Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Macintosh
         Scherm iMac gaat soms blanco

Welkom bij Vragen: Hardware - Macintosh 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

Klaakje
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-02-2012 | Geplaatst om: 20:50 - 03-02-2012
Hallo,

ik heb een iMac, gekocht in december 2008, met volgende specificaties :
 Modelaanduiding: iMac8,1
 Processornaam: Intel Core 2 Duo
 Processorsnelheid: 2,8 GHz
 Geheugen:        2 GB

Het probleem is dat af en toe het scherm gewoon blanco wordt. Ik ben aan't surfen, een spelletje aan't spelen, aan't werken in excel-photoshop-dreamweaver, het maakt niet uit. Plotseling zit ik voor een wit scherm. Het enige dat dan helpt is het afzetten van mijn iMac en terug opstarten.

Ik heb hem al binnen gedaan in de winkel (een APR) waar ik hem gekocht heb, maar er werd niets gevonden. Alles werkt naar behoren volgens de mensen van de servicedesk.

Is er soms iemand die dit euvel ook heeft ervaren of iemand die enige raad weet?

Alvast bedankt,

Bart

Backspin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 538 | Lid sinds: 06-06-2004 | Geplaatst om: 21:07 - 03-02-2012
Ja, heel veel mensen: klik

Ergens in die 66 pagina's zit de oplossing (drivers uit - ik dacht - 10.6.2 installeren).

(Bewerkt door Backspin om 21:07, 3-02-2012)

apple certified system administrator - www.backspin.nl

Backspin
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 538 | Lid sinds: 06-06-2004 | Geplaatst om: 21:47 - 03-02-2012
Als jouw probleem inderdaad hetzelfde is als in de thread op de apple discussions site (draai je ook 10.6.x als systeem?), dan zou dit een oplossing kunnen zijn:
klik

Toevoeging: dit is geen officiële apple-oplossing, maar een door derden gemaakte hack, omdat apple dit probleem niet wil erkennen. Zorg dus ook dat je een goede backup hebt voor je hiermee aan de slag gaat.

(Bewerkt door Backspin om 21:51, 3-02-2012)

apple certified system administrator - www.backspin.nl

Klaakje
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 2 | Lid sinds: 03-02-2012 | Geplaatst om: 11:12 - 12-02-2012
Ik heb de oplossing enkele malen geprobeerd, maar helaas werkte mijn iMac daarna niet meer. Gelukkig had ik je raad gevolgd en een back-up opzij staan.

Het euvel is dus nog niet opgelost.

Nu vroeg ik me af, ik heb 2 Gb geheugen en vaak staan Photoshop, Dreamweaver, Mamp en enkele andere AppStore open. Zo het kunnen zijn dat de crashes komen door een tekort aan geheugen,

Groetjes,

Bart

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media