|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5263 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 17:47 - 04-03-2011
Beste Maccers, Ik heb op het moment een Mac mini zonder scherm als download center (via de app. Transmission) en itunes jukebox (bedien de mini draadloos vanop mijn MBP). De mini is van mijn werk en tijdelijk op proef hier thuis. De test bevalt me goed en ik wachtte nu op een processor update van de Mac mini die er wel zal aankomen één van de maanden. Nu ben ik ook nog toe aan nieuwe grote HDD's als backup. In een Macfreak draadje kreeg ik vandaag een idee: Een nas inplaats van een Mac mini. Een nas zoals de synologie ds210 lijkt alles in één te zijn wat ik nodig heb. Heb dat ding en de reviews is goed bekeken. Sta op het punt men eerste nas te bestellen. Echter begrijp ik het concept van een nas nog niet zo goed. - Bestuur ik die ook draadloos zoals de mini nu vanop men MBP? - Volgens de site van synology kan ik em gebruiken als 'iTunes server'. Is er een windows iTunes versie bijgeleverd dan? (Bewerkt door boni om 17:50, 4-03-2011) |
Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips (over HD bij punt 6). *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.*** Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl
|
|
|
|
|
|
Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 8643 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 17:55 - 04-03-2011
Zo'n Synology NAS moet je eigenlijk zien als een compacte computer waar Linux op draait. De hoofdfunctie van de NAS is het opslaan van data. Maar omdat er ook een computer met OS in zit, kunnen er meerdere programma's op gedraaid worden, zoals bijvoorbeeld een downloadprogramma of een iTunes Server. De Mac mini heeft een aantal voordelen tov zo'n NAS. - Er zit een grafische kaart in, je kunt h'm op je TV aansluiten om films te bekijken. - Aangezien er OS X op draait, kun je er makkelijk zelf programma's installeren. Dit kan op zo'n NAS niet of niet makkelijk (extra programma's installeren kan alleen als je de diepte in wilt gaan).
|
We're up all night to get lucky
|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5263 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 18:48 - 04-03-2011
|
|
|
JOR
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1802 | Lid sinds: 18-07-2004 | Geplaatst om: 19:18 - 04-03-2011
Ik ben van syno afgestapt langzaam laden i tunes bib let wel op! Ik ga nu een Mini nemen en alles hiermee doen Sucses (Bewerkt door JOR om 20:00, 4-03-2011)
|
Macbook,Mac mini,Emac,iMac,iPad1,iPad (De Nieuwe),iPhone.
|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5263 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 19:38 - 04-03-2011
|
|
|
JOR
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1802 | Lid sinds: 18-07-2004 | Geplaatst om: 20:14 - 04-03-2011
Ok,na mijn spelling te hebben gecontrolleerd Heb ik de volgende ervaring Ik dacht ook het ei gevonden te hebben met syno,1jaar terug en ook een 2 serie geprobeerd. Mooie software! Maar lawaai,langzame laden van iphoto,iTunes bib was een ramp voor dat geld,bovendien biedt raid geenbackup en moest ik nog een backup maken,maar dat had ik kunnen weten! Verder toen alles maar aan mijn basestation gehangen en prima tevreden,schijfjes gaan lekker slapen en geen lawaai en downloaden op mijn mediaspeler. Nu na veel nadenken ga ik gewoon voor de mini,die doet alles wat ik wil en veeel meer. Dus als je geen zin in trouble hebt en vooral belangrijk het geld hebt koop een mini!
|
|
|
|
|
boni
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 5263 | Lid sinds: 02-02-2003 | Geplaatst om: 20:23 - 04-03-2011
mijn euro cent viel juist na 10 minuten gezocht te hebben op google naar een mimi nas server... En toen kwam ik terug naar dit draadje... Oh, dat is waardevolle info! lekker bij een mimi blijven dus. Nee, ik heb geen zin in trouble en vooral niet in lawaai. Merci, ik ga terug voor een mybook studio als backup voor de toekomstige mimi, men huidige MBP en MBA. Nu is de My Book Studio Edition II 2TB wel uitverkocht en de 4TB niet meer leverbaar... hmm, in afwachting zijnde van een update met thunderbolt poort?
|
Veelgestelde vragen (bij problemen) & tips (over HD bij punt 6). *** Aankoopadvies > Mac, NAS, SSD e.a.*** Mijn Mac(speel)hoek. *** 10,001 Mac questions answered *** Macwiki.nl
|
|
|
|
JOR
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 1802 | Lid sinds: 18-07-2004 | Geplaatst om: 20:35 - 04-03-2011
En alles bedienen vanaf je iPad of iPhone zonder tussen komst van andere software van andere fabriekanten. Bij mij blijven mijn schijven aan de base station voorlopig en gaan met gigabit naar de toekomstige mimi . Ik verwacht er veel van.
|
|
|
|
|
Kogel
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 396 | Lid sinds: 29-05-2008 | Geplaatst om: 20:43 - 04-03-2011
Ik heb hier al vaker gepleit voor een Mini. Ik had een Readynas (duur MKB ding, 1200 euro)). Lawaaiig maar goed. Toch ben ik overgestapt op een macmini met een Lacie Bigfour en een lacie twin (Timemachine van de bigfour en de Mini). Transfersnelheden zijn veel hoger dan welke Nas dan ook. Daarnaast integreert hij volledig met de andere macs, draait hij allerhande software en je kan hem gewoon overnemen via schermdeling. Wat mij betreft verreweg de beste oplossing.
|
|
|
|
|
Powerbooky
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2056 | Lid sinds: 28-04-2003 | Geplaatst om: 21:07 - 04-03-2011
NAS doosjes die weinig tot geen herrie maken, bestaan eigenlijk niet. Vooral als er ook nog eens het nodige aan ventilatoren in zit. De meest stille apparaten zijn de 2,5inch harddisk NAS apparaten. Maar uiteindelijk kun je een NAS beter in een kamer neerzetten waar je zelden komt, zoals een opbergruimte. JOR heeft wel gelijk wat betreft de snelheid waarmee de diverse toepassingen op de Syno reageren. Dit ligt helaas wel aan de interne cpu, die niet de allersnelste is. Zodra er meer kracht achter moet zitten, gaat ook de prijs flink omhoog. En niet zelden ook het energie verbruik, trouwens. Ik moet wel zeggen dat Synology erg complete software levert; heeft toch wel iets Apple-achtigs. Zelf heb ik een paar jaar terug een Mac mini genomen. Ze zijn behoorlijk stil, zuinig, maar als het nodig is toch zeer snel en het bied net iets meer flexibiliteit. Het iTunes gebeuren, wat YOR aanstipte, werkt gewoon net even beter als je een "originele" iTunes hebt draaien op een Mac. Ik mis alleen de mogelijkheid om op via de iTunes op een andere Mac playlists te kunnen aanpassen. Die gaan (nog steeds) niet mee met Home Sharing. Als opslag gebruik ik een Drobo. Met firewire verbonden aan de Mac mini is het toch weer 'n NAS. Werkt prima voor TimeMachine e.d.
|
Smart people usually do their things on a Mac! PowerMac dual G4 1GHz | Powerbook Ti G4 1GHz | MacPro 8 cpu 3GHz | 16 TB Drobo NPO | NOS | Ericsson Broadcast NL | DutchView
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|