Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Macintosh
         Ernstig vertraagde iMac

Welkom bij Vragen: Hardware - Macintosh 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

posthein
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 18 | Lid sinds: 13-09-2005 | Geplaatst om: 22:29 - 06-02-2012
Ik heb een iMac met de volgende kenmerken:

Modelnaam: iMac
 Modelaanduiding: iMac8,1
 Processornaam: Intel Core 2 Duo
 Processorsnelheid: 2,66 GHz
 Aantal processors: 1
 Totaal aantal cores: 2
 L2-cache: 6 MB
 Geheugen: 2 GB
 Bussnelheid: 1,07 GHz
 Opstart-ROM-versie: IM81.00C1.B00

Altijd tot grote tevredenheid gebruikt, de laatste tijd met SnowLeopard laatste versie.

De laatste tijd is -ie steeds trager geworden, terwijl er nogmeer dan voldoende ruimte op de harde schijf is.

Acties tot nu toe: schijfcontrole en -herstel met Schijfhulpprogramma, bevoegdheden gecontroleerd en hersteld, en vervolgens ook de schijf gedefragmenteerd met Stellar Dive Defrag. Dit alles heeft me totnu toe niet veel snelheidswinst opgeleverd. Iemand een idee wat nu te doen?

Clean install systeem proberen?

Esquare
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 6303 | Lid sinds: 01-04-2007 | Geplaatst om: 22:39 - 06-02-2012
Check eerst de hd maar even met SMART Utility (zie hieronder).

Probleem? Check eerst je harde schijf met Schijfhulpprogramma en SMART Utility (http://tinyurl.com/SMARTUtility).
En kijk ook eens op: discussions.apple.commacosxhints.comthexlab.com.
(En als je problemen wilt, probeer dan: CleanMyMac, Onyx, MacKeeper, Xslimmer of Monolingual...!)

MacFrankie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 5816 | Lid sinds: 09-02-2004 | Geplaatst om: 22:40 - 06-02-2012
Had je, voordat je iMac langzamer werd, ook al handige tooltjes gebruikt, zoals Stellar Drive Defrag?

Je harde schijf kan bezig zijn te overlijden...

Op mijn werk heb ik al Windows, thuis wil ik geen systeembeheerder meer zijn!

SteefJoops
Niet Aanwezig

Redactielid
Aantal berichten: 1445 | Lid sinds: 26-12-2005 | Geplaatst om: 22:51 - 06-02-2012
Als de harde schijf naar z'n grootje is, dan heb je vaaaaaak een strandbal.

---
Don't panic
Volg MacFreak.nl via de RSS-feed en via http://twitter.com/macfreaknl

Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 09:02 - 07-02-2012
Meet eens de temperatuur van o.a. je CPU.

De Core2Duo (of eigenlijk beina alle cpu's sinds de invoering van Intel Speetstep technologie) hebben een ingebouwde veiligheid dat als ze te warm worden ze zich zelf lager gaan klokken en "rusten" totdat de temperatuur weer gedaald is. Die temperatuur grens ligt ergens bij 85-95 graden.

1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates)
1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media