Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Software (Classic OS - Mac OS 1-9)
         Waar vind ik FaxSTF?
                Beginnersvraag over faxen op Mac G4-466
Welkom bij Vragen: Software (Classic OS - Mac OS 1-9) 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

Dick vd Gugten
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 23 | Lid sinds: 24-03-2003 | Geplaatst om: 21:47 - 24-03-2003
Ik ben een kersverse Apple-aar met een aantal (hopelijk simpele) vragen. Deze gaat over faxen. Ik begrijp uit een aantal andere onderwerpen op dit forum dat er op de systeem-CD van Apple een faxprogramma moet staan dat FaxSTF heet. Ik kan dat op mijn systeem-CD echter nergens vinden. Waarschijnlijk zoek ik dus niet goed. Zou iemand daarom s.v.p. zo vriendelijk willen zijn om deze amateur precies te vertellen in welke map hij moet zoeken, en naar welk(e) bestand(en) hij moet zoeken? Ik heb een OS 9.2.1 NL-systeem CD, plus twee OS 9.1 NL systeem-CD's (1 installatie- en 1 herstel-CD) bij de computer gekregen (tweedehands gekocht).

Alvast zeer bedankt!

oogappel
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9225 | Lid sinds: 09-01-2003 | Geplaatst om: 22:00 - 24-03-2003
He? je bent aangeduidt als een gewist lid? hoe kan da nou?

» www.oogappel.tv
» www.silentube.com
» www.notelly.tv

Dick vd Gugten
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 23 | Lid sinds: 24-03-2003 | Geplaatst om: 22:07 - 24-03-2003
Daar snap ik ook niks van. Ik heb me net geregistreerd hier, en daarbij heb ik geloof ik wel een foutje gemaakt, want er staat een tilde voor mijn naam. Maar of dat er nou de oorzaak van is dat ik gelijk al Gewist wordt???
Dick.

bartje
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 1413 | Lid sinds: 01-03-2003 | Geplaatst om: 22:18 - 24-03-2003
Voor eerst natuurlijk welkom bij de macclub. We zijn altijd blij als we een switcher kunnen verwelkomen    .

Faxstf is mee gebundeld bij de nieuwe imacs en vereist os X. Hoewel ik mij ook herinner dat het ook vroeger bij de oorspronkelijke imacs wel meegeleverd onder os 9.

Het kan dus goed zijn dat jij niet de installiecd hebt waarbij faxstf werd meegeleverd.

Bij Smithmicro is het alleszins nog wel te koop.
Zie hier  

RapidNed : alles voor de nederlandstalige RapidWeavergebruiker !

Dick vd Gugten
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 23 | Lid sinds: 24-03-2003 | Geplaatst om: 22:24 - 24-03-2003
Ten zeerste bedankt voor deze bijdrage. Dat helpt mij alvast een eind op weg. Maar als FaxSTF alleen onder OS X draait, heb ik er weinig aan, aangezien OS X voor mij (nog) geen optie is (Quark XPress draait nog niet goed onder OS X). Weet iemand dan misschien nog een ander simpel en goed werkend faxprogramma onder OS 9.2.1? Waarom zit dat trouwens niet gewoon standaard in het OS? Of zit het misschien standaard in het OS en kan ik het niet vinden?

Wederom dank voor het meedenken,
Dick.

oogappel
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9225 | Lid sinds: 09-01-2003 | Geplaatst om: 22:26 - 24-03-2003
hier hebbie wat opties.
bart, ff je linkie inkorten, haalt heel de pagina uit zn verband.....

(Bewerkt door oogappel om 22:27, 24-03-2003)

» www.oogappel.tv
» www.silentube.com
» www.notelly.tv

Dick vd Gugten
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 23 | Lid sinds: 24-03-2003 | Geplaatst om: 22:33 - 24-03-2003
Thanks, ik zal hier eens wat gaan grasduinen.

Ook nog advies misschien over wat het meest simpel en rechttoe-rechtaan is? Ik zoek iets wat lijkt op wat ik onder Windows gewend ben: gewoon een 'fax'-printer selecteren en dan 'printen' daarnaartoe vanuit iedere applicatie, met als resultaat dat het document gefaxt wordt.

Groetjes,
Dick.

oogappel
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 9225 | Lid sinds: 09-01-2003 | Geplaatst om: 22:35 - 24-03-2003
Citaat: Dick vd Gugten om 22:33, 24-03-2003

Ook nog advies misschien over wat het meest simpel en rechttoe-rechtaan is? Ik zoek iets wat lijkt op wat ik onder Windows gewend ben.

Hoe het op een windhoos er aan toe gaat weet ik gelukkig niet       

» www.oogappel.tv
» www.silentube.com
» www.notelly.tv

awesomemac
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 2833 | Lid sinds: 22-10-2001 | Geplaatst om: 22:38 - 24-03-2003
Bij elke Mac wordt naast de installatie cd's en herstel cd's ook een programma cd geleverd. En hierop staan de programma's zoals FaxSTF, Appleworks en diverse spellen. Niet op de installatiecd's van OS 9.

Freedom is the right of all sentient beings...

Dick vd Gugten
Niet Aanwezig

Junior Lid
Aantal berichten: 23 | Lid sinds: 24-03-2003 | Geplaatst om: 22:42 - 24-03-2003
Misschien kan het op nog wel andere niet-Apple systemen ook wel op de manier die ik van windhoos ken. En misschien op Apples ook wel. Daar zou ik dus graag wat meer over te weten willen komen. Dat jij blij bent dat je iets niet weet     lijkt me in dat verband minder relevant.

Groetjes,
Dick

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
   [ 1 2 3 ]    Volgende »

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media