Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Macintosh
         Mijn iMac is helemaal NIET naar de gallemiezen

Welkom bij Vragen: Hardware - Macintosh 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met 1 pagina

correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 15:04 - 08-02-2012
Het is niet te geloven, maar dankzij een tip van Roman heb ik mijn iMac weer aan de praat gekregen. Roman adviseerde me hoe de systeem DVD uit de driver te krijgen, namelijk door de muis direct in de USB-bus te steken en vervolgens op te starten met de twee knoppen ingedrukt.
De grap is dat ik dit verkeerd interpreteerde. De twee knoppen zag ik als de powerknop en de toets uiterst rechts boven op het toetsenbord voor de DVD. Het resultaat was nogal anders en verrassend. Toen ik deze grap uithaalde gebeurde wat me eerder niet lukte n.a.v. de tip om de CPU te resetten namelijk, het controlelampje rechts begon te knipperen, er volgde een fluittoon en vervolgens de gong en het licht ging weer aan en de computer startte op of er niets aan de hand was.
Ik kon mijn geluk niet op....

Iets om te onthouden misschien? Door fouten en vergissingen zijn de grootste ontdekkingen gedaan   

jittebergsma
Niet Aanwezig

Account inactief
Aantal berichten: 402 | Lid sinds: 02-10-2011 | Geplaatst om: 15:45 - 08-02-2012
Serendipiteit heet dat. Maar helaas zou ik mij niet vergissen in de interpretatie van een tip van Roman! Heel mooi dat jouw probleem hiermee is opgelost.

muntmacman
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 575 | Lid sinds: 11-05-2004 | Geplaatst om: 16:41 - 08-02-2012
Dat is precies wat Roman bedoelde.....   

correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 17:32 - 08-02-2012

Citaat: jittebergsma om 15:45, 8-02-2012
Serendipiteit heet dat. Maar helaas zou ik mij niet vergissen in de interpretatie van een tip van Roman! Heel mooi dat jouw probleem hiermee is opgelost.

Volgens Wikipedia: Anders gezegd: slimme, voorbereide mensen zijn beter in staat om daadwerkelijk ontdekkingen te doen aan de hand van het toeval.
Serendipiteit is door de Nederlandse onderzoeker Pek van Andel wel beeldend omschreven als: het zoeken naar een speld in een hooiberg, en eruit rollen met een boerenmeid.

Weer wat geleerd   

correlig
Niet Aanwezig

Gevorderd Lid
Aantal berichten: 56 | Lid sinds: 01-07-2005 | Geplaatst om: 17:34 - 08-02-2012

Citaat: muntmacman om 16:41, 8-02-2012
Dat is precies wat Roman bedoelde.....   

Nee hoor. Roman bedoelde de twee knoppen van de muis   

Roman78
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 3932 | Lid sinds: 24-06-2004 | Geplaatst om: 21:16 - 08-02-2012

1984: To create a new standard, it takes something that's not just a little bit different; it takes something that's really new and really captures people's imagination — and the Macintosh, of all the machines I've ever seen, is the only one that meets that standard. (Bill Gates)
1995: To see tomorrow's PC, look at today's Macintosh. (BYTE Magazine)

Sypie
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 2742 | Lid sinds: 29-07-2008 | Geplaatst om: 21:32 - 08-02-2012
Waarom niet in één topic houden? http://www.macfreak.nl/forums/topic/5/13410/is-mijn-imac-naar-de-gallemiezen/

ApplePunt NL
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 855 | Lid sinds: 06-03-2005 | Geplaatst om: 21:36 - 08-02-2012

Citaat:

.....Serendipiteit is door de Nederlandse onderzoeker Pek van Andel wel beeldend omschreven als: het zoeken naar een speld in een hooiberg, en eruit rollen met een boerenmeid.

Weer wat geleerd :wacko:

Of er uit rollen met een hooimeid...

Moderator
Niet Aanwezig

Moderator
Aantal berichten: 1407 | Lid sinds: Niet Beschikbaar | Geplaatst om: 22:07 - 08-02-2012
Sat draadje waar Sypie naar doorverwijst hebben wij inmiddels afgesloten om dubbele draadjes te voorkomen.

Voortaan graag doorgaan in het eerste draadje s.v.p.

met vriendelijke groet,
het moderatorteam

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met 1 pagina

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2012 - MacFreak® Interactive Media