|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 12:43 - 16-02-2010
Hoi, Office 2008 maakt me helemaal gek. Krijg steeds meldingen dat documenten op een gedeelde Mac mini niet kunnen worden gesaved: "Mac there has been a network or file permission error. the network connection may be lost" Dit terwijl de Mac mini volledig beschikbaar is en alle rechten OK. De gebruikers hebben volledige schijfmogelijkheden. Na wat zoekwerk lijkt het probleem te zitten in de .TemporaryItems map op de gedeelde map. Daar schrijft Office haar temp gegevens weg per gebruikers-ID (in te stellen via Systeemvoorkeuren>Accounts>account geavanceerde instellingen). Probleem is blijkbaar dat mijn verschillende Mac voor een aantal gebruikers hetzelde ID heeft. Via deze link wordt een oplossing geboden, maar ik vind het wel een behoorlijke ingrijpende. Ook hier wordt een suggestie gedaan, maar die hielp niet Herkent iemand hier het probleem en heeft een werkzame oplossing. Zou zo fijn zijn want ik draai door |
iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2
|
|
|
|
hydraat
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 39 | Lid sinds: 08-01-2010 | Geplaatst om: 13:06 - 16-02-2010
Waarschijnlijk hebben alle netwerkgebruikers wel allemaal een andere lokale gebruikersnaam, maar hetzelfde UID. Bij iedere Mac die je installeert en de eerste gebruiker aanmaakt, krijgt deze UID 501. Als je met deze locale accounts de mini die als server dienst doet benaderd van verschillende Mac's dan denkt de server dat het dezelfde gebruiker is omdat ze hetzelfde ID hebben. Je kunt het UID van een gebruiker controleren door in Terminal het command ID te tikken. Met de WorkGroupManager (uit de servertools) kan je het UID makkelijk wijzigen, door te verbinden met je lokale userdatabase door te kiezen voor server 127.0.0.1
|
Apple Certified Xsan 2 Administrator Apple Certified Pro Final Cut Server 1.5
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 14:21 - 16-02-2010
Dat lijkt idd het probleem te zijn, vooral door de 'vreemde locatie' van de temp files van Office. (in de root van de server. Ik met wel even aangeven dat mijn mini geen server is in de zin dat Leopard Server draait (dus ik heb geen WorkGroupManager). Ben even aan het testen met een test account, maar wijzigen van de gebruikers-ID (via Systeemvoorkeuren>Accounts>account geavanceerde instellingen) heeft voor de beschikbaarheid van de instellingen en rechten tot de documenten. Dus je moet na het wijzigen van de het gebruikers-ID dus inderdaad alle files andere rechten geven...... zoals door onderstaande code (weergegeven in de link in mijn eerste post)
| Code: | sudo find / -user OLDUID -exec chown NEWUID {} \;
| Is dit een beetje 'bedrijfszeker'? Voordat ik de gebruikers ga wijzigen. Verder wat is de bandbreedte van de nummers die je aan de gebuikerss-ID kan geven (want er zijn vast andere nummers toegekend aan andere processen oid).
|
|
|
|
|
hydraat
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 39 | Lid sinds: 08-01-2010 | Geplaatst om: 15:01 - 16-02-2010
De Server Admin Tools kan iedereen bij Apple downloaden, je hoeft hiervoor geen OS X Server te hebben. De 10.5.7 Admin tools vindt je http://support.apple.com/downloads/Server_Admin_Tools_10_5_7. Kies voor de gebruikers ID voor iedere gebruiker een unieke waarde en begin bijvoorbeeld bij 1000, als je meer dan 10 lokale gebruikers krijgt wordt de administratie al te veel rompslomp en raad ik je aan OS X Server met een Open Directory te gaan beginnen, dan krijgt iedere gebruiker meteen een unieke UID en kan je nog veel meer... |
Apple Certified Xsan 2 Administrator Apple Certified Pro Final Cut Server 1.5
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 15:17 - 16-02-2010
Tnx Hydraat, ga ik meteen naar kijken! |
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 549 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 19:10 - 16-02-2010
| Moet je om deze tool te kunnen draaien niet echt OSx Server als server hebben draaien en niet zoals ik gewoon Snow Leopard? |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|