Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

    Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPad - Internet & Connectiviteit
         Wi-Fi verbinding valt steeds weg
                
Welkom bij Vragen: iPad - Internet & Connectiviteit 

      Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina
    

       
Lila
Niet Aanwezig



Junior Lid
Aantal berichten: 30 | Lid sinds: 24-01-2016 | Geplaatst om: 11:39 - 05-01-2017
Enkele keren op een dag valt mijn verbinding weg.
Dit gebeurt niet met de pc of smartphone.
Ik heb een harde reset uitgevoerd, ik heb de verbinding verbroken en opnieuw verbonden maar niets helpt.
Ik krijg enkele keren op een dag de melding u heeft geen verbinding met internet. Daarna ga ik naar instellingen en probeer verbinding ge maken. Maar soms gebeurt de verbinding al op het moment dat ik naar instellingen ga.
Wie weet raad ??

HEXDIY
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3137 | Lid sinds: 19-04-2013 | Geplaatst om: 14:19 - 05-01-2017
Je modem/ router al eens af en weer aan gezet, Lila?

Hoe zit je netwerk in elkaar? Welke provider?

Ontvang je op 5 GHz of 2,4 GHZ?

Welk systeem draai je?




If it ain't broke, don't fix it!

Lila
Niet Aanwezig



Junior Lid
Aantal berichten: 30 | Lid sinds: 24-01-2016 | Geplaatst om: 14:54 - 05-01-2017
Mijn ipad draait op 9.3.5
Het modem is inderdaad al eens herstart.
Mijn provider is KPN.
Maar of ik op 5 GHZ of 2.4 GHZ ontvang dat weet ik niet.

HEXDIY
Niet Aanwezig




Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3137 | Lid sinds: 19-04-2013 | Geplaatst om: 15:31 - 05-01-2017
Hoe ver zit je met je iPad van je router? Staan er muren tussen je iPad en router?

Misschien eens iemand lokaal vragen je router volledig opnieuw in te stellen, zou dat lukken?

Zo op afstand ligt dat moeilijk.




If it ain't broke, don't fix it!

Lila
Niet Aanwezig



Junior Lid
Aantal berichten: 30 | Lid sinds: 24-01-2016 | Geplaatst om: 14:35 - 06-01-2017
Nee er staan juist geen muren tussen. Het modem staat hier onder de trap in de kamer.
Ik heb het modem al verschillende keren herstart. Maar omdat de pc prima werkt dacht ik dat het misschien aan de ipad ligt ook mijn smartphone werkt prima hier in huis.
Dus waarschijnlijk ligt het niet aan het modem.

cat
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 328 | Lid sinds: 30-11-2005 | Geplaatst om: 14:42 - 06-01-2017
Herkenbaar. Ik zit zowat bovenop mijn modem van Telfort (is ook KPN) en bij mij viel ook voortdurend het signaal wel. Het zou komen omdat ik midden in de stad zit met zoveel wifigebruikers vlak om me heen. Tig keer gebeld met Telfort en het kanaal laten wijzigen maar het hielp niet. Mijn vriend op Windows had nergens last van. De iPhone en iPad deden het ook gewoon.

Ik heb (op advies van mijn systeembeheerder) een versterker geisd van Telfort en gekregen. Een monteur is die even komen installeren en sindsdien loopt het allemaal een stuk soepeler.

Laat je vooral niets wijsmaken, ze horen ervoor te zorgen dat jij wifi kunt ontvangen zonder voortdurende storingen, daar betaal je voor En ze moeten je zon versterker dan ook gratis geven.

Succes!

Cat




c a t [ t y p o ] g r a f i s c h o n t w e r p e r http://www.blauwblauw-design.nl

Lila
Niet Aanwezig



Junior Lid
Aantal berichten: 30 | Lid sinds: 24-01-2016 | Geplaatst om: 14:49 - 06-01-2017
Aan de wifi gebruikers hier zal het zeker niet liggen want ik woon in een dorp.
Maar inderdaad zou dat een oplossing kunnen zijn zo'n versterker van KPN.
MAAR DENK NIET DAT KPN DAAR IN MEEGAAT.
Ik heb het al op het KPN forum vermeld maar over een versterker wordt niet gepraat.
Ik zal nog wat geduld proberen opbrengen.
Maar toch vreemd dat het bij mij alleen de ipad is die deze storing heeft.

cat
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 328 | Lid sinds: 30-11-2005 | Geplaatst om: 18:13 - 06-01-2017
Vraag of ze als laatste poging vr een versterker een ander kanaal kunnen toewijzen. Apple-apparatuur doet het niet altijd op alle kanalen, dat weten ze. En probeer gewoon een versterker los te praten. Over het algemeen lukt dat overal, ook bij XS4all, en dat is k KPN. Ze willen er alleen niet mee te koop lopen en hopen dat jij zon ding zelf gaat kopen.

En anders tch maar eens denken aan een overstap...  

Succes!




c a t [ t y p o ] g r a f i s c h o n t w e r p e r http://www.blauwblauw-design.nl

Lila
Niet Aanwezig



Junior Lid
Aantal berichten: 30 | Lid sinds: 24-01-2016 | Geplaatst om: 10:44 - 07-01-2017
Oke dank je wel voor de reactie. Ik kreeg inderdaad via het KPN forum een link naar een servicetool . Daar moest ik op klikken en na het uitvoeren en controleren van de verbinding werd er een ander kanaal toegewezen. Maar het zou dus inderdaad kunnen dat Apple niet op alle kanalen optimaal werkt.
Maar het heeft toch paar jaren wel goed gewerkt, dus blijft vreemd dat ik nu af en toe wegval.
Bedankt voor de tip. Ik zal misschien nog een ander kanaal proberen instellen. En kijken of het helpt en inderdaad anders toch maar versterker proberen los peuteren.

HansAnders
Niet Aanwezig




MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 17-01-2014 | Geplaatst om: 21:17 - 16-01-2017
Ik gebruik ook het modem van Telfort. Apple apparatuur kan niet goed overweg met de kanalen 12 en 13, omdat die alleen in Europa mogen worden gebruikt. Mijn oplossing is heel brutaal: ik heb op de modem Wifi uitgezet en 2 AirPort Extreme gekocht. Dat helpt tegen de buren hier in de stad.




Sorry voor mijn slecht Nederlands. Wie een tikfout vindt mag het zeggen of hem houden.

       

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media