Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

    Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPad - Algemeen
         Nieuwe iPad accepteert wachtwoord niet
                
Welkom bij Vragen: iPad - Algemeen 

      Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina
    

       
Enthoven
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 116 | Lid sinds: 09-04-2008 | Geplaatst om: 10:20 - 09-08-2017
Hier in huis gebruiken we een iPad2 en de laatste nieuwe iPad. De laatste draait op versie 10.3.3.
Mijn vrouw en ik gebruiken mijn appleID om aankopen te doen in ITunes. Op de oude werk dit perfect en op de nieuwe wordt 'n aankoop gesynchroniseerd.
Bij een update van een app. op de nieuwe vraagt hij dan naar het wachtwoord en dat accepteert hij niet.
Melding: kan geen verbinding maken met de app.store. Ook een nieuwe app downloaden op de nieuwe lukt niet om dezelfde reden.
Volgens mij staat alles zoals het zijn moet want bij aanschaf heb ik op de MAC een kopie van de oude iPad gemaakt, daarna de nieuwe eraan gehangen en alles overgezet.
Is er iemand die mij tips kan geven?




TheoE.

macossie
Aanwezig




Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2152 | Lid sinds: 26-01-2002 | Geplaatst om: 10:48 - 09-08-2017
gebruik je wel het goede wachtwoord ?

-soms heb je het wachtwoord van je apple ID nodig om het programma te mogen downloaden.
en

-soms heb je de unlockcode van je ipad nodig om toestemming te geven om een programma op je iPad te zetten.

-je kan ook nog 2 factor authentication aan hebben staan.
in dat geval is het gevraagde wachtwoord je apple-ID wachtwoord aangevuld meet de code die je ontvangen hebt op een van je apparaten.




studioleo.nl

Enthoven
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 116 | Lid sinds: 09-04-2008 | Geplaatst om: 12:57 - 09-08-2017
Hallo MacOssie,
Wachtwoord is goed want op de oude werkt het. Alleen op de nieuwe niet dat is voor mij onbegrijpelijk. Ik heb ze naast elkaar gelegd en vergeleken op de relevante punten. Alles hetzelfde.
Bedankt in ieder geval voor jouw reactie.




TheoE.

slechtkwast
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 604 | Lid sinds: 25-12-2006 | Geplaatst om: 13:07 - 09-08-2017
Apple ID is dat ook het zelfde? En misschien opnieuw opstarten.

Enthoven
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 116 | Lid sinds: 09-04-2008 | Geplaatst om: 08:38 - 10-08-2017
@slechtkwast: naar aanleiding van jouw advies heb ik dit geprobeerd. het is niet de oplossing.
Bedankt.




TheoE.

boiing
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 594 | Lid sinds: 11-11-2007 | Geplaatst om: 09:21 - 10-08-2017
Heb je al uitgelogd uit de App Store? 'Instellingen' -> 'iTunes en App Store' -> klik op je AppleID -> 'Log uit'. Daarna opnieuw inloggen met AppleID en wachtwoord.

Enthoven
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 116 | Lid sinds: 09-04-2008 | Geplaatst om: 10:24 - 10-08-2017
@bolling: Ook deze tip gevolgd met als resultaat dat ik niet meer kon inloggen omdat hij steeds: "kan geen verbinding maken met iTunes" meldde.
Dan het laatste redmiddel: Herstel alle instellingen, waar bij vermeld werd dat er geen data verloren zou gaan. Nadat ik dit gedaan had werd het scherm wit met Apple logo en daarna kon ik opnieuw de WIFI verbinding herstellen. Toen naar iTunes, daar gebruikersnaam en wachtwoord ingevuld, en... voilà het probleem is opgelost.

Iedereen nogmaals bedankt voor het meedenken.




TheoE.

boiing
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 594 | Lid sinds: 11-11-2007 | Geplaatst om: 10:31 - 10-08-2017
Ik geef meestal advies in stapjes, beginnend met de eenvoudigste. Herstel van (netwerk)instellingen was de volgende geweest..      

Mooi dat het gelukt is!

Enthoven
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 116 | Lid sinds: 09-04-2008 | Geplaatst om: 09:37 - 11-08-2017
@bolling: Netwerkinstellingen heb ik al eerder opnieuw ingesteld omdat ik regelmatig de verbinding kwijtraakte of geen verbinding kreeg met mijn netwerk. Dit terwijl alle andere 4 devices dat wel deden.
Ik gebruik het Cisco modem van Ziggo en ik had nog een Airport Extreme liggen van de 1e generatie, welke ik in brugmodus aan het modem gehangen heb. Dit probleem is hiermee ook opgelost.      




TheoE.

       

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media