine aanstaat, kijken of je iTunes niet uitgesloten hebt van een back-up (zal wel niet..) dan ga je naar jouw iTunes bieb op jouw Mini , opent de map , iTunes zelf uitzetten graag,je moet een Finder-venster krijgen met alle mogelijke mappen binnen iTunes, belangrijkste is de je het bestandje iTunes library ziet.

Dan kunnen we verder kijken,

Als je iets niets snapt , of het niet direct lukt , geen gekke dingen doen, gewoon weer hier vragen en graag duidelijk beschrijven wat je doet en ziet.

groet

Psychomac

iMac C2D 2.4 20", 3x iMac G3 , 2x iMac G4, 1x iMac G5 ,twee PMacs dual 1.8 en dual 2.0 G5 met 23inch Display(alu en model ervoor), powerbook 12 inch,  Apple TV, Apple Cube met 17 "ADC Scherm, PM G4 QuickSilver, twee iPods en op de zolder nog alles vanaf lc 450

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 283 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 21:52 - 31-01-2012
There we are, niet helemaal nuchter, is tenslotte dinsdag, hahaha

Nee, Itunes Mac Mini is leeg
Alles op LaCie
En dan oude back up op TC
Geen bestanden bewaard op pirate bay van nieuwe downloads
Nee ik ga niet opnieuw downloaden, want heel duur hier, ik betaal nu 60 euro voor 6GB data
Maar is ook niet mijn grootste issue, download in maart wel weer als ik in Swiss ben, anders pech.
Belangrijker is de huidige lets say... 18GB terug te zetten.

Ik kijk morgen even verder ivm TC back up

keep u posted ;-)

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 283 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 12:14 - 01-02-2012
Jongens bedankt !!

Psycho je hebt me op het goede been gezet met de Library xml.
Het kopieeren van TC naar mijn 'music' folder was een fluitje van een cent. drag/drop.

Maar toen vond ie niets en kon geen library vinden, na dit 2x gelezen te hebben, dacht ik stik, ik moet met de library connecten, niet met Itunes.
Ik wilde altijd rechtstreeks met mijn muziek connecten, ipv dat kleine bestandje dat eigenlijk geen waaarde voor me had, hahaha.

Brrrrrrrrrroeeeeeemmmmmm, alles op zijn plaats, behalve de laaste downloads, maar die staan op de Lacie.

Nu kan ik uiteraard zo de nieuwe mapjes naar mijn main HD slepen. Maar ik zou ik niet zijn ;-)
Kan ik ook de library van Lacie naar mijn hd slepen incl. bestanden, of kopieert ie de rest dan dubbel van mijn oude collectie ?

Moet zeggen nu ik Itunes snap vind ik het inderdaad wel een mooi systeem. (Met dank aan Boni)

PSYCHOMAC
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3354 | Lid sinds: 20-08-2003 | Geplaatst om: 20:36 - 01-02-2012
Nou : je bent er blijkbaar 'al klooiend lerend' (citaat van Boni) achtergekomen...

Trouwens wel een waarheidsgetrouwe en pakkende titel van jouw draadje !

Je gebruikt eigen woorden voor zaken die 'wij' zo nooit noemen, je doet dingen waar wij nooit op zouden komen ... In zekere zin wel origineel dus , maar toch wel goed samengevat met de topic-titel. Zo kunnen we weer eens vertalen wat je zegt en gissen wat je allemaal lekker impulsief gedaan hebt.

Psychomac

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media