|
|
witlof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 247 | Lid sinds: 03-05-2004 | Geplaatst om: 12:44 - 20-08-2012
Ik heb sinds kort een Optibay in mijn MBP met hierop MT geďnstalleerd, helemaal top! Het enige waar ik nu tegen aanloop, is dat mijn computer ze uiteraard als 2 schijven ziet. Maar dat een simpele "versleep" actie in Finder van de ene schijf naar de andere, gezien wordt als een "Copy" actie. Dit is geheel normaal, want hij ziet 1 van mijn schijven als een "externe" schijf, ook al zit deze intern. Maar is dit op te lossen, naar het al oude vertrouwde slepen? |
IS THIS CHICKEN ? Your shirtshop online. Where you decide what we will print. Kitchen Pilot Conceptual Design | Graphic Design | Web Solutions pixelmarket.nl Personal Portfolio
|
|
|
|
|
|
vlaflip
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 83 | Lid sinds: 07-07-2012 | Geplaatst om: 12:50 - 20-08-2012
| Hou de commando toets (appeltoets) ingedrukt tijdens het slepen. |
|
|
|
|
MacFanGuy
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4837 | Lid sinds: 27-07-2001 | Geplaatst om: 13:01 - 20-08-2012
|
|
|
witlof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 247 | Lid sinds: 03-05-2004 | Geplaatst om: 13:21 - 20-08-2012
| Ja, de command toets om er een omgekeerde actie van te maken, dus van copy naar drag. Dat werkt, maar dit moet toch gewoon altijd kunnen, of wordt het mezelf aanleren command er altijd bij te drukken. Ik zie mijn beide schijven namelijk als intern, niet extern, waarbij dit logischer is. |
IS THIS CHICKEN ? Your shirtshop online. Where you decide what we will print. Kitchen Pilot Conceptual Design | Graphic Design | Web Solutions pixelmarket.nl Personal Portfolio
|
|
|
|
Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 3403 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 13:39 - 20-08-2012
Het zijn hoe dan ook 2 schijven. Apple kopieert in principe als er van 1 schijf naar een andere schijf gesleept wordt. Als je wilt verplaatsen, dan zul je dat met de extra toets moeten doen. |
Sondervan Automatisering Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody (Late 2008), iPhone 4
|
|
|
|
witlof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 247 | Lid sinds: 03-05-2004 | Geplaatst om: 13:58 - 20-08-2012
| Hmm, dat zou balen zijn, dat wordt mezelf aanleren dan. Er is geen Teminal command bijv. die het in zijn geheel disabled voor alle externe schijven. Ik doe bij externe schijven juist altijd automatisch command erbij drukken, waarbij dit dus eigenlijk niet nodig is.. |
|
|
|
|
x7
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 310 | Lid sinds: 28-07-2006 | Geplaatst om: 21:56 - 20-08-2012
| Paul Sondervan heeft gelijk. Dit is al zolang de Mac bestaat de normale gang van zaken, ook bij interne schijven. |
x7
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 22838 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 23:46 - 20-08-2012
Ik snap het verschil niet, als iets naar een andere schijf gaat dan wordt het gekopieerd, daarbij maakt het toch niets uit of die schijf in- of extern is..? Bedenk je trouwens wel dat kopiëren een stuk veiliger is dan met de Command-toets verplaatsen, want als er iets mis gaat dan is het maar de vraag of je je bestand niet kwijt bent... |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Jules
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4331 | Lid sinds: 21-02-2003 | Geplaatst om: 11:03 - 21-08-2012
Zelfs op Windows is dit standaardgedrag als je een bestand of map van het ene naar het andere logische volume versleept. Overigens, voor het volledige begrip van de kwestie. Het heeft niets met fysieke schijven te maken, maar met logische volumes. Een schijf kan meerdere volumes bevatten (dan is zo'n schijf doorgaans in partities verdeeld) en ook van de ene naar de andere partitie op dezelfde fysieke schijf verplaatsen, leidt tot een kopieer-actie. Aan de andere kant van het spectrum kan een logisch volume verdeeld zijn over meerdere fysieke schijven (bijvoorbeeld bij een striped-RAID) en dan is verslepen verplaatsen i.p.v. kopiëren en ben jij je er als gebruiker niet eens bewust van op welke fysieke schijf het bestand is opgeslagen. |
My band online: http://settuno.com/
|
|
|
|
Robert
Niet Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 22838 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 11:16 - 21-08-2012
@ Jules: dat weet ik allemaal, als je op een Mac je harddisk partitioneert zal het verplaatsen van een bestand van de ene naar de andere partitie dat bestand standaard ook altijd gekopieerd worden. En weer om dezelfde reden, dat als er iets mis gaat dat je dan het bestand niet kwijt bent. En ook dan kan je het 'voorkomen' door de slepen met de Command-toets ingedrukt. En sinds wanneer halen we Windows er bij als we het over standaarden (of goede ideeën) hebben..? |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
|
|