Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         HELP ! waar zijn al mijn bestanden naartoe?

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

Maroesjka
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 20-01-2009 | Geplaatst om: 00:34 - 20-01-2009
Ik heb net per ongeluk time machine ingesteld, met snel te zijn gewoon ja op alles geklikt (ik weet dat heel stom is !) NU zijn al mijn bestanden van mijn harde schijf af, en die bestanden heb ik ten zeerste nodig als studente fotografie!
Ik heb al verschillende dingen gelezen, maar snap er niets van.
Hoe krijg ik deze bestanden terug??

Ik hoop dat iemand me kan helpen,
alvast bedankt

JPZ
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 2972 | Lid sinds: 10-06-2001 | Geplaatst om: 00:46 - 20-01-2009
Heb je niet per ongeluk een tweede gebruikersaccount aangemaakt waar je nu in zit?
Of je home (het huisje) een andere naam gegeven?

Dat zijn de meest voorkomende oorzaken van verdwijnende bestanden,zo gemiddeld.

300+ New Features! 50 or so might not be intended but they're still new!

Maroesjka
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 20-01-2009 | Geplaatst om: 00:52 - 20-01-2009
Nee, maar ik heb gelezen in verschillende forums dat dit kan gebeuren en dat je echt alles kwijt bent en het alleen kan terughalen met een restore data programma..  
maar ik zit nu op smallband en alles gaat supertraag en ik ben ten einde raad..

DapperDan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 563 | Lid sinds: 31-05-2005 | Geplaatst om: 01:34 - 20-01-2009
Per ongeluk Timemachine ingesteld? Ik heb maar één maal Timemachine ingesteld, maar ik weet vrij zeker dat de optie: "verwijder al mijn bestanden" niet voorbij kwam. Beschrijf je probleem eens wat nauwkeuriger. Dan is hulp hier verzekerd. Met al je bestanden bedoel je precies welke?

Maroesjka
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 20-01-2009 | Geplaatst om: 01:43 - 20-01-2009
wel , ik heb net leopard ingesteld. (vorige week)
en vandaag stak ik voor de eerste keer mijn harde schijf in , en vroeg ie iets over time machine, ik had er nog nooit over gehoord maar was gehaast dus klikte gewoon ok
ik weet eigenlijk niet meer juist wat hij allemaal zei maar het komt er op neer dat ik nu mijn lacie schijf nu niet meer lacie is maar time machine en dat al mijn bestanden die op deze schijf stonden verdwenen zijn..

wat ik heb gelezen
1. het is heel dom om gewoon ja te klikken !
2. er valt in sommige gevallen iets aan te doen door een programma wat je data terug kan herstellen (diskwarrior) ofwel ben je alles kwijt..
omdat ik momenteel op smallband zit duurt het een eeuwigheid voor ik diskwarrior zou kunnen installeren en weet ik niet wat ik nog kan doen behalve wachten tot morgen en dan naar de mac winkel gaan..

Heiman Alberda
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1686 | Lid sinds: 22-12-2001 | Geplaatst om: 02:22 - 20-01-2009
Lekker gaan slapen is het beste wat je nu kan doen.
Morgenvroeg zijn alle grote Macfreaks weer wakker,
en staan helemaal tot jouw beschikking.
Wat al deze superminds wel graag willen weten is
welke configuratie je gebruikt.

iMac 2 GHz Intel Core 2 Duo 4 Gb OS 10.6.8
MacBook 13.3 2,1 GHz Intel Core 2 Duo 2Gb OS 10.6.8
eMac G4 1Ghz 1Gb OS10.4.11

marcone
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 996 | Lid sinds: 23-06-2005 | Geplaatst om: 02:47 - 20-01-2009
zoals ik het lees had je op je externe HD (de LaCie)als je werkfiles staan. Die heb je aan je Mac gehangen, toen kwam TimeMachine om de hoek, en die heeft je externe HD ingesteld voor TimeMachine. Klopt?

Als dit zo is... mmm.. durf het bijna niet te zeggen.. je externe HD is waarschijnlijk gewist door TimeMachine zodat de schijf gebruikt kan worden voor backup..

We horen het graag!

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do. So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover. - Mark Twain

MacMiep
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2291 | Lid sinds: 31-03-2003 | Geplaatst om: 07:49 - 20-01-2009
Niks meer aan die externe schijf doen! Iedere handeling is er eentje te veel. Meteen eraf halen (netjes in de prullebak of uitwerpen eerst!) en naar de mac winkel en hopen dat ze daar programmatuur hebben om je data terug te halen.
Als de eerste backup al gebeurd is (wat lang duurt) is er behoorlijk op die schijf geschreven en moet je maar hopen dat jouw oude data niet teveel overschreven is.

grtz,
MM (en er zijn hele leuke boekjes tekoop waarin precies wordt uitgelegd wat Time Machine is en doet en verder zeg ik niks)

Al meer dan 11 jaar beheert Miep de MacMiepMacCursus op http://www.macmiep.nl

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5263 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 08:15 - 20-01-2009
Lijkt me dat je externe HD in windows-dos of PPC structuur stond.

Time-machine vraagt dan of ie je externe HD moet formatteren om te kunnen gebruiken.
TM werkt namelijk enkel met Guid-partitie-indeling.

Door snel en onaandachtig maar overal 'ja' op geklikt te hebben, heb je TM je externe HD laten formatteren.
Volgens mij kan je alle bestanden die erop stonden vergeten...

Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips (over HD bij punt 6). *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.***
Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8408 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 08:57 - 20-01-2009
Je hebt toch wel een back up (liefst twee) van je belangrijke bestanden; iets wat je toch zeker doet als een computer meer is als een gadget...?!
Zo niet: dan heb je (helaas the hard way) een les geleerd voor de rest van je leven.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media