Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Systeemvoorkeuren loopt vast

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4372 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 14:14 - 07-02-2012
ha ja, ik was even niet mee. Je kon enkel via shift-opstart in de systeem voorkeuren.
Welke versie van osx draai je?
Wanneer is de storing begonnen ongeveer?
Welke (opkuis) software heb je laatst geïnstalleerd?

Mijn Mac speelgoedhoek en toebehoren. ***___*** Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak.

Paula68
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 16-05-2012 | Geplaatst om: 17:41 - 16-05-2012
Ik wou een leuke vakantiefoto instellen als bureaublad-achtergrond, maar daarbij liep de iMac vast in systeemvoorkeuren.  Sindsdien kan ik systeemvoorkeuren enkel openen en blijft deze hangen op "afbeeldingen laden" van Bureaublad.  Ik heb al heel wat geprobeerd, maar ik kom er niet uit.

Ik heb ook de laatste update geïnstalleerd:
Software  Mac OS X Lion 10.7.4 (11E53)

Kan iemand mij misschien verder helpen?
Bij voorbaat heel hartelijk dank!

boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4372 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 18:18 - 16-05-2012
Go to ~/Library/Preferences/ and delete the com.apple.systempreferences.plist file
en herstart, wie weet helpt dat.

Mijn Mac speelgoedhoek en toebehoren. ***___*** Veel gestelde vragen en antwoorden op Macfreak.

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2742 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 18:50 - 16-05-2012
Of leeg de map waar de achtergrondjes in staan en voeg één voor één afbeeldingen toe om te kijken of er een corrupt exemplaar tussen zit.

Paula68
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 16-05-2012 | Geplaatst om: 21:06 - 16-05-2012
Dank voor jullie reacties.
Ik had al vele pogingen gedaan, maar na een herstart werkt het nu weer.
Wel had ik alle grote fotomappen verwijdert en nog wat onderdelen opnieuw gedownload/geïnstalleerd.
Wanneer ik probeer via bureaublad instellingen te wijzigen loopt systeemvoorkeuren nog vast, maar als ik dan geforceerd stop, krijg later wel weer alle opties van systeemvoorkeuren.  Hiermee ben ik in elk geval weer een heel eind verder.
De vakantiefoto heb ik nu op een andere manier als achtergrond in kunnen stellen.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media