|
|
SeyfoNL
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-09-2010 | Geplaatst om: 00:56 - 03-09-2010
Nadat ik een bak koffie over mn 8 dagen oude Macbook Pro (Aluminium 2,26 ghz) heb laten vallen (dumb dumber dumbest) heb ik deze directe uit elkaar gehaald en opgedroogd. Helaas toont dz nu nog wel naschokken: - De linker shift werkt automatisch in combinatie met alt - Na 10/11 seconden niets aan t raken vraag de mac opeens of ik zeker weet dat ik wil afsluiten? Als ik dan nog 5 seconden niets doe valt di uit Is er misschien iemand hier mt n oplossing op dit probleem? Ht toetsenbord plakt ook heel erg vanwege de suiker maar dit is nu minder dankzij "gedenaturaliseerde alcohol". Ik ben eigenlijk op zoek naar een andere oplossing dan "Topcase" vervangen. Dat is namelijk een aardig dure grap. P.S. Tijdens het typen van dit bericht is de letter "e" ook opeens uitgevallen. Alle "e"s in dit bericht zijn te danken aan CTRL+C en CTRL+V |
New with Mac
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2522 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 07:31 - 03-09-2010
Je zegt dat 'ie een bak koffie heeft overleefd? Ik zeg van niet. Wat je kunt doen (en waar je misschien niet veel wijzer van wordt): * Bel je inboedelverzekering en vraag of zij dit dekken * Als de schade niet gedekt wordt kun je een fles gedemineraliseerd water halen in de supermarkt en je hele MacBook uit elkaar halen en schoonmaken met dit spul. Daarna een paar dagen laten drogen, dus niet na 24 uur weer in elkaar zetten... * Logic Board natuurlijk niet helemaal onder water dompelen, slechts daar schoonmaken waar koffieresten zitten. Desnoods ook meteen een flesje alcohol er bij nemen met wat wattenstaafjes. * Toetsenbord ook uit elkaar halen en schoonmaken. * Succes en sterkte! |
|
|
|
|
Toinef
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 77 | Lid sinds: 30-03-2008 | Geplaatst om: 08:26 - 03-09-2010
Ik zou het toetsenbord vervangen. ja dan moet dus alles van binnen weer los. Maar dan ben je wel van de problemen af. Zelf drink ik mijn koffie zwart en is bij mij alleen de control toets omgekomen. Weer een goede reden om te stoppen met suikers! |
|
|
|
|
Robert
Aanwezig

Redactielid
|
Aantal berichten: 20030 | Lid sinds: 11-11-2003 | Geplaatst om: 08:48 - 03-09-2010
 |
Citaat: Toinef om 8:26, 3-09-2010 Weer een goede reden om te stoppen met suikers! |
 |
| Lijkt mij eerlijk gezegd een pleidooi om te stoppen met koffie! (en al helemaal met vloeistoffen dicht bij een computer..!) |
Robert is van beroep fotograaf. Kijk hier voor zijn website in beweging.
|
|
|
|
Feek
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 534 | Lid sinds: 07-12-2006 | Geplaatst om: 09:04 - 03-09-2010
Een nieuw toetsenbord is altijd een optie maar het volgende heeft bij mij geholpen: Ga je toetsenbord wassen met gedemineraliseerd water (te verkrijgen bij elke doe-het-zelf zaak). Zo heb ik eens het toetsenbord van de laptop van mijn moeder gered na een ongeluk met koffie met melk en suiker (erger kan idd niet). Ik kon hem pas na een week herstellen en de helft van de toetsten weigerden. Werkwijze: - haal toetsenbord uit laptop (in mijn geval een vaio) - alle toetsen verwijderen (weet niet of dat bij de Mac alu-toetsenbord kan...vast wel, tip: maak even een foto van het toetsenbord, weet je waar de toetsen zaten ) - Demi-water verwarmen in een pannetje (niet kokend, maar wel lekker warm) - toetsenbord in Demi-water leggen, bv in een teiltje (je hebt wel een aantal liter nodig) - lang laten weken en eens in de zoveel tijd alle toetsten een flink aantal keer indrukken (zo pers je het vuil weg en lost de suiker goed op) - toetsenbord op een schone en niet pluizende doek uitkloppen. Draai in alle richtingen, tik er op, op de kop en op de onderkant tikken, alle toetsen indrukken (water er uit persen); veel herhalen!! - toestenbord op de verwarming drogen (minimaal een dag!). Tussendoor ook bovenstaande punt herhalen. - ondertussen kan je de toetsen reinigen. Na deze actie deed de laptop en het toetsenbord het weer volledig! In jouw geval moet jij ook nog eens goed naar de powerknop kijken, daar zal ook wel wat troep in zitten Edit: @Sypie had jouw post niet gelezen....... (Bewerkt door Feek om 9:10, 3-09-2010) (Bewerkt door Feek om 9:25, 3-09-2010) |
iMac 27" / MacBook / iMac 20" / Mac mini / iPhone 4 / iPad 2
|
|
|
|
jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 10:23 - 03-09-2010
 |
Citaat: Robert om 8:48, 3-09-2010 Lijkt mij eerlijk gezegd een pleidooi om te stoppen met koffie! (en al helemaal met vloeistoffen dicht bij een computer..!) |
 |
| Dat zal mij niet lukken Robert; ik kwijl nog steeds wanneer ik achter mijn iMac 27" zit :-) |
|
|
|
|
markof
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 949 | Lid sinds: 26-10-2009 | Geplaatst om: 10:36 - 03-09-2010
|
|
|
Paul Sondervan
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak! MacFreak Donateur
|
Aantal berichten: 3167 | Lid sinds: 11-06-2001 | Geplaatst om: 10:53 - 03-09-2010
Dan kan je beter een slabbetje met opvangbak nemen.
 |
Sondervan Automatisering Mac Pro (2006), MacBook Pro 15" unibody, iPhone 4
|
|
|
|
SeyfoNL
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
|
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-09-2010 | Geplaatst om: 14:25 - 03-09-2010
Bedankt voor al jullie reacties. De E toets doet het nu raar genoeg weer wel. De linker shift werkt helaas nog met alt samen waardoor ik dit soort tekens krijg als ik die indruk: Å ı Ç Î ‰ Ï De uitschakel modus doet die nog steeds een ook de toetsen in het toetsenbord worden weer plakkerig. Het probleem is dat deze Macbook Pro Alu unibody is. Het is daaroor erg moeilijk om het toetsenbord er uit te halen. Volgens verschillende internetbronnen schijnt het verangen van de topcase de beste oplossing te zijn. Maar dit kost alweer bijna 500 euries... Misschien toch maar met de verzekeringbellen dan? |
New with Mac
|
|
|
|
speedymac
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 79 | Lid sinds: 29-12-2008 | Geplaatst om: 14:33 - 03-09-2010
Hallo, Ook al is het een Unibody model, iFixit heeft altijd een oplossing. Het uit elkaar halen is dus niet zo'n groot probleem. (klik) Er zijn nog meer handleidingen, maar volgens mij maakt schermgrootte niet zo heel veel uit. Succes. Remco (Bewerkt door speedymac om 14:34, 3-09-2010) |
A painter paints pictures on canvas. But musicians paint their pictures on silence.
|
|
|
|
|
|