Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (Mac OS 1-9/Classic OS)
         iBook internet

Welkom bij Vragen: Software (Mac OS 1-9/Classic OS) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

kruimeltje
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 68 | Lid sinds: 28-06-2002 | Geplaatst om: 09:32 - 30-08-2010
Voor mijn oudste kleinzoon heb ik de iBook weer te voorschijn gehaald en heb daarop 10.3 geinstalleerd. Het doorlopen van de installatie stappen stopt bij het onderwerp "draadlozevoorziening", welke de vraag stelt " bij welk netwerk wilt u zich aanmelden?" Mijn draadloze netwerk kan ik dan selecteren en wanneer ik verder ga, na het invullen van het netwerkww, komt de melding:" fout' het door u ingevoerde ww is ongeldig"
Ik voer het zelfde ww in dat ik tot nu toe voor het draadloze netwerk gebruik.
De iBook is door het installatie programma geheel schoongemaakt voor 10.3 werd geinstalleerd.
Weet iemand waar het probleem kan zitten ?

Gisteren iBook meegenomen voor kleinzoon's 9e verjaardag, want ik dacht:" misschien werkt het op hun netwerk wel. Het werkte daar wel op de ethernet kabel.   

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5724 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 10:42 - 30-08-2010
Gebruik je WPA2?

Als dat het geval is, kun je nog kijken of je AirPort versie up-to-date is (>= 4.2).

http://support.apple.com/downloads/AirPort_4_2_for_Mac_OS_X_10_3_3

Temperaturen onder nul? Ik kijk alweer uit naar de lente!

Ellabella
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 47 | Lid sinds: 25-05-2009 | Geplaatst om: 11:12 - 30-08-2010
Waarschijnlijk zit er in de iBook een Airport card 802.11b. Die kaart werkt met WEP of WPA-1 encryption van de router. Hij werkt niet met WPA-2 encryption (versleuteling) omdat dat ten tijde van de fabrikage van deze kaart nog niet bestond. Dus als je de router instelt op WPA-1 of WEP werkt de kaart en dus de iBook zonder problemen draadloos. Ik hoop dat het lukt.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2010 - MacFreak® Interactive Media