|
|
|
|
Guppi
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 21 | Lid sinds: 28-05-2009 | Geplaatst om: 11:03 - 08-09-2010
Hallo! Ik gebruik Apple Mail 3.6 (936) nu bijna twee jaar, en zit nog steeds te prutsen met de opmaak van mijn e-mails. Ik kan over dit onderwerp wel wat vinden op Engelstalige fora, maar nergens vind ik de oplossing. Op dit forum kon ik er weinig over vinden, dus probeer ik het hier eens. Het probleem is als volgt. Ik stel in de Voorkeuren alle fonts hetzelfde in om problemen te voorkomen, bijvoorbeeld Arial 11pt. Mijn signatuur stel ik ook zo in, en ik vink ook nog aan dat hij de signatuur moet aanpassen aan het standaardfont (Arial 11pt). Verstuur ik de e-mail, dan komt hij bij de ontvangers (die bijvoorbeeld Office Outlook 2007 gebruiken) totaal anders aan. Hij vergroot of verkleint mijn tekst, soms tot wel 14 punten, en de signatuur laat hij in weer een ander lettertype zien. Nu snap ik wel dat de compatibiliteit van Mail vs. Outlook niet optimaal is, maar ik moet toch iets kunnen verzinnen waardoor mijn mail er gewoon netjes uit blijft zien. Dat hij het font verandert vind ik nog niet eens zo erg, maar wel dat hij het zo belachelijk groot maakt en vervangt voor twee verschillende. Zelfs als ik bij elke e-mail de opmaak handmatig instel, komt het nog steeds verkeerd aan. De enige oplossing die ik tot nu toe heb kunnen vinden is de optie Basisberichtstructuur op Platte tekst te zetten, maar dan komt mijn e-mail natuurlijk aan in een soort unicode typmachinestijl, dit is niet echt mooi en het leest niet lekker. Heeft iemand hier een oplossing voor? En zo nee, is er een ander mailprogramma dat dit probleem niet geeft en wel prettig werkt op een Mac? Alvast bedankt! |
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 12:09 - 08-09-2010
Gebruik een font welke door Windows/Outlook goed wordt ondersteund. (Bewerkt door Flix om 12:55, 8-09-2010) |
|
|
|
|
Guppi
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 21 | Lid sinds: 28-05-2009 | Geplaatst om: 17:08 - 08-09-2010
| Dat verwachtte ik juist van Arial, en jij bent niet toevallig mijn broertje he? (die heet felix) |
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2742 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 18:42 - 08-09-2010
| Onthoud ook dat dit instellingen in Outlook kunnen zijn, net zoals in Mail kun je lettertypen kiezen bij de weergave. Als ik daar instel dat alles in Sans Comic moet dan heeft Mail dat maar te doen, ondanks datgene wat jij graag wilt zien. |
|
|
|
|
Guppi
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 21 | Lid sinds: 28-05-2009 | Geplaatst om: 09:29 - 09-09-2010
| Dat is precies de reden dat ik het tot nu toe een beetje probeerde te negeren. Maar ik heb nu eens rondvraag gedaan en al mijn klanten ontvangen mijn e-mails op die (lelijke) manier. Misschien is het een standaardinstelling in Outlook, maar mijn partner werkt op een pc, gebruikt Outlook en we hebben ook bij hem alle instellingen geprobeerd en het blijft maar zo aankomen.. |
|
|
|
|
michelvdb
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4198 | Lid sinds: 31-10-2001 | Geplaatst om: 09:36 - 09-09-2010
| Opmaak in e-mail is een niet-standaard feature. Met plain text heb je nooit problemen… |
|
|
|
|
Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 12:10 - 09-09-2010
 |
Citaat: Guppi om 17:08, 8-09-2010 Dat verwachtte ik juist van Arial, en jij bent niet toevallig mijn broertje he? |
 |
| Ik denk het niet want ik heb geen broertje die Guppi heet... |
|
|
|
|
mgroeneboer
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 288 | Lid sinds: 30-07-2009 | Geplaatst om: 12:22 - 09-09-2010
| Ik heb inderdaad ook dat probleem en loop hier ook al lang tegen aan. Ik hoop dat iemand hier iets op weet. |
iMac 24" MacBook Pro iPhone 4S 32Gb iPad 64Gb Wifi TimeCapsule 2T
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|