|
|
|
|
haadevee
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 23-01-2012 | Geplaatst om: 18:09 - 08-02-2012
Beste allemaal, Wat een geweldige tips ! Tot nu toe heb ik veel bestanden overgezet door te knippen/plakken, maar het printtopdf klinkt erg goed. Aangezien ik de oude bestanden alleen maar wil archiveren lijkt pdf afdoende. Ga van het weekend er weer mee aan de slag!! |
|
|
|
|
haadevee
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 3 | Lid sinds: 23-01-2012 | Geplaatst om: 13:16 - 27-02-2012
Heb met behulp van Maclink Plus versie 9 (die nog op de Mac stond) alle tekstverwerkingsbestanden (500+) omgezet naar rtf. De spreadsheetbestanden heb ik nog niet kunnen omzetten naar een excellig bestand omdat ik de opties/extensies (mijn oude Mac-jargon laat me een beetje in de steek) daarvoor wel in een Maclinkplus-map heb staan maar als ik de converter open dan zie ik deze optie niet om iets over te zetten naar excel. Kortom: weet iemand hoe ik deze optie (Clarisworks>>Excel) geactiveerd krijg? Moet ik dan bepaalde instellingen veranderen of de optiebestandjes naar een bepaalde map slepen? Alternatief is om ze te "printen" met printopdf maar het lukt me niet om het programma te installeren op de oude Mac. Ik gebruik een PC-diskette om het bestand van een Windows-PC naar de Mac te verhuizen, maar als ik het bestand op de desktop heb gekopieerd dan kan ik de "Unix executable" niet meer activeren door het naar de "extensions" folder te slepen zoals voorgeschreven want het blijft een onleesbaar (lees greyed out) PC-bestand. Dubbelklikken start Adobe Acrobat op. Hoe kan ik dit verhelpen? Oude Mac heeft geen internetaansluiting dus alles moet ik via een Windows PC middels diskettes overzetten. Als enig ander medium heb ik MacBook Air met los DVD-station. Tips/ideeën? |
|
|
|
|
iMaarten
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 777 | Lid sinds: 17-03-2003 | Geplaatst om: 18:17 - 02-03-2012
Wat het gebruik van PrintToPdf betreft: misschien kan ik je daar verder mee helpen. Je download dat bestand als .sit bestand (Stuffit Archive). Zet je dan het gehele .sit bestand op de diskette of pak je het bestaand eerst uit op je huidige Mac? Als je dat eerste doet, en je kan het bestand niet openen, heb je waarschijnlijk geen Stuffit Expander op de oude Mac staan. Of misschien nog eens kijken naar het voorkeurenpaneel "Pc bestanden uitwisselen" (ofzoiets). Er zijn nog wat obscure methoden om je van Stuffit te voorzien, maar zonder Stuffit krijg je nooit 'nieuwe' programma's op die oude Mac. Je moet immers via een floppy werken. Als je voor de tweede werkwijze kiest lijkt me de oplossing in het bovenstaande gelegen: een bestand als .sit archief op je floppy zetten. Kan Clarisworks trouwens niet exporteren als .txt bestand? Excel kan immers .txt bestanden importeren. Dan ben je de formules wel kwijt maar heb je de waarden uit het bestand. Laat het maar weten. Leuke puzzel ieder geval |
[ Film Van Alledag | Flickr | Twitter | Mac IIsi, PowerMac 7200, iMac G3, iMac Core Duo, iMac Intel Core i3, iPod 2G ]
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|