Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Spotlight computer search onder 10.6 xxx

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 11:02 - 01-09-2010
Ik weet niet of ik de enige ben hier ( en het is algemeen bekend op het web)
maar ik heb gemerkt dat wanneer je rechtsboven in het Google venster van
je OS een search wilt doen op je computer, bij de eerste typ aanslagen de
hele boven taakbalk binnen 2 seconder verdwijnt en dan weer terugkeert
zonder dat je dus iets hebt kunnen intypen.

Alleen met     (apple) + F heb je nog de optie om een computer
search te doen.

Iemand een idee waarover ik het heb en zelf al een oplossing voor gevonden?

Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 11:04 - 01-09-2010
Eeeh bedoel je Spotlight? Of de search via Google in Safari of Firefox?

1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates)
1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 988 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 11:18 - 02-09-2010
Ja sorry, ik verwoorde het ongelukkig, het is inderdaag spotlight dat niet
functioneert rechtsboven in je taakbalk.

Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 11:13 - 03-09-2010
Staat die misschien uit? Doe eens:

sudo mdutil -a -i on

Hiermee zet je indexing aan. Als je dan on met off vervangt zet je hem weer uit.

Als die aangeeft dat indexing zelf uit staat alsje mdutil doet, zal je com.apple.metadata.mds.plist niet geladen zijn in je launched.

(Bewerkt door Roman78 om 11:19, 3-09-2010)

1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates)
1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 11:23 - 03-09-2010
Is het al zo ver dat in elke betekenissen van zoeken het woord 'google' gebruikt wordt?! Foute boel...

Heb je al eens gekeken in een ander gebruiker?
Heb je de HD al eens opnieuw laten indexeren?

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 12:36 - 03-09-2010
'Google' in de titel even vervangen voor 'Spotlight'.

En het zou natuurlijk op prijs worden gesteld als de topic-starter dit zelf deed...    

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 13:02 - 03-09-2010
Mij is dit fenomeen nimmer opgevallen. Daarom ben ik het nu expliciet nagegaan. Onder 10.6.4 is dit bij mij niet het geval.
Het wegvallen en vervolgens terugkeren van je menubalk (taakbalk) duidt er volgens mij ook op dat het programma op de voorgrond is gecrashed en automatisch opnieuw opstart. Dat programma kan dan alleen de Finder zijn. Dit is immers het programma dat door het OS automatisch opnieuw wordt opgestart nadat het gestopt is. Dit betekent dan ook dat de Finder crashed op het aanspreken van de database van spotlight. Je moet deze database dan ook opnieuw laten opbouwen, zoals Flix dat met zijn opmerking waarschijnlijk bedoeld.

Kijk hoe je dat moet doen b.v. op: http://support.apple.com/kb/HT2409

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media