Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: iPhone - Algemeen
         Dataverbruik iPhone 5

Welkom bij Vragen: iPhone - Algemeen 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Jaime
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 66 | Lid sinds: 30-07-2011 | Geplaatst om: 20:39 - 09-11-2012
Sinds vorige week vrijdag heb ik een iPhone 5.
In die week schijn ik 400mb aan data hebben verbruikt.
Ik kreeg vandaag ook een SMS van Vodafone.

Ik heb de afgelopen week mijn dataverbruik bijgehouden en er gaat soms 100mb in 1 dag doorheen volgens de myvodafone app.

Heb ik wellicht iets in de instellingen verkeerd staan, waardoor ik zoveel data verbruik?
Of is dit een fout van Vodafone, aangezien er meerdere sms'jes werden verstuurt.

EDIT:

In de instellingen van Mobiel Netwerk, bij 'Gebruik mobiele data voor' stonden alle opties aan, deze heb ik inmiddels uitgezet. Zou het daarmee te maken hebben? Ik doe verder niks met iTunes

(Bewerkt door Jaime om 20:56, 9-11-2012)

puntje87
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 39 | Lid sinds: 28-11-2007 | Geplaatst om: 22:03 - 09-11-2012
zou zo maar kunnen dat je iPhone grote hoeveelheden data verstookt...
check ook even de instellingen van iCloud > Documenten/gegevens, iTunes en App Stores > automatische downloads en podcast of hier de optie "gberuik mobiele data" UIT staat.

Rhutanium
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 123 | Lid sinds: 22-05-2011 | Geplaatst om: 00:33 - 10-11-2012
Mijn nu ex vriendin heeft hetzelfde probleem. Mega dataverbruik zonder duidelijke oorzaak. Alle vormen van automatisch dataverkeer uitgezet en nog steeds knalt die iphone 4s er in een week 500 mb doorheen. En het is niet zo dat ze veel browst of youtube filmpjes bekijkt. Ook gebruikt ze geen andere streaming van enigerlei soort. Zelfs restoren helpt niet.. Tja wat is het, zeg het maar...

Enige tip die ik kan geven is, verwijder elke paar dagen 1 app, totdat het mega dataverbruik ophoudt.

iMac mid 2011 2,5 GHz i5; 16GB MacBook Air 13,3" mid 2012, 1,8 GHz i5; 4 GB, iPod 2G 40 GB, iPad 3 64 GB WIFI + 4G :: Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak

Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3136 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 02:09 - 10-11-2012
Het lijkt een probleem in de software te zijn, want er zijn ook mensen die klagen terwijl ze een iPhone 4 hebben , ik neem aan dat mensen niet ineens hun telefoon anders gaan gebruiken..

http://forum.iculture.nl/f28/iphone/f32/iphone-algemeen/128428-verbruik-ineens-300mb-24uur.html

Waarschijnlijk wachten op de volgende iOS update.

Tim 006
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 270 | Lid sinds: 01-09-2008 | Geplaatst om: 04:44 - 10-11-2012
Het is een vreemde oorzaak.

Mijn vriendin heeft een iPhone 4 en thuis maakt ze veel gebruik van internet op ons wifi netwerk.
Echter is er zijn er achter in het huis blinde plekken waar geen wifi signaal komt.

Ze ontdekte dus laatst dat haar telefoon op 3G sprong. Daar had ze nooit eerder naar gekeken.

Misschien dat er een zelfde soort scenario bij andere mensen speelt.   

Ik heb wel het een en ander ;P

Jaime
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 66 | Lid sinds: 30-07-2011 | Geplaatst om: 09:50 - 10-11-2012
Als dat op de plek is waar ze 's nachts haar iPhone neerlegt en er een backup wordt gemaakt via iCloud, dan gaat dat in de kosten lopen..

Ik heb mezelf zojuist uitgelogd op iCloud, en heb alle overbodige apps verwijdert. Er worden dus geen reservekopies gemaakt. Ook heb ik contact gehad met Vodafone. Ze hadden nog niet eerder deze klacht gehoord, maar kon mij wel vertellen dat ik sommige sessies had van ruim 100mb. Dit was veelal 's ochtends (05:15 en 08:15 uur).

Ik hoop dat dit snel wordt opgelost, want het is zo goed als zeker dat ik buiten mijn databundel ga, wat me 10 cent per mb kost..

ronald boudewijns
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
Aantal berichten: 193 | Lid sinds: 14-02-2004 | Geplaatst om: 13:05 - 10-11-2012
Zou zeggen mobiele data uitzetten als je het niet nodig hebt ,vooral thuis en dan kan je connectie maken met je eigen netwerk. Bij mij staat mobiel netwerk altijd uit en enkel aan indien op andere locatie dan thuis...

love it

Jaime
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 66 | Lid sinds: 30-07-2011 | Geplaatst om: 12:15 - 11-11-2012
@ ronald boudewijns: Zo doe ik het nu ook. Erg vervelend, maar noodzakelijk totdat Apple met een oplossing komt.

taim
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 7 | Lid sinds: 18-11-2010 | Geplaatst om: 13:45 - 11-11-2012
Hallo Jaime,

Misschien vind je hier de oplossing voor je probleem, dan zou het dus niet aan jouw iPhone (-instellingen) hoeven te liggen:

[http://www.iphoneclub.nl/216050/vodafone-stuurt-foutieve-sms-over-dataverbruik-naar-klanten/]

SnowLeopard
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 253 | Lid sinds: 05-03-2010 | Geplaatst om: 14:58 - 11-11-2012
Heb even gekeken op mijn iPhone 5, reset op 13 okt. sindsdien totaal gebruik mobiele netwerken(verzend+ontvangen):
341MB.
Het is meer als bij mijn oude iPhones, waarom?
De snelheid!
Hoezo?
Ik merk dat doordat ik sneller pagina's laad ik meer gebruik maak van het mobiele internet via 3G. ik deed, toen het langzamer ging, vaker niets omdat het niet snel genoeg ging, nu dat zo vlot loopt ben ik meer geneigd even de iPhone te raadplegen!

Overigens doe ik nagenoeg alles middels wifi, tenzij echt niet anders mogelijk......

13" MacBookPro intel 320SSD, MacBookAir, Mac mini 2,66Ghz, iPhone 5S+5+3GS+3G, iPad1, iPod 160 GB, Time capsules(2gen. 1TB Hitachi Ultrastar servergrade homebrew&Yormac upgrade! 4gen. 2TB)
Yes, I too took a bite from the poisoned Apple.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media