Aantal berichten: 1653 | Lid sinds: 22-12-2001 | Geplaatst om: 13:30 - 22-01-2012
Dit plaatje verduidelijkt de boel niet echt. Maak even een screenshot met cmd>shift>4. En dan vooral van de cursor.
iMac 2 GHz Intel Core 2 Duo 4 Gb OS 10.6.8 MacBook 13.3 2,1 GHz Intel Core 2 Duo 2Gb OS 10.6.8 eMac G4 1Ghz 1Gb OS10.4.11
winnertaco Niet Aanwezig
Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 22-01-2012 | Geplaatst om: 14:53 - 22-01-2012
Ik heb het zo goed mogelijk geprobeerd te vergroten:
Ik ben er juist achter gekomen dat als ik de muis in het midden van het scherm beweeg er de inlog mogelijkheid zichtbaar wordt van mijn account en die van de gast account. Als ik met de muis klik op mijn account kan ik opnieuw inloggen zonder dat ik de aan/ uit button gebruik. Toch is het vreemd dat dit ontstaat of denken jullie er anders over?
Onderstaand wat er gebeurd en wat ik heb vastgesteld: 1. Itunes aan 2. Mac gaat in sluimerstand 3. Mac speelt nog ongeveer 20 min 4. muziek stop met spelen 5 klik op magic mouse of toestenbord scherm licht op 6. Muis reageert niet meer op kliks 7. Muis heeft zwarte baan achter prompt/ muispijl 8. midden in het scherm licht gastaccount en eigen account op 9. Mac weer bruikbaar maken door aan uit button of te klikken op eigen account 10. dan moeten de inloggegevens altijd volledig ingevoerd worden
winnertaco Niet Aanwezig
Nieuw Lid
Aantal berichten: 8 | Lid sinds: 22-01-2012 | Geplaatst om: 14:36 - 24-01-2012
Uiteindelijk bleek dat het twee problemen zijn: 1. Sluimerstand komt altijd in ook als de harde schijf op nooit in sluimerstand staat ingesteld. 2. Actieve bureaublad kun je uitgummen na sluimerstand HS waardoor inlogscherm zichtbaar wordt.
Ad 1: In beveiliging en privicy stond vinkje aan log uit na inactieve periode. Dit vinkje overruled instelling nooit in sluimerstand gaan. Ad 2: Helaas is hier geen oplossing voor op het moment. Komt in bijzondere gevallen voor en zal wellicht in de toekomst dmv een update verholpen worden.