Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

    Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPad - Internet & Connectiviteit
         iPad verstuurt mail slecht [OPGELOST]
                
Welkom bij Vragen: iPad - Internet & Connectiviteit 

      Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina
    

       
Mazirian
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 198 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 08:42 - 28-11-2012
Hoi allen,

Thuissituatie:
1x iPad2 (meest recentie versie iOS 5)
1x iPad3 (meest recente versie iOS 6)
Router Linksys E3000 (met 2.4GHz en 5GHz band)

Op de iPad2 komt alle mail binnen. Diverse accounts (alle smtp). Sinds een paar weken heeft deze iPad2 veel moeite met het versturen van mails; [Send] -> niks. Uitgaande mailbox is leeg. Nergens meer te bekennen. Maar geen "Swoosh!" geluid. De mail hangt 'ergens'. Dan na een paar minuten "Swoosh!" verstuurd. Maar Die paar minuten kan soms ook 4 uur zijn. Da's niet lekker communiceren.

Ik kán de mail wel snel laten versturen, en dat is door middels instellingen de wifi connectie om te zetten van het 2.4 kanaal naar 5 of andersom. Dan binnen een seconde het bekende "Swoosh!"-geluid.

Verder totaal geen connectieproblemen met die iPad2: browsen, printen, facebook app, youtube, allemaal geen enkel probleem. Ook binnenhalen van mail: No problem. Raar...

Ligt dit aan de iPad2? kan:
Zelfde mail-accounts op de iPad3 ingesteld: mail naar binnen en naar buiten: geen probleem. Maakt niet uit op welk wifi kanaal.

Ligt dit aan de router? Kan:
Een tijdje geleden merkte ik dat een bedrade laptop alleen maar via wifi verbinding kreeg. Niet bedraad. Vreemd, want draad zat er wel in. Onderzoek bracht me tot een gestorven switch onder bureau welke direct op router (E3000) aangesloten is. Wellicht heeft die sterfscene m'n router een opflikker verkocht? De mailproblemen bestonden toen ook al.

De volgende dag lukte het me niet meer via wifi te printen. Potjandorie. Dan maar eens router resetten en terug naar fabrieksinstellingen. Yes! printen kon weer, en warempel: de iPad2 mailde ook weer als een bezetene.

Dus toch die router! Zou je zeggen. Ik ook. Maar die vlieger gaat niet meer op: router-reset redt op dit moment de iPad2 niet meer uit z'n mailgetrouble. Terwijl de iPad3 gewoon alles doet wat je zou verwachten op mailverzendgebied.

Mijn volgende actie zal waarschijnlijk zijn om de iPad2 over te laten gaan op iOS6. Actie daarna een nieuwe router? Ik heb m'n twijfels, maar wil niets uitsluiten.

Ook andere wifi elementen in huis hebben nergens last: telefoons, atv, iPod, gameconsoles, noem maar op. (niet dat ik nu zoveel mail verstuur met m'n atv of wii, maar het gaat om de beeldvorming)

En dan nu... de vraag: Wie heeft enig idee in welke richting ik nog meer kan denken?

Voordat iemand zegt: Heb je de router-instellingen al eens bekeken? Dan is het antwoord ja. Maar door al die ondoorgrondelijke-door-de-bomen-het-bos-instellingen raak je het spoor al redelijk snel bijster. Dus router-instellingen wil ik graag nog eens onder handen nemen, maar dan graag wel met naam en toenaam van de instellingen (QoS bijvoorbeeld: gedaan, en geen resultaat).

Alvast bedankt, zeggen we dan.

Maz

(Bewerkt door Mazirian om 8:50, 28-11-2012)

(Bewerkt door Mazirian om 12:16, 5-12-2012)




"Things can't get any worse than this!", the pessimist yelled - "Ofcourse they can", the optimist replied.

x7
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 28-07-2006 | Geplaatst om: 10:12 - 28-11-2012

 
Citaat: Diverse accounts (alle smtp)


Misschien begrijp ik je niet goed, maar toch maar geprobeerd: de smtp-server is de server voor uitgaande post, en die moet voor alle accounts staan ingesteld op de smtp-server van je internetprovider en dus niet die van je e-mailhost.
Dus als jouw internetverbinding wordt verzorg door Ziggo moet de uitgaande server voor alle accounts smtp.ziggo.nl zijn. Check op de website van je internetprovider even de juiste naam van de server en eventuele instellingen als identificatie, SSL en poortnummer.




x7

Mazirian
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 198 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 10:26 - 28-11-2012
Alle instellingen staan goed, anders zou er geheel geen uitgaande mail mogelijk zijn.
Het leek me handig te vermelden om welk protocol het gaat.




"Things can't get any worse than this!", the pessimist yelled - "Ofcourse they can", the optimist replied.

x7
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 346 | Lid sinds: 28-07-2006 | Geplaatst om: 12:10 - 28-11-2012
Aangezien je iPad 3 het wel goed doet zal het dus niet aan je router liggen. Je zou nog kunnen proberen alle accounts te verwijderen, de iPad uit- en weer aan te zetten en daarna de accounts weer opnieuw aan te maken. Deze truc werkt vaak goed op de Mac.




x7

Mazirian
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 198 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 12:13 - 28-11-2012
Goed advies om op te volgen! Ga ik doen.




"Things can't get any worse than this!", the pessimist yelled - "Ofcourse they can", the optimist replied.

Mazirian
Niet Aanwezig




MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 198 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 12:16 - 05-12-2012
Installeren van iOS6 was "genoeg".

Waarschijnlijk was iOS5 terugzetten naar fabrieksinstellingen ook voldoende geweest... Voor nu ben ik tevreden




"Things can't get any worse than this!", the pessimist yelled - "Ofcourse they can", the optimist replied.

       

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media