|
|
pppettterrr
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 130 | Lid sinds: 29-10-2009 | Geplaatst om: 14:23 - 08-06-2012
Goede middag, Ik heb een vraag die misschien niet op dit forum thuis hoort maar ik heb ooit een keer hierover iets voorbij zien flitsen op deze site maar ik kan het niet zo gauw vinden. Ik ben op zoek naar een methode om met camera's sommige plekken rondom me huis in de gaten te houden. Ik heb nu 2 keer meegemaakt dat m'n auto beschadigd c.q. ingebroken is. In beide situaties is aangifte gedaan maar je hoort er nooit meer wat over. Het slachtoffer is in alle opzichten het slachtoffer, de dader gaat vrijuit en ik kan me niet aan de indruk onttrekken dat er weinig tot niets met dit soort aangiftes gedaan wordt. Ben dus op zoek naar een systeem die d.m.v. camera's m'n oprit e.d. in de gaten kan houden, dit kan loggen (overtallige DVD recorder met HD?) en welke ik met de IPhone kan volgen. Op dit moment is het huis zelf beveiligd incl. een doormelding naar een centrale. Als iemand suggesties heeft hoe ik dit het beste zou kunnen aanpakken dan verneem ik dat graag. Alvast bedankt voor de reacties, groetjes, Peter.
|
|
|
|
|
|
|
Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 396 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 21:35 - 08-06-2012
| Securityspy is een geweldig programma voor dit. |
|
|
|
|
jasperr
Niet Aanwezig
MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 223 | Lid sinds: 31-10-2003 | Geplaatst om: 21:44 - 08-06-2012
| Hier ook positieve ervaringen met SecuritySpy op een Mac mini, gecombineerd met een viertal Axis netwerk-camera's. Als je een kleine PoE-switch erbij koopt, kan je ze voeden via de ethernet-kabel. |
|
|
|
|
VwVanFan
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 529 | Lid sinds: 02-08-2008 | Geplaatst om: 23:08 - 08-06-2012
Hier ook een situatie met schade zonder daders. Politie doet of kan niks zonder beelden. Er werd me door een bedrijf een Mobotix camera aangeraden.(http://www.mobotix-camera.nl/cameras/mobotix-d24) Op zich een mooie machine,echter met installatie een 1100 euro. Dit is een hoop geld,maar werkt als een trein.(Geen NS trein ) Software en geheugenkaart erbij geleverd geeft je altijd beeld. Geheugenkaart kun je weer op de Mac bekijken of opslaan. Door de hoge resolutie,kun je er veel details op zien,en mensen of kentekens herkennen.(hoge resolutie 2048x1536 ) Ik kijk nog even verder,maar denk dat ik hem aan ga schaffen. |
www.Seti.nl >4047363 units cruncht. Apple product lover........ http://www.verstelbarekeuken.nl
|
|
|
|
Sypie
Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3421 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 08:33 - 09-06-2012
|
|
|
PjotriDVDguru
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 439 | Lid sinds: 17-05-2003 | Geplaatst om: 09:19 - 09-06-2012
|
|
|
pppettterrr
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 130 | Lid sinds: 29-10-2009 | Geplaatst om: 21:54 - 12-06-2012
Bedankt voor alle tips ook op het dubbele aangemaakte draadje die per abuis is aangemaakt. De combinatie met een NAS bijvoorbeeld van Synology spreekt me erg aan, zeker als je de NAS ook voor opslag van andere dingen kunt gebruiken. Heeft er iemand ervaringen met Synology i.c.m. beveiliging via camera's en opslag voor de IMac? Nog meer alternatieven / suggesties zijn altijd welkom, alvast bedankt voor het reageren, groetjes, Peter. |
|
|
|
|
jef
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 1168 | Lid sinds: 31-10-2002 | Geplaatst om: 22:43 - 12-06-2012
Ik heb 1 Synology draaien en 4 mini's met security spy. Allemaal met axis kameras. De synology werkt stabiel maar voor de live beelden te bekijken is security spy beter. |
One apple a day keeps [ditto] away http://ditto.be
|
|
|
|
|
|