|
|
|
|
jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 12:17 - 09-12-2011
Esquare heeft in feite gelijk. Je zult er nooit in slagen om te bepalen hoe de andere kant zijn mailinstellingen heeft staan. Je weet eigenlijk niet eens welk mailprogramma er gebruikt wordt. Plaatjes worden altijd als bijlage verzonden, het is het ontvangende programma die deze dan wel of juist niet inline laat zien. De gegeven oplossingen zijn dan ook alleen van toepassing op de versturende kant. Daar worden de plaatjes niet meer inline maar als icoon weergegeven. Het terminalcommando en de optie met de rechtermuisknop bepalen alleen de weergave aan de versturende kant, niet hoe de ontvanger de mail zal zien. |
|
|
|
|
|
|
Shmoo
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3136 | Lid sinds: 11-11-2011 | Geplaatst om: 14:01 - 09-12-2011
Het gaat hier volgens mij ook helemaal niet over hoe de andere partij het plaatje zal ontvangen. Het gaat hier alleen om het feit dat Apple's Mail programma (Mail.app) de bijlage aan het content vast plakt. Dus voor of na het getypte bericht komt direct je afb. groot in het scherm te staan. (tussen de tekst) Daar waar andere mail programma's je bijlage auto. verkleinen naar een soort van icon-view en het een aparte positie meegeeft op het scherm . Vaak is dat direct onder het 'onderwerp' input venster. Door deze code te gebruiken in de Terminal, worden al je bijlages die je toevoegt auto. in icon-view weergegeven en niet meer met het origineel formaat, tussen de tekst dus.
| Code: | defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes
|
|
|
|
|
|
RijkVegard
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 47 | Lid sinds: 13-09-2011 | Geplaatst om: 14:15 - 09-12-2011
 |
Citaat: Shmoo om 14:01, 9-12-2011 Het gaat hier volgens mij ook helemaal niet over hoe de andere partij het plaatje zal ontvangen. Het gaat hier alleen om het feit dat Apple's Mail programma (Mail.app) de bijlage aan het content vast plakt. Dus voor of na het getypte bericht komt direct je afb. groot in het scherm te staan. (tussen de tekst) Daar waar andere mail programma's je bijlage auto. verkleinen naar een soort van icon-view en het een aparte positie meegeeft op het scherm . Vaak is dat direct onder het 'onderwerp' input venster. Door deze code te gebruiken in de Terminal, worden al je bijlages die je toevoegt auto. in icon-view weergegeven en niet meer met het origineel formaat, tussen de tekst dus.
| Code: | defaults write com.apple.mail DisableInlineAttachmentViewing -bool yes
| |
 |
| Nee, het gaat er hier om dat het er komt te staan als hoe een WORD-Document ook verstuurd wordt.
|
|
|
|
|
fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1997 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 14:32 - 09-12-2011
 |
Citaat: RijkVegard om 14:15, 9-12-2011 Nee, het gaat er hier om dat het er komt te staan als hoe een WORD-Document ook verstuurd wordt. |
 |
| dat heet symbool-weergave. als de afbeelding volledig in de email wordt weergegeven, dan kun je er rechts op klikken en aangeven dat de afbeelding als symbool weergegeven moet worden. |
MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.8.2 2x Airport Extreme (5e gen) - Time Capsule 1 TB (3e gen) iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1
|
|
|
|
Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6884 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 14:39 - 09-12-2011
|
|
|
evdb
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1142 | Lid sinds: 06-02-2007 | Geplaatst om: 16:11 - 09-12-2011
| Klopt, en wat ik nog wil zeggen: Mail Attachment Tamer gebruik ik al tijden, en werkt als een zonnetje! |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 22997 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 18:14 - 09-12-2011
| Misschien juist omdat de discussie zo vaak gevoerd wordt, maar Mail Attachment Tamer kende ik nog niet, en dus eens naar kijken... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Erk E
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 170 | Lid sinds: 24-09-2009 | Geplaatst om: 20:54 - 09-12-2011
E-mail als platte tekst versturen en instellen 'bijlagen aan het einde invoegen': dé oplossing inderdaad hiervoor, zoals vaker gesuggereerd. En wil je toch mailtjes mét enige verduidelijkende opmaak versturen: dan moet je echt Mail Attachment Tamer gebruiken. Is ook al een paar keer eerder gesuggereerd op dit forum, zoals Esquare duidelijk maakt. Niet gratis, niet duur, wél effectief en simpel kan ik je uit eigen ervaring zeggen. Tegelijkertijd moet ik ook zeggen dat de topics met oplossingen voor dit probleem niet makkelijk uit een zoekopdracht naar voren komen! Misschien een idee om in sommige rubrieken met 'stickies' te werken? E. |
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 22997 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 21:52 - 09-12-2011
 |
Citaat: Erk E om 20:54, 9-12-2011 E-mail als platte tekst versturen en instellen 'bijlagen aan het einde invoegen': dé oplossing inderdaad hiervoor, zoals vaker gesuggereerd. |
 |
| Nee dus, want dat komt ook duidelijk uit de andere draadjes naar voren. Als de andere partij een Microsoft Exchange Server heeft staan die niet samenwerkt met Mac OS X kan het ook in dat geval fout gaat. Ik heb al jaren Mail op platte tekst staan, zet altijd de attachments aan het eind en heb Windows Compatible aanstaan en soms gaat het toch nog verkeerd... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|