|
|
koolenboer
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1613 | Lid sinds: 03-10-2004 | Geplaatst om: 13:02 - 14-04-2005
Ik ben een normale mac gebruiker. Gebruik de standaard dingtjes zoals mail,ilife en safari. Nu vraag ik me af of het voor mij eigenlijk wel nodig is de upgrade te maken naar Tiger. Het enige wat mij handige lijkt zijn de widgets. En las ergens op internet of het nog maar de vraag is of die goed werken. Weer voorspellingen en woordenboek werken niet goed las ik op het net. Dat leken mij nou de makkelijkste widgets. Mijn ibook loopt perfect op panther en heeft tot nu toe alle updates "overleefd". Ik vraag me echt af of het die 129 euri waard is........ |
Mac Mini - 2.0 Ghz Duo Core - 4 Gb Ram - 500 Gb HD,2 x ATV2 Zwarte 16GB iPhone 4 iPad 16GB Timecapsule 500 GB + Timecapsule 1TB (Dual WiFi)
|
|
|
|
bert
Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1206 | Lid sinds: 15-09-2002 | Geplaatst om: 13:25 - 14-04-2005
Ik denk dat niemand jou kan adviseren hoeveel plezier je zult beleven aan Tiger. De een houdt van je-maag-omdraaiende achtbanen, de ander niet. Zelf beleef ik er veel plezier van als dingen net ietsje gemakkelijker werken en er mooi uitzien. Oriënteer je op Apple's site, of beter nog, ga straks bij een dealer kijken. Bert En natuurlijk werken die widgets goed. 't Is verdorie allemaal op bekende (Internet)standaarden gebaseerd. Je kunt ook op Internet lezen dat Apple "doomed" is. Geloof niets zonder dat er argumenten worden gegeven. Die kun je checken en aldus het waarheidsgehalte van de uitspraak controleren. Maar afgezien van deze wijsheid, waarom zou je mij geloven. Ga straks naar een Apple dealer en gebruik ze zelf. |
|
|
|
|
mg
Aanwezig

MacFreak Verslaafde MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 609 | Lid sinds: 13-05-2003 | Geplaatst om: 13:40 - 14-04-2005
Ga maar op je gevoel af. Anders heb je misschien twee keer spijt. - had ik het maar niet gedaan - had ik het maar gedaan Wat is een "abnormale" Mac-gebruiker?
|
JUIST VANDAAG
|
|
|
|
HLM
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 89 | Lid sinds: 24-02-2004 | Geplaatst om: 14:58 - 14-04-2005
Ik wil zeker Tiger gaan bestellen het probleem echter is de software waar we meewerken zoals Quarkxpress, Indesign,Photoshop cs, illustrator,acrobat 7.0, Nikonview Officepakket epson scan en ga zo maar doo retc daarkomen natuurlijk updates voor maar hoelang zal dat duren ook de dealer weet daar geen antwoord op, bij de vorige duurde dit soms erg lang. nu maar hopen dat het dit keer wat beter is afgestemd. |
|
|
|
|
Tomorrowstand
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1505 | Lid sinds: 07-11-2002 | Geplaatst om: 15:00 - 14-04-2005
 |
Citaat: Wat is een "abnormale" Mac-gebruiker? |
 |
| Dat ben ik, denk ik! En on-topic: als je tevreden bent, waarom geld uitgeven? Die widgets zijn leuk, maar zijn die je het geld waard? Zit er iets tussen dat je nu al niet kan vinden via het web? Anders kan je voor $25,- ook Konfabulator aanschaffen, heb je ook een massa widgets. Het blijft je eigen keus. Als je er het geld voor over hebt: doen! Twijfel je of je het nodig hebt … ga dan lekker samen een avondje uit van dat geld, en werk lekker door zoals je nu doet. Dan komt die Tijger wel een keer als er weer een nieuwe Mac komt … |
voor alles is een tijd - en hier besteed ik de rest
|
|
|
|
ruezzz
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 505 | Lid sinds: 15-07-2004 | Geplaatst om: 15:06 - 14-04-2005
Is het zo dat zoals HLM suggereert; de huidige pakketten als Adobe CS en Office 2004 niet zullen functioneren op Tiger? Of hoef ik me daar geen zorgen over te maken? Ik bedoel, bugs zullen er altijd wel zijn, maar structureel niet functioneren zonder update van de genoemde pakketten. Ik was er eigenlijk van uitgegaan dat ik Tiger gewoon over mijn huidige systeem installeer en dat ik een nieuw besturings-systeem heb met de reeds bestaand apps erin... |
|
|
|
|
MacFanGuy
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 4829 | Lid sinds: 27-07-2001 | Geplaatst om: 15:06 - 14-04-2005
HLM, wat bedoel je? Waarom zouden hier updates voor moeten komen? Ik weet dat er voor Office een update uitkomt om gebruik te maken van Spotlight, weet niet of dit voor zowel v.X als 2004 geld. Maar verder zie ik niet echt iets wat geupdate moet worden. Ik zou op één machine testen, dat wel, want elke klant is uniek. Maar verder verwacht ik geen noemenswaardige problemen hoor. |
Beginnersles in de rust van je eigen huis? voor €20,-
|
|
|
|
bcvthul
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 289 | Lid sinds: 26-06-2003 | Geplaatst om: 15:13 - 14-04-2005
Ik heb besloten om Tiger niet te kopen. En wel om de volgende redenen: De nieuwe features spreken mij niet aan, behalve miscchien de nieuwe Finder..Ik heb 10.3 gekocht voor het fast user switching en expose (had ik echt nodig) Mijn hardware te oud... (begin 2001), ja het wordt tijd voor een nieuwe
|
|
|
|
|
iPod92
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 834 | Lid sinds: 14-04-2005 | Geplaatst om: 15:14 - 14-04-2005
Ik kan niet wachten tot 29 april! |
|
|
|
|
Pako
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2094 | Lid sinds: 24-10-2003 | Geplaatst om: 15:20 - 14-04-2005
Er zit natuurlijk van alles in Tiger wat het werken ook vergemakkelijkt zoals: Automator: zorgt ook voor fonts auto-laden, bye bye Suitcase; Spotlight: voor ultrasnel zoeken etc. etc. En verder is er op cor-niveau natuurlijk van alles in nieuwe(re) code geschreven waardoor zaken gewoon smoother lopen. Het is natuurlijk wel de vraag of het niet handig is even te wachten met kopen of tenminste installeren en afwachten wat voor bugs er naar boven komen. In een productieomgeving wel verstandig maar ook minder leuk! |
http://www.100pk.nl
|
|
|
|
|
|