|
|
MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 07:02 - 31-01-2012
Let it snow, let it snow, let it snow! |
Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 15:33 - 04-02-2012
 |
Citaat: Pieterr om 6:26, 31-01-2012 Het programma Concours 3.5 is gratis te downloaden voor verenigingen, en er is ook een demo beschikbaar begrijp ik: http://www.concours35.nl/bestellen/bestellen.html Als ik a.s. vrijdag thuis ingesneeuwd mocht zijn wil ik wel eens een poging wagen om dit programma met Wine aan de praat te krijgen. |
 |
|
 |
Citaat: LisetJe88 om 23:20, 30-01-2012 Ik heb het programma WineBottler geinstaleerd en het .exe file 'omgezet' maar als hem wil starten krijg ik de foutmelding: run time error '5' invalid procedure call or argument |
 |
| We zijn inmiddels een sneeuwstorm verder, en ik heb tijd gehad om eens naar Wine te kijken. Ik heb de sources van Wine gedownload en Wine gecompileerd. Dat ging eigenlijk vrij gemakkelijk. De voornaamste catch is dat je onder Lion ervoor moet zorgen dat je bouwt met GCC 32-bit en niet met de standaard LLVM 64-bit compiler die Apple nu standaard heeft ingesteld. De installatie van Concours verliep probleemloos. Alleen bij het opstarten van het programma kreeg ik dezelfde foutmelding als de TS.
De oorzaak van dit probleem is dat de maker van het Concours programma vergeten is om een paar benodigde bestanden mee te leveren. Gelukkig waren die te vinden, en met enige "winetricks" heb ik het programma draaiend gekregen onder OS X mbv Wine.
Wat je mist is het volgende: sevMenuXP 2.0 Gelukkig stellen de makers shareware versie beschikbaar.
 |
Citaat: Gerne können Sie auch unsere aktuelle Sharewareversion downloaden und ausgiebig testen, bevor Sie sich zum Kauf entscheiden. |
 |
| Tenslotte mis je dan nog een standaard Windows DLL: mfc40.dll Die is mbv winetricks mfc40 te installeren. |
"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."
|
|
|
|
fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 16:54 - 04-02-2012
knap gedaan hoor |
MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4 2x Airport Extreme (5e gen) - Time Capsule 1 TB (3e gen) iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1
|
|
|
|
fred44nl
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1557 | Lid sinds: 13-09-2009 | Geplaatst om: 16:55 - 04-02-2012
knap gedaan hoor |
MacBook Air 4.2 - i7 - 256 GB SSD - 10.7.4 2x Airport Extreme (5e gen) - Time Capsule 1 TB (3e gen) iPad - 64 Gb - Wifi - iOS 5.1
|
|
|
|
Glenn
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 624 | Lid sinds: 15-04-2008 | Geplaatst om: 17:32 - 04-02-2012
| Je zou ook eens naar WinOnX kunnen kijken. Het is gebaseerd op Wine, maar met grafische interface en minder handmatige configuratie. |
|
|
|
|
Panico
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2730 | Lid sinds: 11-03-2004 | Geplaatst om: 17:38 - 04-02-2012
Off-topic: .exe kan ook een gecomprimeerd bestand zijn (met ingebouwde decompressor zeg maar), deze kun je vaak wel dubbelklikken en uitpakken als je een utility zoals Stuffit (van Smith Micro) hebt. Dat is hier dus niet het geval (executable file = programma). (Bewerkt door Panico om 17:39, 4-02-2012) |
http://www.pauldj.nl/ ("Interesting reaction! But what does it mean?")
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 17:43 - 04-02-2012
De meningen over WinOnX (dat geld kost) zijn niet onverdeeld positief. Voor Wine (en ieder programma zoals WinOnX dat erop gebaseerd is) geldt dat de bruikbaarheid afhankelijk is van het feit of je wel of niet de complete set van benodigde bestanden bij elkaar hebt. Als dat niet het geval is, zoals in het geval van de TS, dan heb je een probleem, dan werkt het niet. Commerciële bedrijven als CodeWeavers bieden wat dat betreft een meerwaarde omdat zij dat uitzoekwerk voor een bepaalde set programma's voor jou al gedaan hebben. Wine is een typisch voorbeeld van "Your Mileage May Vary". |
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 11:46 - 10-03-2012
Er is inmiddels de final versie van Wine 1.4 uitgebracht. http://www.winehq.org/news/2012030701
 |
Citaat: The Wine team is proud to announce that the stable release Wine 1.4 is now available. This release represents 20 months of development effort and over 16,000 individual changes. The main highlights are the new DIB graphics engine, a redesigned audio stack, and full support for bidirectional text and character shaping. It also contains a lot of improvements across the board, as well as support for many new applications, notably Microsoft Office 2010. See the release notes below for a summary of the major changes. This release is dedicated to the memory of Gé (Greg) van Geldorp, who passed away in May 2011. Greg single-handedly designed, built, and maintained the Wine Testbot, which has become a cornerstone of our development process. The high quality of this release owes a lot to his work. He is greatly missed by us all. The source is available now. Binary packages are in the process of being built, and will appear soon at their respective download locations. |
 |
| (Mocht er interesse voor zijn dan kan ik wel een keer een overzichtje hier plaatsen welke stappen nodig zijn om Wine 1.4 gebouwd te krijgen op je Mac.)
|
|
|
|
|
Joop van Gemerden
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 546 | Lid sinds: 23-10-2002 | Geplaatst om: 12:54 - 10-03-2012
@ Pieterr Ik weet niet of anderen interesse hebben maar ik zou dat enorm waarderen dus als je zin en tijd hebt graag! joop |
|
|
|
|
|
|