Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPhone - Algemeen
         Privacy van data op je iPhone

Welkom bij Vragen: iPhone - Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

mattiman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 203 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 11:12 - 08-02-2012
Las net dit bericht
http://mclov.in/2012/02/08/path-uploads-your-entire-address-book-to-their-servers.html

Ik gebruik Path niet en heb zelfs nog geen iPhone. Is wel een wens, maar ik begin nu te twijfelen. Dat de Path app kennelijk je hele adresboek upload is natuurlijk al erg genoeg (zie artikel en alle ophef). Maar wat ik eigenlijk nog erger vind, is dat het kennelijk mogelijk is dat een iPhone app, zonder dat je daar zelf expliciet toestemming voor gegeven hebt, al je persoonlijke gegevens van je iPhone afhaalt.

Hoe zit het nu met de beveiliging van de gegevens op je iPhone? Maar beter geen enkele app installeren? Hoe weet je wat iedere app precies doet?

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 20759 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:15 - 08-02-2012
Ik kwam hem ook tegen, en denk (mede gezien de ophef) dat Apple binnenkort de voorwaarden nog verder zal aanscherpen en waarschijnlijk Path (tot er een update van is) uit de App Store zal verwijderen...

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

afslag 31
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 15 | Lid sinds: 31-01-2012 | Geplaatst om: 11:54 - 08-02-2012
Tot het volgende incident. Het blijft een beetje dweilen met de kraan open.

FanBoy
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 993 | Lid sinds: 15-03-2010 | Geplaatst om: 13:18 - 08-02-2012
Whatsapp en nog wat andere appies doet precies hetzelfde

-= If you ain't got nothing nice to say, then don't say nothing at all =-

mattiman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 203 | Lid sinds: 03-06-2006 | Geplaatst om: 15:22 - 08-02-2012
Toch wel bizar. En voor mij een reden om dan maar voorlopig geen iPhone te kopen, hoe graag ik er ook één zou willen hebben.

Of maar weer terug naar een papieren agenda en adressenboekje

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 16:11 - 08-02-2012
iPhone, iPad, iMac of PC, veel kwaadwillenden (waaronder Google!!!) willen alles van je weten, of voor misbruik, of voor gegevenshandel waar je niet op zit te wachten.

Je moet overal voorzichtig zijn!

Beperk je Google diensten, en wees heel voorzichtig met FaceBook, Hyves en dat soort netwerken.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 16:22 - 08-02-2012
Dit klinkt mij toch een beetje als bangmakerij in de oren. De overheid is immers de instantie die het meeste van je afweet. Juist die overheid zal er geen probleem mee hebben om daar hun voordeel mee te doen. Je kunt in privacy aangelegenheden nog beter met een bedrijf te maken hebben dan met de politiek. Het Google, Facebook en Path/Whatsapp gebeuren maakt naar mijn idee dan ook niet veel uit.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 16:56 - 08-02-2012
@jittebergsma:
Onder welke steen heb jij afgelopen jaren gezeten? Bing (dus niet Google) eens op "google privacy" of op "facebook privacy" (daarvoor wel Google gebruiken), kijk eens op MacFreak, of op Tweakers, en kijk wat ze met je gegevens doen, hoe die gebruikt worden met alles wat je op het internet doet.

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 17:16 - 08-02-2012
Kun je ook wat beleefder reageren? Ik adviseer je om nogmaals een poging te doen om mijn bericht 'begrijpend' te lezen. Ik stel immers dat de privacy schending van de door jou genoemde bedrijven in het niet valt bij waar overheden toe in staat zijn. Ik hoef dat natuurlijk niet uit te leggen omdat je daar ook makkelijk op kunt 'bingen'   

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 19:47 - 08-02-2012
@jittebergsma:
Het is niet mijn bedoeling om onbeleefd te zijn, maar ik ben enigszins allergisch voor geveinsde naïviteit, vandaar mijn reactie naar jou!

Onze overheid combineert nog veel te weinig gegevens, uitkeringstrekkers kunnen goed betaalde bijbanen hebben, veroordeelde pedofielen kunnen op een kinderdagverblijf werken, er zijn genoeg voorbeelden!

Onze overheid kan nog veel leren van Google en FaceBook.

Alleen wil ik niet dat Google zoveel van mij weet!

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 4 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media