|
|
|
|
Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2775 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 23:40 - 14-02-2010
Paulus, die bestanden zijn inderdaad normaliter verborgen bestanden die je systeem nodig heeft of gebruikt. Ja ze zijn dus zinvol. Er was nooit een optie om hidden files te tonen of te verbegen tenzij je een van de vele zogenaamde handige tools hebt gedownload die deze functie biedt. Het uitzetten van die hidden files, althans, het niet tonen ervan, kan middels onderstaande code in de terminal.
| Code: | defaults write com.apple.finder AppleShowAllFiles FALSE
| Vervolgens de Finder herstarten om het effect te zien; Je kunt ook een cocktail/onyx/whatever.app starten die deze functie middels een knopje biedt maar bovenstaande werkt perfect. Overigens, mocht je onverwachts toch een verborgen bestand zoeken en dit niet via de zoek functie van de finder doen (waar dit ook dus in kan) kun je bovenstaande code opnieuw uitvoeren maar dan "TRUE" op het laatst invoerne ipv. "FALSE". Uiteraard zonder de "-tekens. |
iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 00:17 - 15-02-2010
Paulus, gebruik jij echt nog Norton? Je wilt toch wel serieus genomen worden?! |
|
|
|
|
Paulus
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 3066 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 00:18 - 15-02-2010
Heren zeer bedankt, het werkt als een HSL, mijn Finder-vensters zien er weer een stuk rustiger uit. O ja, die verdwaalde Documenten-map, daar stonden hoogstens wat Installer-logs in, dus die is met de voorjaarsschoonmaak mee. Dat het leven zo overzichtelijk kan zijn...
|
|
|
|
|
Digitallife
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 901 | Lid sinds: 09-05-2003 | Geplaatst om: 13:45 - 15-02-2010
norton, ba wat een rotzooi Je kan toch hidden files aanduiden betreft die .DS bestanden. Ergens in de voorkeuren van je finder? Groeten |
MacPro 8-Core • 8 GB RAM • 2,8 TB Hard Disk ruimte • PowerBook 12 inch 640 MB RAM • MacBook PRO 15,4 inch 2GB RAM • Mac Mini 2.0 (MediaCenter) • IPOD TOUCH 16GB • iPad 32GB • iPhone 4S • APERTURE USER • Canon "L" Lenzen • http://www.macobsession.be
|
|
|
|
Peter Villevoye
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 9539 | Lid sinds: 17-03-2001 | Geplaatst om: 18:15 - 15-02-2010
Je kan in een uitgebreide zoekactie op deze optie selecteren, en in sommige programma's worden ze (onbedoeld) getoond. Maar het is geen standaard-optie in de Finder ! |
Studea — Advies - Training - Begeleiding. Ook op Twitter.com/studea !
|
|
|
|
Buibkier
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 4962 | Lid sinds: 13-11-2003 | Geplaatst om: 18:20 - 15-02-2010
Hulde voor de topictitel btw! Ik kreeg een heel ander visueel idee bij het lezen! |
"Life is what happens to you while you are busy making other plans" - John Lennon (iMagine) Flickr
|
|
|
|
Paulus
Niet Aanwezig

|
Aantal berichten: 3066 | Lid sinds: 05-02-2004 | Geplaatst om: 18:20 - 15-02-2010
Welnee, ik gebruik allang geen Norton meer. Zou niet durven, gezien het ongezouten commentaar hier ... Geen idee hoelang die meuk daar al rondhangt. Edit: sinds begin 2006, zag ik zojuist. Misschien nóg heel dom, maar ik loop vaak wat achter. Probleem: als zoiets undercover gaat dan kun je het niet zien en ondergedoken illegalen kun je lastig uitwijzen. Dus wat is nou een elegante manier om hidden obsolete garbage op te ruimen? Eerst weer via terminal de onzichtbaarheidsmantel eraf trekken? Edit: Peter bedankt, via uitgebreid zoeken is het gelukt. In dat venster kon ik de rommel met Cmd-delete de ruimte in schieten. --------------- Tja Buibkier, een mens moet wat doen om aandacht te trekken... (En jij kunt er met je "topictitel" ook wat van, ik had een minuut nodig voor ik zag dat het geen enge bacterie was...) (Bewerkt door Paulus om 18:44, 15-02-2010) |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|