Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     MacFreak-Café
         Raadplaatje 2.0
                Wat wordt hier afgebeeld ?
Welkom bij MacFreak-Café 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ... 717 718 719 720 721 ... 734 735 ]    Volgende »

MacBookTo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1222 | Lid sinds: 28-02-2007 | Geplaatst om: 10:59 - 04-05-2012
Schuier?

"Zoek nooit het geluk, want je zoekt je een ongeluk."
Mac Pro 2x 2,8 GHz Quad-Core+ MacBook + iPhone 4

Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3125 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 11:52 - 04-05-2012
Schuier? Bestaat dat woord nog? In mijn ouderlijk huis (50-er jaren) werd er nog wel een gebruikt, maar ik had de indruk dat het begrip allang was weggeschuierd.

Tja, als jullie het niet weten dan zal ik jullie moeten helpen, niet? Bij voorkeur van de wal in de sloot.
Derhalve dit prikkelende onderdeel van een eigentijdse schuier:

circle
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 672 | Lid sinds: 05-02-2008 | Geplaatst om: 15:50 - 04-05-2012
hmm... sloot?!
het heeft iets met water te maken misschien?

Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3125 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 16:34 - 04-05-2012
Kom maar weer uit die sloot, circle, dat was een dwaalhint.
Het heeft niets met water te maken. Behalve dat het redelijk waterbestendig is - al zal ik niet langdurig buiten laten staan.

Nou, kunnen jullie nog steeds geen hoogte krijgen? Jullie zijn nog redelijk koud. Wat moet ik er nog aan toevoegen om jullie op het spoor te krijgen zonder het meteen helemaal weg te geven?
En ik vind het nog wel zo makkelijk    . Een kind van drie zal het voorwerp direct herkennen. Al zal ik nog wel een jaartje wachten voor ik mijn kleinkind ermee laat spelen.

MacBookTo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1222 | Lid sinds: 28-02-2007 | Geplaatst om: 00:28 - 05-05-2012
Huishoudtrapje

Paulus
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 3125 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 07:49 - 05-05-2012
En we hebben..... een uitroepteken!
Waren daar nu 7 pagina's voor nodig?   

• "huis-, tuin- en keukenvoorwerpen": huishoud- of keukentrapje
  • "ik hoop het niveau wat te verheffen"
  • "hints waar jullie intrappen"
  • "met "beter" en "best" wordt de oplossing veel beter aangeduid dan met "goed" ": vergrotende en overtreffende trap
  • "huishoudelijk aangelegd": een woord waar iets van af moet een iets anders erachter
  • ontbreekt in weinig huishoudens; mijn oude trapje was niet stabiel meer
  • "deze keer is het niet zo laag bij de grond"
  • "heb ik enkele sterk verwante voorwerpen (andere formaten) de afgelopen dagen juist heel intensief gehanteerd": ik was aan het schilderen en heb op hogere trappen gestaan
  • "doordringen tot in de hoogste kringen"
  • "zouden jullie toch stapje voor stapje dichterbij de oplossing moeten komen"
  • "Stapsgewijs stevenen we af op de oplossing"
  • "heel oude functionaliteit": de trap bestaat vele honderden jaren langer dan de rolveger
  • "kunnen jullie nog steeds geen hoogte krijgen?"

• ... nou, je kunt niet zeggen dat ik geen hints heb rondgestrooid.

Geacht publiek, daar is hij:
    het  huishoudtrapje of keukentrapje  (afgekort ktj)

En de MacBookToeter gaat naar....

(Bewerkt door Paulus om 9:18, 5-05-2012)

MacBookTo
    Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
    Aantal berichten: 1222 | Lid sinds: 28-02-2007 | Geplaatst om: 18:29 - 07-05-2012
    Tssss en niemand reageert!
    Wat mij op het idee bracht was dat het niet laag bij de grond was en een kind van drie jaar weet het maar ik hou het nog wel uitfoto's niet verklaren.Die 'ogen' bijv. en dat blauwe stuk stof. Toch maar gegokt.
    Het leuke van jouw plaatjes vind ik de opmerkingen en dat je je plaatjes aanpast aan onze opmerkingen. Grandioos. Nooit zal ik die appels vergeten en die wandcontactdoos. Geweldig.
    Vinden jullie het erg als ik over 14 dagen een foto plaats? Wij hopen deze week weg te gaan voor een dag of 10 en ik kan dan toch geen foto's plaatsen. Maar in de week voor Pinksteren (die woensdag) hoop ik te starten. Goed?

(Bewerkt door MacBookTo om 18:31, 7-05-2012)

circle
    Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
    Aantal berichten: 672 | Lid sinds: 05-02-2008 | Geplaatst om: 21:25 - 07-05-2012
        sorry..... druk druk....

Tja, ik heb geen huishoudtrapje in huis, misschien dat ik er daarom niet op kwam.
    Maar, eerlijk is eerlijk, de hints waren weer als vanouds, bravo!

ps: ik heb een...  

Espresso
    Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
    Aantal berichten: 596 | Lid sinds: 07-11-2004 | Geplaatst om: 21:35 - 07-05-2012
    Ik ben zelf net terug van een weekje vakantie. En nu zit ik dus ineens niet één, maar drie weken zonder Raadplaat.
    Maar eh... geniet ervan MacBookTo.   

Het draadje teruglezend had ik het voorwerp beslist niet geraden als ik de afgelopen week alsnog actief had meegedaan.
    Want al geeft Paulus nog steeds trouw een afkorting aan z'nplaatjes, 'ktj' bracht me geen steek verder.  

Top Paulus!  

The best things in life aren't things

Paulus
    Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
    MacFreak Donateur
    Aantal berichten: 3125 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 22:58 - 07-05-2012
    Oei, dat wordt een paar weken afzien.
    Op zich niet zo erg, maar het zou jammer zijn als door de lage frequentie de interesse wat wegzakt.
    Dus kom alsjeblieft sterk terug, MacBookTo, en verleid ons om er weer vol tegenaan te gaan!

-------------------

En zoals ik al vaker heb gerectificeerd (maar op deze site blijft informatie zelden lang hangen): die wandcontactdoos was inderdaad een hele goeie, maar die was dan ook van de maestro himself, niet van mij.
    Inderdaad, waar zou hij toch zijn?

(Bewerkt door Paulus om 23:01, 7-05-2012)

Spring naar onderwerp
    « Ouder - Nieuwer »
    Onderwerp met meerdere pagina's:
    « Vorige    [ 1 2 ... 717 718 719 720 721 ... 734 735 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media