Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Boot Camp Windows installatie  problemen

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Trust
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 04-09-2010 | Geplaatst om: 15:17 - 04-09-2010
Ik probeer op mijn MacbookPro eind 2007 model Windows installatie uitvoeren maar lukt mij niet echt.

Zoals meeste Mac freaks weten hebben Macbooks problemen met lezen van CD, dus heb mijn Externe hardeschijf Case eruit gesloopt en DVD ROM erin gebouwd. Dat zou geen enkel probleem moeten zijn.
Partitie aangemaakt via Boot Camp Assistent en opnieuw opgestart voor installatie van Windows krijg ik wit scherm met Apple logo en dan switch hij naar een Map logo met een Vraagteken erin. Windows 7 CD heb ik geprobeerd op een andere laptop en daar boot hij ermee, maar waneer ik ALT knop vastgedrukt houd krijg ik Windows 7 CD niet op scherm. Waneer ik OSX Leopard in externe ROM doe ziet hij het wel.
BOOT CAMP partitie is wel te zien op me Bureablad maar is niet te zien waneer ik op ALT knop druk of op mijn Opstartschijf.

Ik zelf denk dat ik iets software matig's moet doen op mijn OSX. OSX opnieuw installeren wil ik als laatst bewaren want ik wil niet alle data's opnieuw installeren. kost me teveel werk  

EDIT: Foto's geplaats waar hij normaal gesproke moet opstarten via CD om installatie beginnen(sorry voor zijwaardse foto's)

Iemand een idee hoe ik dit kan oplossen?
Dank U

(Bewerkt door Trust om 15:29, 4-09-2010)

(Bewerkt door Trust om 15:30, 4-09-2010)

peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 15:41 - 04-09-2010
als je met bootcamp een partitie hebt aangemaakt, vraagt de assistent zelf om je cd/dvd om het os te installeren... blijkbaar ben je handmatig opgestart? (lezen is moeilijk blijkbaar     )
nu is je mac blijkbaar in de war.

als je met je     toets ingedrukt opnieuw opstart, moet je dan je mac kiezen en de bootcamp assistant opnieuw opstarten, je krijgt dan vanzelf in beeld dat je het OS kunt installeren, dan zou het goed moeten gaan

ps. mijn macbook heeft geen enkel probleem met cd's of dvd's

je bootcamp is wel te zien, maar je kunt er uiteraard niet van opstarten om dat er niets opstaat, althans geen OS, redelijk logisch.

ennuh.... ALTIJD een backup maken voordat je dit soort dingen gaat doen....

(Bewerkt door peterdh om 15:47, 4-09-2010)

Groet,
Peter

Trust
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 04-09-2010 | Geplaatst om: 21:09 - 04-09-2010
Je kubt er vanuit gaan dat dat mij eerste poging was en niet gelukt is, heb zovaak partitie verwijderd en opnieuw gedaan. Is wel logisch denk ik.

Er zijn genoeg mensen die problemen hebben met drive, heb jij geluk

peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 21:20 - 04-09-2010
ben blij dat ik geluk heb.
maar heb je hem nu al weer opgestart gekregen?

Groet,
Peter

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 00:34 - 05-09-2010
Heee, fijn, ik heb ook geluk; een stuk of MB's en nooit een probleem met het lezen van cd's gehad. Mazzeltje...   

Trust
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 04-09-2010 | Geplaatst om: 01:56 - 05-09-2010
Ik heb wel al eerder bootcamp met windows xp erop gekregen, vind het wel erg raar dat het me dit x niet lukt. Ik kom ook niet meer op andere idee dan opnieuw installeren van snow leopard.

Is het zo dat waneer ik me leopard opnieuw installeer al me data behoud? Natuurlijk eerst back up maken voor dat ik dat doe voor zekerheid.

Ik heb 7 vrienden die hetzelfde probleem hebben met drive. Als ik op internet lees zie ik ook dat meerdere mensen hetzelfde probleem hebben.

(Bewerkt door Trust om 1:58, 5-09-2010)

Martinuz
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1096 | Lid sinds: 25-09-2004 | Geplaatst om: 09:11 - 05-09-2010
Was het niet Winddoos 7 en Leopard dat niet samen gaat? Zo even uit het hoofd moest ik vorig jaar eerst eerst upgraden naar 10.6 voor ik met de trial van Winddos7 aan de gang kon. Als je het dan vanuit Leopard doet, gaat-ie op zoek naar een Winddoos XP of Vista, Win7 snapt-ie het inderdaad niet.

Hier even gekeken, vergeet ook de Bootcamp 3.1 update niet.

Er zijn wel meer problemen met dit voor elkaar krijgen met OSx 10.5 Leopard, dat werkt gewoon niet met Winddoos7, zegt Apple.

Absurdisme is te koop heden ten dage...

peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 09:26 - 05-09-2010
Ik begrijp nog steeds niet waarom je handmatig opnieuw opstart, je bootcamp installatie doet dat voor je, na het aanmaken van de partitie. Dan vraagt hij zelf om een OS cd / dvd.

Groet,
Peter

Trust
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 04-09-2010 | Geplaatst om: 14:22 - 05-09-2010
Je moet wel begrijpen dat ik dat al heb gedaan TIG keer. probleem is dat je niet via een Externe Drive kan installeren. voor dat moet je rEFIt installeren. loop ik vast met een andere probleem. krijg ik een links boven knipperende streepje. SMC werkt ook niet dus weer terug waar ik gebleven ben

peterdh
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1363 | Lid sinds: 27-11-2003 | Geplaatst om: 14:39 - 05-09-2010
sja, ik kan veel raden.... maar niet alles, je schrijft het nl. nergens eerder
mss moet je dan eens iets met firewire proberen?
(en anders voorgoed van windows afstappen, ook een fijne optie)

Groet,
Peter

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media