Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Lifestyle (iPod en AppleTV)
         Apple TV 2: waar sla je je films op?

Welkom bij Vragen: Hardware - Lifestyle (iPod en AppleTV) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

MacFrankie
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6949 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 09:39 - 08-10-2011
Als je een Apple TV 2 hebt, waar sla je dan al je films op, als die niet allemaal op je iMac passen? Een NAS, en waar moet je dan precies op letten? iTunes compatibel, of maakt dat niet uit?

Omzetten met HandBrake is geen probleem, maar als dat niet nodig is, zou dat wel handig zijn!

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

ChrisG
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 175 | Lid sinds: 22-05-2007 | Geplaatst om: 09:50 - 08-10-2011
Je kan je itunes library op een NAS zetten. Dan komt die meuk tenminste niet op je mac te staan.
Volgens mij kan je hiervoor geen itunes server gebruiken. Meestal doe die alleen muziek. Maar je kan je hele library op een share van een nas zetten. Hou er wel rekening mee dat je wel een kabel tussen nas en atv2 moet hebben. Wanneer je netwerk snelheid niet snel genoeg is gaat je beeld niet lekker. Met een 1000mbit verbinding zal je dit probleem niet snel hebben.

Chris

Roko
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 190 | Lid sinds: 18-05-2011 | Geplaatst om: 09:50 - 08-10-2011
Ik zet al mijn films in iTunes formaat op een externe USB drive die aan mijn iMac hangt. De films importeer ik in iTunes met de optie key ingedrukt (drag drop), dan maakt iTunes alleen een link aan maar laat het file op je externe drive staan. Dat scheelt een hoop ruimte op je interne drive. Als ik dan een film kijk via mijn ATV2 dan duurt het even wat langer voordat de film begint want de externe drive kan slapen, maar dat opstarten duurt dan maar 1~2 seconden langer. Ik ben met deze setup erg tevreden.

En.... Ik doe alles via Wifi (airport extreme)

(Bewerkt door Roko om 9:53, 8-10-2011)

star stardust
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 236 | Lid sinds: 19-10-2003 | Geplaatst om: 11:56 - 08-10-2011
Films staan bij mij op mijn NAS server. Op de NAS heb ik DNLA aangezet. Daarnaast heb ik mijn Apple TV2 ooit gejailbreaked en XBMC erop gezet. XBMC om mijn films naar mijn tv te 'streamen'. Werkt goed.

Geen geconverteer en andere inspanningen nodig. Ik speel (vrijwel) alle films af in het oorspronkelijke formaat. AVI's, Video_TS, HD, mp4, etc.

Zelfde principe werkt ook voor muziek. Alhoewel ik zelden muziek afspeel/bedien via mijn Apple TV. Mijn muziek staat op mijn NAS, ik stream het via mijn iPad of Macbook naar de stereo die aan mijn AppleTV hang. Hoef ik mijn tv tenminste niet aan te zetten.

(Bewerkt door star stardust om 12:02, 8-10-2011)

MacPro, Macbook Air, Macbook (white & black), iPhone 3G, iPod Classic, iPad, TimeCapsule, AppleTV2G

mrmaster
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 103 | Lid sinds: 18-06-2009 | Geplaatst om: 11:58 - 08-10-2011
@Roko: ik heb gewoon mijn itunes library op mijn externe hd staan en volgens mij kopieert itunes nu niks naar de harde schijf van mijn imac. Dat lijkt me minder gedoen dan elke keer met de option key ingedrukt importeren. Of zie ik nou iets over het hoofd?

"It is amazing what you can accomplish if you do not care who gets the credit"
Harry S. Truman

denisvr
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 397 | Lid sinds: 11-04-2010 | Geplaatst om: 12:09 - 08-10-2011
Ik sla al mijn films gewoon in dvd format (audio & videomap) op op mijn Synology NAS ik heb 2 appletv2 die beide gejailbreakt zijn en maak geen gebruik van XMBC maar gewoon van de mediaplayer die geinstalleerd wordt met de jailbreak deze is namelijk veel makkelijker en eenvoudiger in gebruik en kan dus zowel boven als beneden mijn films zonder problemen draadloos bekijken het voordeel is dan dat je ook niets hoeft om te zetten omdat het niet via de iTunes bibiliotheek loopt    

MacBook Pro 13" I5 2,5GHz 16Gb 256Gb SSD 10.8.3  iMac 24" C2D 2,8GHz 4Gb 320Gb 10.8.3  iPhone 4S 16Gb wit 6.1.2 JB  iPad 3 16GB zwart 6.1.2 JB  Airport Extreme 3rd Gen.  2x Apple TV2 5.2 JB  Apple TV3 5.0  Synology DS210j 2x3TB

MacFrankie
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6949 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 15:11 - 08-10-2011
@denisvr: Heb je dan de originele Apple TV menu's, met dezelfde bediening, maar zonder beperkingen?

Kun je ook audio tracks kiezen, als een film er meerdere heeft?

Cees Sweere
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1036 | Lid sinds: 15-12-2002 | Geplaatst om: 18:39 - 08-10-2011
Effe : Wat is NAS ?

kijk ook eens op
RegioHerveldBahn

Da's pas smullen !!

Sjeltur
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 86 | Lid sinds: 21-11-2010 | Geplaatst om: 18:50 - 08-10-2011
NAS is een netwerk harde schijf. Dus een 'kleine pc op zich'. Opslagruimte op je netwerk, die dan door de verschillende aangesloten PCs kan worden benaderd.

~~~ http://www.mijnipad.net ~~~

MacFrankie
Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6949 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 20:31 - 08-10-2011
Dat kan heel simpel een USB disk aan je Airport Extreme zijn, of, zoals Sjeltur zei, een computertje (met veel schijfopslag) welke soms ook bepaalde slimme dingen kan: iTunes bibliotheek spelen, torrents downloaden, RAID, ...

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 5 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media