Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (Classic OS - Mac OS 1-9)
         Ongevraagd wijzigen bureaublad

Welkom bij Vragen: Software (Classic OS - Mac OS 1-9) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

majagees
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 08-01-2011 | Geplaatst om: 16:13 - 08-01-2011
Mijn achtergrond van het bureaublad wordt automatisch veranderd. Het laat een satelietfoto zien met daarop de herhalende tekst 'unlicensed'. Als ik het bureaublad verander is deze na een minuut weer terug gezet op de satelietfoto. Deze foto heeft een nummer als filename. Deze filename is niet te vinden met spotlight. Ik vermoed dat een virus er voor zorgt telkens een nieuwe foto te creëren en deze als bureau blad te publiceren. Verschillende virusscanners halen er echter niets uit. Wie heeft er een idee? Dank!

majagees

macsmet
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 599 | Lid sinds: 31-03-2002 | Geplaatst om: 17:10 - 08-01-2011
Virus?
Ik denk eerder software of screensaver die (internet)foto's als bureaublad achtergrond gebruikt.

(Bewerkt door macsmet om 17:13, 8-01-2011)

CamelCaps | Educatieve Software - http://www.camelcaps.nl

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 17:24 - 08-01-2011

Citaat: majagees om 16:13, 8-01-2011
Ik vermoed dat een virus...

En wij vermoeden van niet.
Maar het lijkt alsof het een programma is wat je zelf geïnstalleerd hebt?!
Kun je niks vinden in Systeemvoorkeuren>Bureaublad en schermbeveiliging>Tab Bureaublad?
Maak eens een nieuwe gebruiker aan, log daarmee in en kijk of het zich daar ook voordoet.

Maurice van Gaal
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 541 | Lid sinds: 11-07-2010 | Geplaatst om: 17:35 - 08-01-2011
Virus onder OS9? Kan best. Maar is het wel OS9 dat je gebruikt? Staat dit topic niet gewoon verkeerd?
Zo ja, kies dan een vaste achtergrond met een standaardplaatje. Heb je dan nog last van dit probleem?

PS die virusscanners zo snel mogelijk weer de-installeren. Op de Mac (onder OS X) heb je ze (nog) niet nodig en doen ze eerder kwaad dan goed.

Flix
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 7451 | Lid sinds: 07-04-2001 | Geplaatst om: 17:57 - 08-01-2011
Ha Maurice, ik had het nog niet gezien.
Maar ik vermoed dat iemand die zich hier nu, in 2011, registreert, niet eens weet wat OS 9 is...   

Gewist lid
Niet Aanwezig

Gewist
Aantal berichten: n.v.t. | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 18:19 - 08-01-2011
Wellicht heb je in systeemvoorkeuren dit aangevinkt:

paulusch
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1003 | Lid sinds: 19-02-2010 | Geplaatst om: 18:23 - 08-01-2011
Misschien ooit per ongeluk een onhandige drag&drop gedaan met een internetafbeelding? Mijn vriendin heeft ook eens een foto versleept, ergens de muis losgelaten en heeft nu een prachtige bloem als bureaubladafbeelding.

majagees
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 08-01-2011 | Geplaatst om: 20:02 - 08-01-2011
Dank voor jullie snelle reacties. Helaas zit er nog geen bruikbare tip bij. Mijn imac is splinter nieuw dus geen OS 9. Een aantal reacties op de tips:
- nee, geen wijzigen van achtergrond aangevinkt. Als ik dit wel doe wordt deze direct vervangen door dezelfde sateliet foto (maar met een andere bestandsnaam)
- ja, het probleem blijft bij het selecteren van een standaard achtergrond. Ook een eigen achtergrond geprobeert. Niets helpt, telkens komt dezelfde background terug.
- nieuwe gebruiker aanmaken; ga ik doen!

majagees

CMYK
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1083 | Lid sinds: 07-03-2003 | Geplaatst om: 20:14 - 08-01-2011
Ik weet 99% zeker dat je Earthdesk of OSXplanet of Earthbrowser hebt geïnstalleerd. Dit zijn programma's die een steeds wisselende bureaublad achtergrond laten zien van sattelietfoto's.
Toen het je niet beviel heb je het waarschijnlijk gewoon weggegooid maar is ergens een voorkeur blijven staan...

Maurice van Gaal
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 541 | Lid sinds: 11-07-2010 | Geplaatst om: 21:02 - 08-01-2011
satelliet

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media