Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Macintosh
         Snow Leopard en Timemachine

Welkom bij Vragen: Hardware - Macintosh 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

olivia
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 70 | Lid sinds: 26-12-2003 | Geplaatst om: 19:15 - 01-09-2009
Ik heb vandaag de dvd Mac os X snow Leopard ontvangen, gelijk geinstalleerd op mijn MacBookPro en daarna was de iMac aan de beurt maar het lukt niet.
Als ik de harde schijf aanklik om te installeren krijg ik de melding dat dat niet kan omdat mijn HD gebruikt wordt voor reservekopieën van timemachine.
Ik heb een 1 TB La Cie externe harde schijf en ik dacht altijd dat de reservekopieën daar op terecht kwamen want daar heb ik hem ook voor gekocht. Ik kan verder helemaal niks doen, via hulpprogramma's en een herstart waar ik kan kiezen uit mijn HD of de LaCie weigert hij ook op mijn HD te installeren omdat die gebruikt wordt voor mijn reservekopieën.
Heb ik wat verkeerds gedaan met mijn timemachine ? Bij voorkeuren staat LaCie als schijf waar kopieën op gezet worden.
Ik heb mijn timemachine nog nooit nodig gehad en er ook nog nooit wat mee gedaan, maar maak elke dag wel en kopie.
Ik heb hier dus helemaal geen verstand van, wat is er fout en hoe komt het en hoe krijg ik snow leopard op mijn iMac (10.5.7 versie).

huissteden
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 17 | Lid sinds: 11-08-2008 | Geplaatst om: 20:09 - 01-09-2009
Beste Olivla,

Ik heb misschien een oplossing. Je kan namelijk een schone installatie doen. Maar dan moet je er wel voor zorgen dat je je programma's en documenten heb opgeslagen want alles word van je harde schrijf verwijderd.

Nadat je je CD met snow in je mac heb gestopt en het installatie programma heb gestart druk je op herstart. Na de herstart zie je boven in het scherm een menu balk waarbij je bij een van de hulp programma's je schrijf kan wissen. Heb ik ook gedaan en heb nu een schone computer met heel netjes daarop snow geïnstalleerd.

Succes

olivia
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 70 | Lid sinds: 26-12-2003 | Geplaatst om: 22:44 - 01-09-2009
Ik wil eigenlijk geen schone installatie doen, ik wil gewoon weten waarom ik de melding krijg dat mijn HD gebruikt wordt voor reserve kopieën, dat hoort toch niet ?

Mathy2
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 10 | Lid sinds: 01-09-2009 | Geplaatst om: 22:54 - 01-09-2009
Hallo Olivia

Kijk eens of je bij de instellingen voor Time Machine kunt vinden waar ie z'n backups neerzet.  Ik kan even niet nakijken waar je dat vindt, omdat m'n eigen Imac het niet doet.  En op een Windhoos PC (waarmee ik me momenteel behelp) werkt een aantal zaken toch anders.     

groetjes

Mathy

olivia
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 70 | Lid sinds: 26-12-2003 | Geplaatst om: 20:58 - 02-09-2009
De back ups staan gewoon op mijn externe harde schijf waar ze ook horen, snap er nog steeds niks van.
Sinds ik de snow dvd in mijn iMac heb gestopt zijn wel de data van eerste - en laatse back up verdwenen in het schermpje voorkeuren maar als ik time machine activeer dan zie ik de eerste en de laatste gewoon staan.

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media