|
|
|
|
correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 20:28 - 04-02-2012
Vandaag heb ik de stoute schoenen aangedaan en ben ik mijn iMac (20inch - intel core2 duo) gaan openmaken en heb de harddisk vervangen. Ik zal niet zeggen dat dat makkelijk ging, maar het ging, het openmaken. De computer met de installatieschijf opgestart en het systeem geïnstalleerd. Vervolgens het systeem de gegevens van mijn externe schijf laten overnemen. Dat leek goed te gaan maar ineens ging het licht uit, van de computer. Ik bedoel, hij stopte er finaal mee en wilde ook niet meer opstarten. Ik vermoedde dat het de warmtesensor van de hd was, dus ik heb hem weer uit elkaar gehaald en de sensor met zwaar tweezijdig tape opnieuw geplakt. De hd was aardig warm, dus mogelijk lag daar het probleem. Computer opgestart, dat ging weer maar mijn scherm licht niet meer op. Het licht is echt uit. Tot overmaat van ramp zit mijn systeemschijf nog in de dvd drive en krijg hem er niet uit. Ik heb alle aansluitingen van het scherm gecontroleerd en nog eens en nog eens, zonder resultaat. Een andere mogelijke oorzaak kan kortsluiting zijn. De verdeeldoos bleek inwendig kortsluiting te maken. Ik ben er doodziek van. Heb ik hem vermoord? Wie weet wat? HELP! Gelukkig heb ik mijn oude G4 nog waar ik nu aan zit te werken... (Bewerkt door correlig om 11:26, 5-02-2012) |
|
|
|
|
JJmac
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
|
Aantal berichten: 464 | Lid sinds: 21-01-2004 | Geplaatst om: 23:37 - 04-02-2012
| Zit er ook een reset knop op het moederbord? |
Ik gebruik maar 30% van m'n Mac Maar dat is 30% meer dan Windows
|
|
|
|
correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 23:38 - 04-02-2012
| Dat zou kunnen maar ik weet niet waar... |
|
|
|
|
stel maar
Niet Aanwezig

MacFreak Veteraan
|
Aantal berichten: 107 | Lid sinds: 31-01-2009 | Geplaatst om: 08:54 - 05-02-2012
Is het de witte iMac of de aluminium versie? Maar als ik het goed begrijp ging die na de tweede keer wel aan maar het beeld deed het niet? Ook al je met een zaklamp op het scherm schijnt zie je dan ook niet een vaag beeld? |
|
|
|
|
Sypie
Niet Aanwezig
Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 2742 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 09:03 - 05-02-2012
| Heb je alle connectoren weer goed aangedrukt, ook die van de stekker van het netsnoer? Soms moet je iets meer kracht zetten dan je wenst. |
|
|
|
|
correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
|
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 10:24 - 05-02-2012
 |
Citaat: stel maar om 8:54, 5-02-2012 Is het de witte iMac of de aluminium versie? Maar als ik het goed begrijp ging die na de tweede keer wel aan maar het beeld deed het niet? Ook al je met een zaklamp op het scherm schijnt zie je dan ook niet een vaag beeld? |
 |
| Het is de witte Mac en er is helemaal geen beeld, ook niet wazig. Ik heb ook gekeken op het moederbord of er zoiets als een reset knop zit maar ik kan dat niet vinden. Ik ben er eigenlijk van overtuigd dat de kortsluiting in de stekker-verdeeldoos de oorzaak is. |
|
|
|
|
Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
|
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 10:21 - 07-02-2012
Doet die helemaal niets meer? Wat je even kan doen is een PMU reset, dit doe je door de stekker uit het stopcontact te halen, even wachten, powerknop ingedrukt houden en vervolgens de stekker er weer in steken. En uiteraard ed defecte stekker doos weg doen, maar dat spreekt voor zich. De harddisk sensor is er voor bedoeld om de harddisk te koelen, als deze erg warm geworden is zou deze defect kunnen raken, maar dan spreek ik over temperaturen van boven de 65/70 graden. Dit zou op zich geen invloed moeten hebben op de overige hardware. Wat er gebeurd kan zijn is dat door de kortsluiting je voeding defect geraakt is, of met veel geluk alleen een zekering in je voeding. Daarom de vraag of hij helemaal niets meer doet of toch nog wel wat. |
1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates) 1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)
|
|
|
|
Moderator
Niet Aanwezig
Moderator
|
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 22:06 - 08-02-2012
met vriendelijke groet, het moderatorteam
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|