Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Waardeloze MacKeeper!

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

lions193
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 509 | Lid sinds: 09-08-2010 | Geplaatst om: 06:55 - 25-05-2011
Hoi,

Ik had MacKeeper ooit gedownload en verwijderd omdat het een rot programma is. Door dit programma ging mij Mac uit de sluimerstand (via console zag ik dat het aan MacKeeper lag). Ik heb toen diverse files verwijderd. Nu gaat mijn Mac weer uit sluimerstand. Blijkbaar komt dit omdat je een site bezoekt waar een ad is van MacKeeper, dus MacFreak. Waarom kan deze advertentie hierop staan en weet iemand hoe ik van dit rot probleem af kan komem? Het is gewoon een spyware programma.

Groeten

iMac 27", iPhone 4 32gb, Ipad 2 32gb

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 8644 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 07:05 - 25-05-2011
Hier vind je misschien een bruikbare tip:
http://mackeeper.zeobit.com/forum/11776

We're up all night to get lucky

lions193
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 509 | Lid sinds: 09-08-2010 | Geplaatst om: 07:26 - 25-05-2011
Bedankt voor de info, maar die files heb ik destijds verwijderd maar staan er nu weer. Om gek van te worden!

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1599 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 08:38 - 25-05-2011
Titel even aangepast.

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

mayo
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 969 | Lid sinds: 07-06-2007 | Geplaatst om: 15:11 - 25-05-2011
vervelend probleem, heb je "find any file"  al geprobeerd om alles van mackeeper te vinden en weg te gooien?
En je kunt macfreak niet aansprakelijk stellen voor ad's die op hun site staan, is betalende reclame hoe krom ik het zelf ook vind. Maar in de NAWB of Vara gids etc staan ook advertenties waar je beter niet op kunt reageren. Geld is geld tegenwoordig.

I love not men the less, but Nature more. (lord Byron)

MarnixV
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 22-06-2007 | Geplaatst om: 23:46 - 12-06-2011
Hallo,

naar aanleiding van een aantal recente forumberichten (bijvoorbeeld i.v.m defragmentatie en het onderhoud van OS X vs Windows) ben ik op zoek naar iets meer duiding van de beheerders van MacFreak over het feit dat MacKeeper advertenties kan plaatsen op onze site. Uiteraard levert het geld op, maar we leggen toch ook strikte regels op aan gebruikers van het forum, zoals het feit dat we niet spreken over illegale zaken. Is het dan wel aanvaardbaar om geld aan te nemen van de makers van MacKeeper?

Het is al moeilijk genoeg om de nietsvermoedende Mac gebruiker (en mogelijk recente switcher) te waarschuwen voor dit soort uiterst dubieuze software, maar hoe kunnen we dit overtuigend doen als het gaat om een sponsor?

Met een behoorljke zin voor overdrijving zou ik het vergelijken met Marlboro reclame op een forum voor longkanker patiënten...

Graag wat toelichting van het beheer  

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8408 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 00:52 - 13-06-2011
Er lijkt verwarring te zijn tussen MacKeeper, een keurig onderhoudsprogramma (ook te koop via Apple: http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/mackeeper.html ) en Mac Defender, wat malware (scareware) is. Houd die twee uit elkaar.

Er is dus niks verkeerd aan een advertentie hier van MacKeeper.

Wat wij hier echter zeggen, is dat dit soort tooltjes niet nodig zijn, en bij verkeerd gebruik zelfs schadelijk kunnen zijn.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6896 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 08:28 - 13-06-2011

Citaat: MarnixV om 23:46, 12-06-2011
Hallo,

naar aanleiding van een aantal recente forumberichten (bijvoorbeeld i.v.m defragmentatie en het onderhoud van OS X vs Windows) ben ik op zoek naar iets meer duiding van de beheerders van MacFreak over het feit dat MacKeeper advertenties kan plaatsen op onze site. Uiteraard levert het geld op, maar we leggen toch ook strikte regels op aan gebruikers van het forum, zoals het feit dat we niet spreken over illegale zaken. Is het dan wel aanvaardbaar om geld aan te nemen van de makers van MacKeeper?
...

Redactie en moderatie op MacFreak gebeurt door vrijwilligers. Dat kost niets. Daarnaast is de site MacFreak 7*24 in de lucht. Dat kost geld. Maar weer kost het "ons" (bezoekers, forumleden) niets. Hoe dat kan? Advertenties.

Ik zie ook liever een advertentie van reseller X dan van MacKeeper, maar we zitten hier op een site waar allemaal intelligente volwassenen komen. Dus, ook al vind ik het niks, MacKeeper mag hier van mij adverteren, als dat nodig is om MacFreak in de lucht te houden!

Citaat: MarnixV om 23:46, 12-06-2011
...
Met een behoorljke zin voor overdrijving zou ik het vergelijken met Marlboro reclame op een forum voor longkanker patiënten...

Dit is inderdaad behoorlijk overdreven!

Om te beginnen zijn tabaksreclames tegenwoordig verboden in Nederland. Deze zul je dus nergens meer zien.

Vergelijk het eerder met een reclame van een spaarproduct of een alcoholreclame op Nu.nl. Aan jou de keus of je erop in gaat of niet.

Is een oude sok (gaat verloren bij een huisbrand) veiliger dan een bankrekening (bank kan omvallen)? Ben je (in potentie) alcoholist, dan moet je je niet laten verleiden om alcohol te kopen. Kun je je goed inhouden, dan is er niets mis met het kopen van alcohol.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

lions193
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 509 | Lid sinds: 09-08-2010 | Geplaatst om: 09:58 - 13-06-2011

Citaat: Flix om 0:52, 13-06-2011
Er lijkt verwarring te zijn tussen MacKeeper, een keurig onderhoudsprogramma (ook te koop via Apple: http://www.apple.com/downloads/macosx/system_disk_utilities/mackeeper.html ) en Mac Defender, wat malware (scareware) is. Houd die twee uit elkaar.

Er is dus niks verkeerd aan een advertentie hier van MacKeeper.

Wat wij hier echter zeggen, is dat dit soort tooltjes niet nodig zijn, en bij verkeerd gebruik zelfs schadelijk kunnen zijn.

Nou sorry hoor maar MacKeeper is gewoon een *** programma. Haalt je mac uit sluimerstand en is bijna niet te verwijderen. Het is mij wel gelukt uiteindelijk. Op diverse forums is men zeer negatief over dit programma.

fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1985 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 10:12 - 13-06-2011
maar zonder jezelf er over op te winden is er nog een andere oplossing:

Ghostery.

een programma waarmee je alle reclame kunt onderdrukken.
ik heb op dit forum nog geen enkele reclame gezien  

er zijn ongetwijfeld meerdere van dit soort programma's, maar deze werkt best goed.

 MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.8.2
 2x Airport Extreme (5e gen) -   Time Capsule 1 TB (3e gen)
 iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media