Het MacFreak® Forum - Voor online ondersteuning in het Nederlands!

Het MacFreak® Forum
     Vragen: Hardware - Macintosh
         Mac mini of Mac server

Welkom bij Vragen: Hardware - Macintosh 

Forum gemodereerd door: Moderator  
  Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »  
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

coppess
Niet Aanwezig

Nieuw Lid
Aantal berichten: 11 | Lid sinds: 01-04-2012 | Geplaatst om: 14:08 - 01-04-2012
Dan zit ik zeker goed:)
Maar ik dacht; ik meld het voor degenen die denken dat DLNA rotzooi is.
Het geld natuurlijk ook voor Samsung en dergelijke

jaco123
Niet Aanwezig

MacFreak Verslaafde
Aantal berichten: 203 | Lid sinds: 20-09-2006 | Geplaatst om: 14:23 - 01-04-2012
Ik heb zo'n beetje alle DLNA-servers geprobeerd, ook Serviio. Uiteindelijk werkte de PS3 Media Server bij mij het beste.

Redenen waarom ik minder enthousiast ben over DLNA:
- ondertitels worden niet door DLNA ondersteund. Enige oplossing is de ondertitels erin renderen (decoderen, renderen, + encoderen)
- transcoderen van een video-stream met een beetje hoge bitrate is erg reken-intensief. Tot het punt dat het nauwelijks meer real-time gaat als je ook nog iets anders op je computer open hebt staan. En dat moet dus eigenlijk altijd als je ondertitels wil hebben.
- Mijn (Philips)-TV kan slechts een beetje vooruit/achteruit spoelen via DLNA en niet rechtstreeks naar een bepaald tijdstip springen. Bij transcoderen kun je alleen in de buffer spoelen of het begint allemaal te haperen

Nou ben ik misschien gewoon te veel-eisend qua beeldkwaliteit, principieel is elke decodeer/encodeer-slag er 1 teveel, gaat altijd ten koste van kwaliteit. Zeker als het dan ook nog sneller dan real-time moet om er ondertitels in te renderen.

Ik ben blij met mijn huidige oplossing, films kijken gaat weer om films kijken ipv gedoe met dlna-servers    

Nelis00
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
MacFreak Donateur
Aantal berichten: 1159 | Lid sinds: 20-02-2002 | Geplaatst om: 21:52 - 01-04-2012
Heb zelf geen ervaring met DNLA maar dit is deze week door de jongens
van Plex aangekondigd en leek me misschien wel van toepassing op dit topic:

http://elan.plexapp.com/2012/03/29/this-aint-your-grandfathers-dlna/

Pieterr
Niet Aanwezig

Een ware MacFreak!
Aantal berichten: 8797 | Lid sinds: 26-08-2009 | Geplaatst om: 22:00 - 01-04-2012
Interessant.

Citaat:
Secondly, there are like seven bazillion DLNA devices. At least. We’ve focused on support for two of them primarily (the PS3, and the Xbox360) and one other (the WD TV Live).

Music Of Quality And Distinction Vol. 3 "Dark"

Spring naar onderwerp
« Ouder - Nieuwer »
Onderwerp met meerdere pagina's:
« Vorige    [ 1 2 3 ]   

MF-Forum v6.0.0 © 2001/2013 - MacFreak® Interactive Media