|
|
|
|
Mart49
Niet Aanwezig

Junior Lid
|
Aantal berichten: 32 | Lid sinds: 19-12-2005 | Geplaatst om: 16:21 - 03-09-2010
Helaas heb ik na 6 jaar trouwe en probleemloze dienst een probleem met mijn powermac G5 1,8 Ghz DP uit 2004. Misschien is het een bekend probleem, maar ik kan het na een paar dagen zoeken op internet niet terug vinden. Sinds twee dagen wil mijn mac niet meer opstarten. Als ik de opstartknop aan de voorkant indruk, lijkt hij gewoon op te starten, maar je hoort geen startgeluid. Bijna onmiddellijk daarna gaat de led bij de startknop om de 5 seconde 3x snel knipperen. Verder gebeurd er niets. Gister wilde hij opeens wel weer starten, maar liep daarna na 10 min weer vast. Ik heb 2 sets ram modules erin zitten, die heb ik gewisseld. Dat maakte niets uit. Ook het loskoppelen van alle randapparatuur had geen resultaat. Is dit een probleem dat makkelijk is op te lossen, of kan ik beter, wat eerder dan ik had gepland, naar een nieuwe computer uitkijken? Martijn |
|
|
|
|
aha
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 830 | Lid sinds: 02-02-2006 | Geplaatst om: 16:48 - 03-09-2010
| mobo-batterij vervangen heeft mij geholpen bij mijn G5 uit 2003/nu weer prima |
een c-64 en een 300 baud modem en bbs-en was ook leuk
|
|
|
|
jack brent
Niet Aanwezig

Account inactief
|
Aantal berichten: 711 | Lid sinds: 24-06-2010 | Geplaatst om: 16:51 - 03-09-2010
| 3 flashes betekent toch echt dat er iets mis is met het RAM, dus niet alleen verwisselen maar een set eruit halen, proberen, andere set plaatsen, weer proberen, Je weet dan welke set vervangen moet worden. Beide sets defect? Kan ook op een probleem met mobo duiden..... |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|