Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPad - Applicaties
         Zelfgemaakte iBooks niet vrij verhandelbaar?

Welkom bij Vragen: iPad - Applicaties 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MacWim
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: 18-02-2005 | Geplaatst om: 22:38 - 20-01-2012
Ik ben nog niet toe aan het maken van een iBook met iBook Author (heb nog niet eens een iPad...). Maar ik lees hier iets dat me akelig lijkt.

Je zou zelf vervaardigde iBooks wel gratis mogen verspreiden, maar verkopen zou niet mogen zonder toestemming van Apple. Althans dat begrijp ik uit deze tekst.

Die kant moeten we niet op.     

MacMini c2d 2,26GHz, 4GB; MacMini c2d 2GHz, 2GB; Macbook c2d 2GHz, 2GB; iMac 7.1 2GHz 2GB; iPod touch 2e G; iPod nano; Te koop: MacMini G4 1,42 GHz, 1 GB; peren en bananen

Blender
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1212 | Lid sinds: 19-01-2006 | Geplaatst om: 22:49 - 20-01-2012

Citaat: MacWim om 22:38, 20-01-2012
Ik ben nog niet toe aan het maken van een iBook met iBook Author (heb nog niet eens een iPad...). Maar ik lees hier iets dat me akelig lijkt.

Je zou zelf vervaardigde iBooks wel gratis mogen verspreiden, maar verkopen zou niet mogen zonder toestemming van Apple. Althans dat begrijp ik uit deze tekst.

Die kant moeten we niet op.     

Artikel van Ed Bott bekend om zijn anti-apple instelling. Zoveelste storm in een glas water?

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 22:55 - 20-01-2012
Ik kan die EULA maar op één manier lezen: als je iBooks Author gebruikt om een werk te maken, dan mag je dat werk in die vorm niet via een ander kanaal dan de store van Apple verkopen (als je er geld voor vraagt). En dat lijkt me vrij logisch, eigenlijk.

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:01 - 20-01-2012
Apple lijkt hiervoor gekozen te hebben omdat iBooks Author gratis is en bedoeld om ebooks voor iBooks mee te maken. Als het een betaald programma zou zijn, dan had het misschien anders gelegen...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

odo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2145 | Lid sinds: 28-11-2003 | Geplaatst om: 23:39 - 20-01-2012
Ik kan er ook weinig problemen mee hebben. Wil je een ebook zelf verkopen moet je dus geen iBook met iBook author maken.

marksch
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 626 | Lid sinds: 09-10-2007 | Geplaatst om: 01:55 - 21-01-2012
Hoi,

Goed dat ik dat weet. Geen iBook Author voor mij!

Mark

Economy-x-Talk Consultancy & Software Engineering
Nieuw: Color Converter 4!

janmo
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 55 | Lid sinds: 07-01-2012 | Geplaatst om: 10:53 - 21-01-2012

Citaat: Robert om 23:01, 20-01-2012
Apple lijkt hiervoor gekozen te hebben omdat iBooks Author gratis is en bedoeld om ebooks voor iBooks mee te maken.

Het lijkt mij meer dat Apple er mee zegt: Wanneer jij er iets mee verdient willen wij ook ons deel.

Aad Metz
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 948 | Lid sinds: 20-10-2004 | Geplaatst om: 10:59 - 21-01-2012
Het lijkt, wat mij betreft, een beetje op een noodsprong.
Ik leer mensen een eBook (lees ePub) maken vanuit
Adobe InDesign.
Dit is, zoals eerder opgemerkt, inderdaad een betalend programma.
De BookStore van Apple liep niet heel erg goed en de
Nederlandse versie liet lang op zich wachten.
Wellicht dacht Apple, doen we het anders om klanten aan ons te binden;
gratis programma, geld op een andere wijze verdienen.
En dat zal echt niet gaan om de verkopen van een eBook.
Voor Apple is het interessanter dat iPad's worden verkocht.

InDesign extra info: http://www.metz-opleidingen.nl/index/InDesign.html

orange
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1210 | Lid sinds: 29-08-2007 | Geplaatst om: 11:05 - 21-01-2012

Citaat: Aad Metz om 10:59, 21-01-2012
....En dat zal echt niet gaan om de verkopen van een eBook.
Voor Apple is het interessanter dat iPad's worden verkocht....
Ik denk dat je er ongelooflijk naast zit.    

Ziegler
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3192 | Lid sinds: 06-10-2007 | Geplaatst om: 11:32 - 21-01-2012
Apple heeft een winkel.
Om een eBook te publiceren in die winkel, heb je software nodig.
Die software biedt Apple gratis aan, maar dan mag je het eBook dat je daarmee maakt alleen verkopen via het Apple verkoopkanaal.
Helder.  
Als je via een ander kanaal een eBook wilt verkopen, gebruik je dus andere software.
Ik zou niet weten waarom we die kant niet op moeten.

Eigenlijk al lid sinds 3-3-2002. www.last.fm/user/skrutinizert

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media