Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger)
         Kan bestand niet verwijderen

Welkom bij Vragen: Software (OS X 10.0 en hoger) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

sprx
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 5 | Lid sinds: 15-11-2005 | Geplaatst om: 09:22 - 11-06-2012
Ik heb een file dat ik niet kan verwijderen genaamd  .DS_Store
Het is 16k groot
Iemand een idee hoe ik het wel kan verwijderen?
Elke keer dat ik het probeer te deleten copieert het zich zelf weer terug naar desktop en downloads folders

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8466 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 09:41 - 11-06-2012
Dat is een OS X file, die je niet moet verwijderen.
Hij hoort dan ook niet zichtbaar te zijn, maar een Windows pc toont 'm wel, zoals in een usb stick.

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 09:59 - 11-06-2012
Mijn collega heeft jetzelfde hier op haar Macbook. Het file kwam binnen als PDF, maar als ik op icoontje kijk ziet het er uit als een excel.
Kan het niet openen, niet verwijderen en 'get info' geeft ook geen info ?

MBP - 15" RETINA Mountain Lion -
Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

Nederbelg
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 595 | Lid sinds: 19-04-2009 | Geplaatst om: 11:03 - 11-06-2012
Heb je soms een programma aanstaan waar je verborgen bestanden mee zichtbaar maakt , want op een Mac zie je zo'n bestand niet , zoals Flix zegt , en moet je het niet verwijderen gezien het toch onzichtbaar is.
Als je bestanden van een mac overzet naar een windows computer dan zie je ze daar wel , en dan kan je ze daar na het overzetten ook verwijderen.(van bv. een USB stick)
Hoe ben je eraangekomen? Als ik zo je laatste post lees heeft iemand  zo'n .DS bestand naar jou en je collega toegestuurd ? Je kan dan toch nazien van wie je het ontvangen hebt en navraag doen wat de bedoeling is ? Want een .DS bestand stuur je normaal niet aan mensen door.

(Bewerkt door Nederbelg om 11:05, 11-06-2012)

iMac 3,06 Ghz Intel Core 2 Duo 4 GB SDram ML 10.8.2 -  24"

speedyf
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 296 | Lid sinds: 27-07-2011 | Geplaatst om: 11:23 - 11-06-2012
In haar geval is het echt zichtbaar op haar desktop. Kwam binnen via mail van collega zoals elke ochtend. Normaal zijn ze te verwijderen maar deze is met geen mogelijk heid weg te krijgen en doet ook helemaal niets meer.

Het is dus ook geen .DS file. Het was orgineel een excel met stock update in een PDF gegoten.

MBP - 15" RETINA Mountain Lion -
Iphone 4 IOS6.01  Mac Mini Core2Duo - Lion. TimeCapsule 1 TB - Airport Express - ATV3 - Ipod nog wat...een groene.

leonardo61
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1440 | Lid sinds: 25-12-2003 | Geplaatst om: 11:40 - 11-06-2012
Probeer dit eens:

Maak eens ergens anders dan op de desktop een file of map aan met precies dezelfde naam + extensie.
Sleep 'm dan naar de desktop,als het goed is krijg je dan de mededeling dat er al een bestand daar staat met dezelfde naam en of je die wilt vervangen door de nieuwe net aangemaakte-klik dan op vervangen ,oude is weg en de nieuwe zou je zonder problemen moeten kunnen verwijderen.

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6950 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 12:10 - 11-06-2012
.DS_Store en andere verborgen bestanden en directories op je Mac schijf moet je laten staan!

Echter, op SD kaarten en USB sticks kun je ze straffeloos verwijderen. Sterker nog, sommige MP3 spelers hebben hier last van, dus als je je muziekverzameling in de auto hebt bijgewerkt, kun je het best Hidden Cleaner gebruiken om je USB stick (of SD kaart of ...) netjes te verwijderen. Voor het "ejecten" van je USB stick worden de verborgen bestanden netjes verwijderd.

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

Nederbelg
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 595 | Lid sinds: 19-04-2009 | Geplaatst om: 12:32 - 11-06-2012
Als je een bestand hebt , bv. een PDF , dan ziet dat icoontje er inderdaad uit als een excelbestand als er tenminste een excelbestand inzit. De voorvertoning van dat icoontje geeft de inhoud weer van de inhoud het bestand en als het meerdere bladzijden bevat kan je er zelfs door bladeren , dus dat is zoals het hoort.
Maar je springt wat van de hak op de tak. Je hebt het over een .DS_store file die je niet kan verwijderen , en dan zeg je dat je vriendin hetzelfde voor heeft maar dat blijkt dan een PDF file te zijn.Kan ze die dus ook niet verwijderen ?
Hoe zit het nu origineel met jouw .DS_store file?
Waar komt die vandaan ? heb je die ook op je Mac ontvangen via de mail ? Of is het een bstand dat op jouw mac thuishoort? In dat geval was mijn vraag : heb je dan een programma aanstaan dat verborgen bestanden weergeeft ? Want anders kan je die file niet zien. Dus je moet zeker niets verwijderen ,maar gewoon dat programma afzetten en dan zie je die file niet meer. Verborgen bestanden hoor je niet te zien.

(Bewerkt door Nederbelg om 12:33, 11-06-2012)

(Bewerkt door Nederbelg om 12:34, 11-06-2012)

(Bewerkt door Nederbelg om 12:34, 11-06-2012)

iMac 3,06 Ghz Intel Core 2 Duo 4 GB SDram ML 10.8.2 -  24"

Spooter
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3753 | Lid sinds: 21-02-2006 | Geplaatst om: 12:35 - 11-06-2012
Ik heb wel eens last van Excel bestanden die ik niet kan weggooien (krijg dan de melding 'dat het nog in gebruik is', maar Excel is dan allang ge Quit, ook na uren nog steeds die melding...)

Alleen na uitloggen of opnieuw opstarten kan ik het bestand verwijderen: HEEL irritant...

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 8466 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 12:47 - 11-06-2012
@Spooter: probeer eens 'Leeg prullenmand veilig' in het Findermenu...

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media