Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Combo update installeren na update 10.7.3

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Janneke435
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 266 | Lid sinds: 26-10-2010 | Geplaatst om: 21:07 - 04-02-2012
Hallo allemaal,

ik heb inmiddels op mijn ene imac de update 10.7.3 geinstalleerd en het werkt zonder problemen. Een probleempje wat ik had is er zelfs mee opgelost. Mijn imac sloot nooit meer helemaal af, maar bleef met een draaiend schijfje op een grijs scherm staan. Nu schakelt hij weer gewoon uit.
Nu zag ik dat er nog een combo update is te downloaden (voor als je foutmeldingen of crashes krijgt). Die heb ik niet, maar vroeg me af of het niet toch verstandig is die combo update er nog overheen te draaien of kan ik er beter met mijn vingers vanaf blijven???

Groetjes, Janneke

iMac 27" i5 4Gb / iMac 27' i7 met 256 SSD 16Gb / iPad 64GB 3GS / iPhone 4GS / Time Capsule 1TB

Tracky
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 358 | Lid sinds: 27-08-2007 | Geplaatst om: 21:33 - 04-02-2012
Moest er toch nog een probleem naar boven komen bij een bepaalde combinatie van handelingen of werken met programma's kan dat altijd nog. Ik vind persoonlijk dat als iets goed werkt, het beter is er van af te blijven.

Raffy1
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 49 | Lid sinds: 02-04-2008 | Geplaatst om: 09:47 - 05-02-2012
De "software update"-versie werkte bij mij goed (geen CUE), maar een aantal "techneuten" waren van mening dat een Combo-update beter is (om wat voor reden is mij niet helemaal duidelijk geworden).
Zodoende heb ik alsnog de Combo-versie gedownload en geïnstalleerd.
Het kost niet eens zoveel tijd en een herstart "frist de boel weer op".

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 10:32 - 05-02-2012
Als er geen opzichtige problemen zijn, is het gewoon niet nodig. Kwaad kan het ook niet, maar als we zo gaan beginnen, waarom dan niet de hele boel backuppen, de schijf wissen, alle programma's opnieuw installeren en je documenten terugzetten? Is nóg frisser.    

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6384 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:36 - 05-02-2012
Je Mac even buiten zetten, dát frist de boel pas echt op.    

"One experiment is better than a thousand expert opinions. Try it."

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 10:42 - 05-02-2012
Mijn idee is om toch die combo updater er op los te laten. Nu Apple zelf de gewone updater heeft vervangen door die combo updater is duidelijk dat er toch iets niet helemaal lekker zat. Zo kan ik mij voorstellen dat ook als je deze keer geen problemen ondervond je die een volgende keer misschien wel tegenkomt. Door dan nu de combo te draaien voorkom je dat misschien, althans, het is het beste wat je zelf kunt doen. De rest hangt allemaal van Apple af.

jizkid
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 1 | Lid sinds: 03-04-2012 | Geplaatst om: 21:52 - 03-04-2012
Het zal wel aan mij liggen, maar hebben anderen ook het idee dat 10.7.3 wat langzamer is dan de eerdere versie? Ik zie nu vaker het kleurige balletje.

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4372 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 00:18 - 04-04-2012
ligt aan je Mac, niet aan jou :-)

zoek is op 'traag' of 'trage' op dit forum, dan kom je zulke draadje tegen:
http://www.macfreak.nl/forums/topic/3/23202/imac-trager-na-update-lion/0/

en nee, 10.7.3 is niet langzamer dan 10.7.2 en eerdere.

(Bewerkt door boni om 0:19, 4-04-2012)

Mijn Mac speelgoedhoek en toebehoren. ***___*** Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media