Aantal berichten: 3125 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 14:28 - 24-01-2009
Macossie, je hebt zonder twijfel de weekprijs verdiend. Alweer raak.
En waardoor komt dit nou? Ik dacht altijd dat Firewire handiger was dan Ethernet, in ieder geval sneller als ik grote bestanden moest transporteren. En nu blijk ik er alleen maar last van te hebben?
Op mijn iMac staan onder GEDEELD nu keurig alle op de G4 beschikbare volumes onder elkaar. Maar op de Finder van de G4 zie ik onder Netwerk nog steeds meer namen dan ik kan plaatsen. Naast de naam van mijn iMac (die zich vervolgens ook netjes laat verbinden, al is dat niet nodig want dat doe ik wel vanuit de iMac) staat er ook de naam van de server IMAC. Klik je op verbinding dan krijg je een SMB/CIFS-identiteitscontrole. Enig idee wat dat is?
macossie Niet Aanwezig
Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1781 | Lid sinds: 26-01-2002 | Geplaatst om: 17:07 - 24-01-2009
Bestandsdeling == wat het zegt delen van bestanden als je bij de opties kijkt, dan zie je dat je bestanden kan delen op 3 manieren AFP, FTP, SMB in principe heb je alleen AFP nodig, SMB en FTP mag uit
extra uitleg: AFP = bestanden delen van Mac naar Mac SMB = bestanden delen van Mac naar PC FTP = bestanden delen van vanallesennogwat naar vanallesennogwat