Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (Mac OS 1-9/Classic OS)
         Ben wat kwijt..

Welkom bij Vragen: Software (Mac OS 1-9/Classic OS) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7067 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 12:53 - 05-08-2010
We zijn op de goede weg; de instelling die jij had in die in de Dock gezette downloadmap is als volgt:

Met rechtermuisknop (je weet wel hoe je rechts-klikt op de Mac?) klikken op de downloadmap in de Dock. Dan in het pop-up menu bij 'Sorteer op' kiezen voor 'Datum van toevoeging' en bij 'Toon als' voor 'Stapel'.

Nu zal de net opgestarte download zichtbaar worden in de Dock, en dat inclusief het voortgangsbalkje.

PS: de titel: 'Ben wat kwijt'...? We zijn allemaal wel eens wat kwijt; dus het zegt zo weinig.

(Bewerkt door Flix om 13:34, 5-08-2010)

michelvdb
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 4197 | Lid sinds: 31-10-2001 | Geplaatst om: 15:21 - 05-08-2010
Dock? Dus hebben we het niet over Classic OS en zit bijgevolg ook dit onderwerp in een verkeerd forum. Beter –> Vragen: Software (OS-X)

(Bewerkt door michelvdb om 15:22, 5-08-2010)

kokker
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 29 | Lid sinds: 05-08-2010 | Geplaatst om: 23:11 - 05-08-2010
ben ik weer (helaas)
Ik heb het geprobeerd, maar als ik rechtermuisklik doe,
zie ik alleen maar "open downloads"  en niet de mogelijkheid om stapel enzo te kiezen.

Ik heb os x 10.5.8  
sorry, verkeerde rubriek (moet os x zijn) weer niet hoe ik dit bericht moet omzetten.

ik heb veel geprobeerd, maar anders heb ik pech en moet het zonder doen.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7067 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 00:04 - 06-08-2010
Kan niet; in OS 10.5 zit hetzelfde menu. Je doet dus iets fout.
Gebruik je echt de 'rechtermuisknop'?

Welke Mac heb je trouwens?

markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 12:42 - 06-08-2010
Pssst.... je kan ook bij voorkeuren instellen waar je je downloads heen wilt laten
gaan. Hoeft niet perse die map zijn,kan ook gewoon je desktop of je externe
disk zijn als je die hebt aangesloten als je bang bent dat je computer daardoor
trager wordt.   

kokker
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 29 | Lid sinds: 05-08-2010 | Geplaatst om: 18:31 - 06-08-2010
ik gebruik echt de rechter muisknop, maar werkt niet
Ik heb de imac 24 inch.

Godfather
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2717 | Lid sinds: 24-11-2004 | Geplaatst om: 22:22 - 06-08-2010
staat rechtermuisknop dan wel ingesteld om als rechtermuisknop te dienen? En niet gewoon als linkermuisknop (primair) maar dan 'rechts'? Anders gezegd: Control + klik eens op die map in je dock en bekijk dan de opties eens een voor een.

iMac DV SE - PMG4 FW800 - Mac Pro '08 - MacBook 2.4 13.3" - iPad 16GB - Mac mini mid 2010 - iPhone 4

kokker
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 29 | Lid sinds: 05-08-2010 | Geplaatst om: 15:31 - 09-08-2010
moderator had dit topic per ongeluk dichtgegooid. Hij is nu weer open.

Ik heb geprobeerd wat jullie aanraden, maar ik heb die instellingen niet.

Mischien zit ik helemaal verkeerd te kijken.

Ik heb hier een voorbeeld bijgvoegd wat ik bedoel:

http://home.planet.nl/~bakk5527/mac.jpg

(Bewerkt door kokker om 15:32, 9-08-2010)

davidem
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 2031 | Lid sinds: 31-01-2003 | Geplaatst om: 17:44 - 09-08-2010
Wat je daar ziet is het downloads venster van Safari, da's uiteraard iets heel anders dan de map waarin al je downloads terecht komen.

't Is al een paar keer voorbij gekomen, maar wellicht dat herhaling helpt...:

- Ga in Safari naar je voorkeuren (toets terwijl je in Safari bent    ,) en controleer in welke map je downloads terecht komen. Bij mij is dat simpelweg 'Downloads', wat volgens mij de default is.
- Ga vervolgens in de Finder op zoek naar diezelfde map, sleur en pleur deze naar de dock links van de prullenmand.
- Klik rechts op de zojuist verschenen map en rommel wat met de instellingen zodat ze naar je goesting zijn. Je kan de map als 'map' laten zien, of als opeenstapeling van iconen van de laatste bestanden in die map.

Bovenstaand staat in detail beschreven alhier (in't Engels) en hier (in't Nederlands...

• iMac 27" • MacBook Pro • Macbook • Blackbook • iMac G5 • MacMini G4 • iMac G3 • Mac LC II • Mac SE • iPods, iPhones, iPad... Oh, and I've never switched...

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1328 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 21:28 - 09-08-2010
Omdat dit onderwerp niets te maken heeft met 'Software (Classic OS)' hebben we het naar het juiste forum verplaatst. En in de toekomst even kijken aar je een onderwerp zet s.v.p.

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media