Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Automatisch afsluiten programma, hoe gaat dat?

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

greatgriffin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 706 | Lid sinds: 04-07-2007 | Geplaatst om: 16:50 - 14-01-2009
Zitten zoeken op dit forum, maar kan het niet vinden.

Wat ik zou willen weten:

Als je een file/bestand opent (zeg maar quick time filmpje) dan speelt dat af.
Filmpje afgelopen, dan klik je het bestand weg (kruisje)
Het programma (quick time) blijft nog steeds in het doc staan.
Is het mogelijk dat dit programma OOK afsluit na het stoppen van het filmpje?
Je doc loopt anders zo vol met apps die je niet meer gebruikt, maar wel staan 'te wachten'...alles met de hand afsluiten is ook zo'n klus   

Als beginnend gebruiker zie ik denk ik wat over het hoofd..... (OS-X 10.4.11)

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive

Mrmoon
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 314 | Lid sinds: 16-06-2004 | Geplaatst om: 16:55 - 14-01-2009
Okay, het is niet helemaal het antwoord op je vraag. Maarrr: probeer eens Appeltje + w (sluit venster) of Appeltje + q (sluit applicatie). Inderdaad, de windows logica is anders op dit vlak. Hoop dat dit je helpt...

Macbook Pro - 2Ghz Core Duo - 2 Gb ram - 100 Gb
Mac mini - 1.83Ghz  - 1 Gb Ram - 80Gb
iPhone - 3GS

imacgek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 329 | Lid sinds: 24-04-2006 | Geplaatst om: 17:06 - 14-01-2009
In aanvulling op Mrmoon: Als je geen toetscombo's wilt gebruiken maar gewoon met de muis wilt werken dien je een programma af te sluiten door linksboven in de titelbalk de (vetgedrukte) naam van het programma aan te klikken en het programma vervolgens af te sluiten.

iMac 17" Core Duo 1.83 Ghz, MacBook Core 2 Duo 2,16 Ghz Zwart, iMac DV 400 Mhz (R.I.P.), iPod 5 GB (1st gen.), iPod Photo 60 GB (4th gen.), iPhone 3G (8 GB), iPhone 4 (16 GB)

Mrmoon
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 314 | Lid sinds: 16-06-2004 | Geplaatst om: 17:08 - 14-01-2009
Iets wat me opvalt...

Hoe word je Macfreak veteraan en toch ben je een nieuwbee... ?

Macbook Pro - 2Ghz Core Duo - 2 Gb ram - 100 Gb
Mac mini - 1.83Ghz  - 1 Gb Ram - 80Gb
iPhone - 3GS

Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2758 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 22:32 - 14-01-2009
Haha, goed gespot!

Iemand die een account of een Mac 'geleend' heeft?
Of in 1 draadje 150 posts geplaatst heeft?

http://www.pauldj.nl/  ("Interesting reaction! But what does it mean?")

hitchhiker
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 8060 | Lid sinds: 22-07-2003 | Geplaatst om: 22:55 - 14-01-2009

Citaat: greatgriffin om 16:50, 14-01-2009
Filmpje afgelopen, dan klik je het bestand weg (kruisje)

Was het 't laatste filmpje klik dan niet, maar druk appel-q.

Overigens is het helemaal niet erg dat er iets in je dock niks blijft staan doen. Een beschaafd programma doet dan inderdaad niks, gebruikt hoegenaamd geen tijd, wel een klein beetje ruimte in 't dock. Worden de dock-icoontjes te klein voor je, dan ben je misschien toe aan een bril of lenzen.

Don't Panic!

greatgriffin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 706 | Lid sinds: 04-07-2007 | Geplaatst om: 08:07 - 15-01-2009
Bedankt allemaal voor de goede    tips.

Hoe wel ik nu al een klein jaartje werk met mijn iMac, zijn er soms van die dingen waarvan je denkt...mmm...
Het afsluit-verhaaltje was daar één van.
En die kreet 'macveteraan' heb ik niet verzonnen    
maar komt automatisch na 'zoveel' posts bij je naam te staan.

Ik ben inmiddels geen leek meer op het OS-X/iMac gebied, maar veteraan...daarvoor moet ik nog even wat    ...never to old to learn!

Bedankt!

Five to one baby, one in five, no one here gets out alive

Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4331 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 08:18 - 15-01-2009

Citaat: imacgek om 17:06, 14-01-2009
In aanvulling op Mrmoon: Als je geen toetscombo's wilt gebruiken maar gewoon met de muis wilt werken dien je een programma af te sluiten door linksboven in de titelbalk de (vetgedrukte) naam van het programma aan te klikken en het programma vervolgens af te sluiten.

Of je drukt met de rechtermuisknop op het icoon van het programma in het Dock en kiest 'quit' uit het pop-up menuutje.

My band online:
http://settuno.com/

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3429 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 08:35 - 15-01-2009
Wat wel vervelend is: Sommige applicaties sluiten af op het moment dat je het venster sluit (    +W) en andere applicaties sluiten pas af als je     +Q doet. Daar zit dus een klein verschil in.

Powerball kopen?

Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 22826 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:53 - 15-01-2009
Daarom is altijd Command-Q gebruiken ook het beste als je een programma daadwerkelijk af wilt sluiten.

Nog een paar tips: als je in het Engels denkt zijn (bijna) alle toetsenbord-afkortingen plotseling veel logischer. Command-Q staat voor Quit, Command-W staat voor Close Window, etc.

En mocht je snel willen zien wat er open staat en veel programma's willen sluiten: gebruik de Application Switcher (Command-tab), daarmee zie je in één oogopslag wat er open staat. Als je dan de Command-toets vasthoudt ga je ieder keer dat je de tab indrukt één programma verder, bij ieder programma dat je uit wilt zetten druk i.p.v. op de tab op de letter Q. En inderdaad, ook hier sluit Command-Q je programma keurig af.

Aaah, de wondere, schitterende (en gelukkig vooral logische) wereld van Mac OS X...    

Robert is van beroep fotograaf.
Kijk hier voor zijn website in beweging.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media